2019-10-07, 15:37
Medlem
Giant Squids avatar
Hon ska tala Tisdag morgon i Standing Rock High School, Dakota. Tillsammans med Iron Eye och andra aktivister.. Ett mindre skolevent med frivillig närvaro. Ska bli intressant och se hur uppslutningen ter sig.
2019-10-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tja, på något sätt ska man ju dö. Två av de bästa människor jag har känt avslutade sina liv själva i unga år.

Så din inställning är att ja det är ingen stor grej människor tar livet av sig ibland, skit samma.
Känns ju inte direkt vettigt måste jag säga. Men ni struntar väl i om hon tar livet av sig bara ni får försvinna in i en känsla av att undergången är nära.
Att gå in totalt i Gretasekten och tappa kontakten med verkligheten är det viktiga
och så lite eko fascism också.
2019-10-07, 15:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Så din inställning är att ja det är ingen stor grej människor tar livet av sig ibland, skit samma.
Känns ju inte direkt vettigt måste jag säga. Men ni struntar väl i om hon tar livet av sig bara ni får försvinna in i en känsla av att undergången är nära.
Att gå in totalt i Gretasekten och tappa kontakten med verkligheten är det viktiga
och så lite eko fascism också.
Döden är det enda man kan vara riktigt säker på.
2019-10-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är inte det minsta orolig. Tvärtom. Allting kommer ju att gå under en dag ändå, och det är det bästa som sker i vilket fall. Jag beundrar bara Gretas hängivenhet.

Jag har lite svårt att beundra människor med uppenbara mentala problem som vill ge andra människor ångest.
2019-10-07, 15:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag har lite svårt att beundra människor med uppenbara mentala problem som vill ge andra människor ångest.
Förstår du inte än vad ångesten beror på i detta fall. Vi konsumerar sönder våran egen existens.
Har man inte förmågan att känna lite ångest över det, så är man empatiskt störd, eller så manipulerad utav tillväxtkyrkan att man faktiskt begår ett sorts omedvetet långsamt kollektivt självmord.
2019-10-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det kan mycket väl vara så att även detta inger falskt hopp.
Det är redan kört.

Jag ser på saken som så att det är bättre att ekonomin och min levnadsstandard är intakt eftersom är det så illa att vi närmar oss en katastrof så kan vi tyvär ingenting göra så varför förstöra det vi har idag.

Nu tror jag att mindre problem kommer dyka upp men knappast några klimatförändringar i domedagsklass så en långsam teknisk utveckling är jag nöjd med, facit får vi om 30-50 år.
Förhoppningsvis så har jag rätt annars så blir det väldigt tråkigt för mänskligheten.

Den springande punkten är att ingen faktiskt vet vad som kommer hända, utan vi får bedöma vad som är troligt.
2019-10-07, 15:58
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Dracula, Den flygande holländaren och Elisabeth Höglund talar emot.
2019-10-07, 15:59
Medlem
Citat:
Förstår du inte än vad ångesten beror på i detta fall. Vi konsumerar sönder våran egen existens.
Har man inte förmågan att känna lite ångest över det, så är man empatiskt störd, eller så manipulerad utav tillväxtkyrkan att man faktiskt begår ett sorts omedvetet långsamt kollektivt självmord.

dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-10-07 kl. 16:08.
2019-10-07, 16:05
Medlem
Citat:

dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-10-07 kl. 16:08.
2019-10-07, 16:07
Medlem
Citat:

Jag tycker att Greta ska släppa koldioxiden i så fall och prata om överbefolkningen och den enorma mängd råvaror som behövs. Framtidens krig kommer att handla om resurser som vatten, metaller och olja m.m.

Jag känner ingen ångest över detta eftersom jag tyvär inte kan göra så mycket åt detta men jag tänker ju på att denna överbefolkning är ett stort problem men tydligen så ska all fokus vara på koldioxid och extra avgifter på plastpåsar och flygskatt, totalt meningslösa symbolhandlingar vilket mest gör mig förbannad och frustrerad över hur korkade människor är.

Så därför så kör jag på så länge jag lever, konsumerar och reser och gör det bästa av det.

Det borde Greta också göra och peka sitt finger och skuldbelägga de som är skyldiga till att ha stulit hennes barndom nämligen hennes inkompetenta föräldrar och deras genetiskt undermåliga arv.
2019-10-07, 16:10
Medlem
Citat:

Ja det är väl inget svar utan enbart en floskel, relativiseringar i sann väsnteranda.
2019-10-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Håller fullständigt med. Livet är meningslöst. Hur skulle det kunna vara på något annat sätt? Vem skulle försett denna biologiska tilldragelse med något så abstrakt som en uttalad mening?

Nu är inte detta detsamma som värdelöst. Mitt meningslösa liv är tvärtom oerhörd värdefullt för mig. Älskar varje ögonblick. Saknar man förmågan att leva utan mening kan man som Greta skapa en mission att fylla det med. En del blir religösa, en del alkisar och en del klimatpredikanter.

Tyvär så är hjärntvättade 16-åriga klimatpredikanter så mycket värre än alkisar, i Gretas värld så ska vi alla lida och känna ångest.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in