2019-10-10, 12:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
En annan sak man kan konstatera är att den här tråden om Greta numer hamnar långt ner i Flashbacks flöde. Dvs det är snart över, intresset har sin begränsade brinntid...

"Intresset för Greta har minskat och det är snart över"

Detta är ett stående argument från er sida som ni kastar in med jämna mellanrum i denna tråd. Är det inte Flashback så är det massmedia ni hänvisar till istället.

Detta skedde exempelvis vid tiden mellan Gretas ankomst till USA och Gretas tal i FN + jättedemonstrationerna i USA. Under denna mellanperiod var Greta också slut enligt er. Folk hade tröttnat på Greta. No more Greta.

Men som vanligt så hade ni fel. Intresset för Greta exploderade i samband med FN-talet och jättedemonstrationerna. Det var större än någonsin. Även på Flashback var aktiviteten hög.

Naturligtvis så är det så att intresset för Greta till stor del beror på vad Greta gör under dagen. Finns det inget att rapportera om så sjunker intresset. Finns det något intressant att rapportera om så ökar intresset. Och så har det ju varit ända sedan starten.

Skulle Greta vinna ett Nobels fredspris så ökar intresset igen.

En dag tar givetvis allt slut. Troligen blir det lugnt då när hon börjar skolan igen nästa höst. Men innan dess så kommer intresset att gå upp och ned. Som det gjort hittills.
Senast redigerad av -Info- 2019-10-10 kl. 13:30.
2019-10-10, 13:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Greta befinner sig redan i Denver.

Den lokala väderlekstjänsten i Denver påstod att det kunde bli 0 Fahrenheit på fredag morgon. Om jag har räknat rätt, så betyder det runt -17/-18 ℃. Nationella väderlekstjänsten gick precis ut med en varning för låga temperaturer.

Expressen skriver att arrangörerna förväntar sig den mest spännande strejken hittills.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...atet-i-denver/
LMAO! Hoppas rumpan inte fryser fast på marken för lilla Gresus!

Ps är jag elak om jag undrar om Gresus inte är utbränd snart och hoppar av sina uppdrag - för gott?

Please. Stop.
2019-10-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Grattis, du har tagit över som den nya svammeldoktorn här på Gretas Flashback sida.
Du far med osanning och håller dig inte till fakta i nästan varje inlägg.

Klimatalarmism en vänsteridé för att flytta politisk fokus och till sist envars kapital till någon vi inte har styre över. Jorden och dess innevånare har ju aldrig mått så här bra, även fast vi blivit många fler. Detta är ingen åsikt utan fakta.

Du och andra anslutna klimatalarmister till klimatlögnen™ hävdar ständigt bla dessa lögner:

Världen brinner upp
Fakta: Det har aldrig brunnit så lite areal på planeten som nu

Havsnivån ökar lavinartat
Fakta: Havsnivån ökar i samma lugna takt som de senaste 150-åren dvs ca 1-3mm per år.

Världen blir snabbt varmare
Fakta: Världen har blivit ca 0.5grad varmare sedan 1880-talet och ca 0.8grad sedan 1900-talet, detta är varken snabbt eller varmt.

Isarna smälter
Fakta: Isvolymen har ökat och minskat de senaste 100-åren som alltid, den senaste 30 åren volymen is i världen ökat kraftigt, detta då Antarktis står för 90% av jordens isbestånd och denna har ökat.

Till syven och sist är det klimatet som har sista ordet, det är klimatskeptikerna som under 2000-talet visat sig ha rätt och inget radikalt ser ut att ändra detta 2019.

Vi har ju lögnen om fler stormar också, det är inte fler stormar heller. Klimatsekten ljuger om allting.
2019-10-10, 13:02
Medlem
Gretas bästisar demonstrerar i London och är nära terroriststämpel

https://www.dailymail.co.uk/news/art...mBjmf_GpQkdYUw
2019-10-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Du gör en tolkning som passar dig, men självklart kan inte Greta veta vilka tidpunkter som gäller för tipping points. Det handlar om att år 2030 ska vi ha bromsat upp eller så dundrar vi rakt ut i en galopperande uppmärmning med stora framtida problem.

Det där har ni fått för er, klimatmodellerna är teorier helt och hållet styrda av vad de som jobbar med dessa stoppar in för parametrar.
Andra i tråden har beskrivit hur bristfälliga dessa klimatmodeller är, att det det blir stora framtida problem finns det inga bevis för. Ni vill dock att det ska vara så.
2019-10-10, 13:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men snälla ...

https://www.fridaysforfuture.org/greta-speeches

(Vad menar du förresten med att ni "tigger" om tipping points? Freudiansk felskrivning?)

Vem i hela friden har påstått att förbrukningen av olja och andra fossila bränslen måste öka exponentiellt?

Jag har faktiskt aldrig hört någon, utan skulle snarare kalla det för ett mycket uppenbart exempel på en så kallad halmgubbe.

För övrigt vet jag inte om Greta är något större hot mot oljeindustrin. Den tycks blomstra ganska bra, inte minst i takt med att tredje världen blir rikare (bland annat genom billig energi som möjliggör industrialisering osv.)

