Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Förstår du inte än vad ångesten beror på i detta fall. Vi konsumerar sönder våran egen existens.
Har man inte förmågan att känna lite ångest över det, så är man empatiskt störd, eller så manipulerad utav tillväxtkyrkan att man faktiskt begår ett sorts omedvetet långsamt kollektivt självmord.
Jag tycker att Greta ska släppa koldioxiden i så fall och prata om överbefolkningen och den enorma mängd råvaror som behövs. Framtidens krig kommer att handla om resurser som vatten, metaller och olja m.m.
Jag känner ingen ångest över detta eftersom jag tyvär inte kan göra så mycket åt detta men jag tänker ju på att denna överbefolkning är ett stort problem men tydligen så ska all fokus vara på koldioxid och extra avgifter på plastpåsar och flygskatt, totalt meningslösa symbolhandlingar vilket mest gör mig förbannad och frustrerad över hur korkade människor är.
Så därför så kör jag på så länge jag lever, konsumerar och reser och gör det bästa av det.
Det borde Greta också göra och peka sitt finger och skuldbelägga de som är skyldiga till att ha stulit hennes barndom nämligen hennes inkompetenta föräldrar och deras genetiskt undermåliga arv.