2019-10-07, 17:14
Medlem
wedonthavetimes avatar
Varför finns det nästan inga filmer med Greta på YouTube där folk filmat med sina mobiler??

Hon har ju varit ute varje fredag i 1 år och strejkat. Var finns alla mobilvideos? Det finns ju i princip bara klipp från hennes tal. Men där har hon ju bara spenderat en bråkdel av sin tid.

Jag har bara hittat första halvan av följande film. Och där står Greta bara tyst å nickar när en person pratar med henne. Och så fort personen skall ställa några miljöfrågor så kommer en kvinna fram och avbryter med motiveringen "Hello we have a thing to do now sorry. So I need to borrow her thank you." och går iväg med Greta. Som om hon vill "rädda" Greta ur situationen.

Hur Greta står tyst när en person försöker prata med henne:
https://www.youtube.com/watch?v=70K4XqXwkq0

Finns det någon film där man kan se Greta prata med en vanlig person?

/A
Senast redigerad av wedonthavetime 2019-10-07 kl. 17:21.
2019-10-07, 17:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De flesta här i tråden är avundsjuka nollor, ja. Och snacka om funktionsnedsättning, när ni inte fattar att avundsjukan lyser igenom.

Nej, få är avundsjuka på en en tös med funktionsnedsättning. Vem fan vill byta liv med en sådan?

Ni sektanhängare är bara för söta. 100 inlägg om dagen för att försvara er messias.
2019-10-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Mycket kan sägas om Greta, och jag tillhör inte fan-cluben, snarare tvärt om. Men O-cool är hon inte. Ganska fräckt att starta ett eget krig som hon gjort. Ingen kan anklaga tjejen för att inte ha stake. Rent utseendemässigt får man väl säga att hon haft lite otur att hon inte fått mer utseendegener av morsan. Inte med i morsans fanclub heller, men ett stiligt fruntimmer för sin ålder är det.

Nja hela den här farsen är ju mest tragisk faktiskt, i vilken värld ser Malena bra ut.
2019-10-07, 17:31
Medlem
wwrs avatar
I Rom hade någon hängt en Greta-docka från en bro.
https://www.wantedinrome.com/news/ha...me-bridge.html

Avsikten med det hysteriska FN-talet var ju säkert att skruva upp temperaturen och det är ju inte så svårt.

De som ligger bakom Gretas agenda gläds säkert åt konflikterna.
2019-10-07, 17:31
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Varför finns det nästan inga filmer med Greta på YouTube där folk filmat med sina mobiler??

Hon har ju varit ute varje fredag i 1 år och strejkat. Var finns alla mobilvideos? Det finns ju i princip bara klipp från hennes tal. Men där har hon ju bara spenderat en bråkdel av sin tid.

Jag har bara hittat första halvan av följande film. Och där står Greta bara tyst å nickar när en person pratar med henne. Och så fort personen skall ställa några miljöfrågor så kommer en kvinna fram och avbryter med motiveringen "Hello we have a thing to do now sorry. So I need to borrow her thank you." och går iväg med Greta. Som om hon vill "rädda" Greta ur situationen.

Hur Greta står tyst när en person försöker prata med henne:
https://www.youtube.com/watch?v=70K4XqXwkq0

Finns det någon film där man kan se Greta prata med en vanlig person?

/A

Att ta av sig mössan var visst Gretas signal till dem som styr henne att hon behövde hjälp för genast dök damen upp och avslutade mannens försök att få henne att svara på en lugnt ställd fråga.
2019-10-07, 17:35
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Forskare på IPCC har ju sagt att Gretas tal om en tipping point 2030 inte har något stöd.
Nej det har de ju inte gjort. Gretas uppgifter kommer från IPCC:s rapport.
2019-10-07, 17:43
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Nej det har de ju inte gjort. Gretas uppgifter kommer från IPCC:s rapport.

Det har dom visst gjort. Gå och lägg dig. Forskarna på IPCC är inte överens. Deras rapport är baserat på kompromisser mellan deras 64 st "forskare". 4 st IPCC "forskare" var med bland de 500 i brevet till FN att det inte finns något akut klimathot.
2019-10-07, 17:47
Medlem
Gretas kompisar i Extinction Rebellion inleder en två veckor lång kampanj med obstruktion, påträngande demonstrationer och sit-ins mitt i gatan i centrala London, tätt inpå regeringsbyggnaderna vid Whitehall, Trafalgar Square och 10 Downing Street. De kedjar fast sig vid tunga objekt., blockerar trafik, sätter upp en likvagn med en kista märkt "Our Future" (!) och så vidare.

Under en tidigare protestvåg från samma gäng i april försökte polisen undvika att bli provocerade, men om det fortsätter så här kommer det snart att gå hett till.

https://www.theguardian.com/uk-news/...downing-street

jag har sagt det redan för ett halvår sen och jag säger det igen: de här nätverken leker med elden - en del av dem *vill* ganska uppenbart ha konflikt och synlig konfrontation - och om polisen blir tvungna att ta i på skarpen för att skydda allmän säkerhet så kommer det att svida. Vanligt folk i England, oavsett politisk färg, har noll förståelse för att ett gäng moraliska pösmunkar till "demonstranter" blockerar gator och torg mitt i Londons politiska hjärta. I synnerhet i Brexit-tider (de här demonstranterna försöker naturligtvis åka snålskjuts på all uppmärksamhet kring Brexit och Boris Johnson, det är dubbelt så mycket journalister som vanligt i London just nu).
2019-10-07, 17:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Att ta av sig mössan var visst Gretas signal till dem som styr henne att hon behövde hjälp för genast dök damen upp och avslutade mannens försök att få henne att svara på en lugnt ställd fråga.
Intressant. Bjussa gärna på en länk till föreställningen Little Greta Signalling to the Mothership.
2019-10-07, 17:53
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Gretas kompisar i Extinction Rebellion inleder en två veckor lång kampanj med obstruktion, påträngande demonstrationer och sit-ins mitt i gatan i centrala London, tätt inpå regeringsbyggnaderna vid Whitehall, Trafalgar Square och 10 Downing Street. De kedjar fast sig vid tunga objekt., blockerar trafik, sätter upp en likvagn med en kista märkt "Our Future" (!) och så vidare.

Under en tidigare protestvåg från samma gäng i april försökte polisen undvika att bli provocerade, men om det fortsätter så här kommer det snart att gå hett till.

https://www.theguardian.com/uk-news/...downing-street

jag har sagt det redan för ett halvår sen och jag säger det igen: de här nätverken leker med elden - en del av dem *vill* ganska uppenbart ha konflikt och synlig konfrontation - och om polisen blir tvungna att ta i på skarpen för att skydda allmän säkerhet så kommer det att svida. Vanligt folk i England, oavsett politisk färg, har noll förståelse för att ett gäng moraliska pösmunkar till "demonstranter" blockerar gator och torg mitt i Londons politiska hjärta. I synnerhet i Brexit-tider (de här demonstranterna försöker naturligtvis åka snålskjuts på all uppmärksamhet kring Brexit och Boris Johnson, det är dubbelt så mycket journalister som vanligt i London just nu).

Snart tar Greta, Luisa Neubauer och Alexandria Villaseñor över!
2019-10-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Snart tar Greta, Luisa Neubauer och Alexandria Villaseñor över!

Samma sak lär ha inträffat i Amsterdam idag, berättade en kompis baserad i London för mig. Idioter.
2019-10-07, 18:01
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag ser på saken som så att det är bättre att ekonomin och min levnadsstandard är intakt eftersom är det så illa att vi närmar oss en katastrof så kan vi tyvär ingenting göra så varför förstöra det vi har idag.

Nu tror jag att mindre problem kommer dyka upp men knappast några klimatförändringar i domedagsklass så en långsam teknisk utveckling är jag nöjd med, facit får vi om 30-50 år.
Förhoppningsvis så har jag rätt annars så blir det väldigt tråkigt för mänskligheten.

Den springande punkten är att ingen faktiskt vet vad som kommer hända, utan vi får bedöma vad som är troligt.
Jo, man vet att det kommer att bli varmare och att klimatet kommer att förändras vilket åtminstone betyder att forna tiders kunskaper för odling, fiske och liknande blir inaktuella. Men du tycker att vi ska chansa på att det nog blir bra, för att din standard inte ska påverkas. Hoppas du inte lever onödigt länge då, så att vi snabbt kan sätta igång med klimatarbetet sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in