Om jag "agerar mot Greta" beror det på två saker:

1) Att jag tycker det är oförsvarligt att pracka på andra barn och ungdomar samma skräckpropaganda som fick henne själv att må så dåligt. Hon vägrar ju dessutom att lyssna på andra som kanske har mer positiva nyheter att ge henne.

2) När jag läste på om Parisavtalet och Kinas expansion så insåg jag, som icke-matematiker, att ekvationen helt inte går ihop. Självaste Greenpeace är bekymrade över den enorma utbyggnaden av kolkraft.

Det är fullkomligt hårresande att Greta blundar för detta faktum när hon basunerar ut att hon tänker skolstrejka varje fredag tills Sverige följer Parisavtalet. Till vilken nytta skulle det vara?

Därför är jag helt övertygad om att stjärnglansen kring Greta kommer att blekna ganska snabbt. Förr eller senare får hon "riktiga" frågor av journalisterna, och då kommer det att stå klart hur grunda hennes kunskaper faktiskt är.

Det går att imponera med Svante Arrhenius och Keelingkurvan ett tag, men världen och vetenskapen är mycket större och mer komplicerad än så.
Jag håller med. Kina är ett VÄLDIGT stort problem på alla möjliga sätt. Miljömässigt industriellt, utsläpp, de tar över en massa segment och utmanövrerar europeiska företag.

Och när Kina gör detta, så är det inte med mänsklighetens bästa i åtanke!
Se bara på skandalen 2008 när Kinesiska tillverkare gjorde en baby formula/välling för spädbarn och det visade sig att man tillsatt plaster i formulan, som skulle förbättra proteinhalten. Vilket slutade med att minst 6 spädbarn DOG och hundratals hamnade på sjukhus och tusentals fick njursten mfl njurproblem som spädbarn.
Kul liv, de får gå på dialys resten av livet.

Googla china baby formula scandal

USA kanske skulle ha låtit ryssarna bomba Kina på 60-talet...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-10-10 kl. 13:09.
2019-10-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Känns som det exploderat med mixes på Right here Right now, How dare U i olika elektroniska tappningar, electro, techno, fatboyslim. En del låter faktiskt riktigt bra. Och hennes darrningar på rösten i samplingarna skulle kunna vilken som helst E:ad rejvare att brista ut i gråt.
Finns några exempel som kommer leva kvar lika länge som Fluffy clouds. Världens konstnärer ser till att hon kommer bli ihågkommen länge.

Haha om man har riktigt kass smak vad gäller musik så absolut.
2019-10-10, 13:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Världens konstnärer ser till att hon kommer bli ihågkommen länge.

Det börjar även dyka upp alltfler teckningar och målningar på Greta:

https://www.google.com/search?q=gret...&tbm=isch&sa=X
https://cdn.arbetet.se/app/uploads/2...a-thunberg.jpg

Kvaliteten är varierande, men det är ändå ett tecken på att man är stor när konstnärer på eget bevåg börjar måla av en.
2019-10-10, 13:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Gretas bästisar demonstrerar i London och är nära terroriststämpel

https://www.dailymail.co.uk/news/art...mBjmf_GpQkdYUw

Värt att scrolla igenom artikeln för att se vilka jubelidioter det handlar om. Riktiga sektmänniskor. Precis som många i den här tråden.

Verkar ju inte vara någon större "folklig uppslutning" direkt
2019-10-10, 13:12
Medlem
Giant Squids avatar
Kan vara nåt på spåren angående det plädliknande föremålet Greta var invirad i när hon var vid Standing Rock.

Oglala Sioux Stamhövdingen Julian Bear Runner välkommnade Greta till Red Cloud indian skolan där hon fick en Lakotatraditionell "skirt" kjol, klänning?
Kan det ha varit det som var pläden? Jag är inte säker, det kan röra sig om två skilda gåvor.

Jag säger det igen, gymnasium i sverige kan vänta, det kan ta lång tid igen innan Greta kommer ta sig över atlanten en andra gång, stanna där istället ett år extra.

Greta and Tokata at the front lines
https://www.resilience.org/stories/2...e-front-lines/
Citat:
On Oct. 6, Oglala Sioux Tribal President Julian Bear Runner welcomed Thunberg to the Red Cloud Indian School Field House, where she received a traditional Lakota ribbon skirt from its seamstress.
2019-10-10, 13:14
Medlem
Citat:
Hennes Indiannamn Woman who came from the Heavens. Heter på lokala Lakotaindiandialekt "Maphiyata echiyatan hin win".

Ser på en bild från Pine Ridge Standing Rock hur Greta och Tokata är invirade i nån form av lapptäcke? Det lär ju vara lokalt hantverk.
Undrar vad betydelsen utav täckena är.
Nu har hon en filt och en väst, det typ basen i en riktig indiangarderob, hoppas hon kommer använda dom mer. Blir något och visa upp och stajla med när hon träffar ättlingarna till Incaindianerna i Peru där hon är väldigt populär.

https://www.theguardian.com/environm...el-peace-prize

Ja du Inkaindianerna lär inte bry sig särskilt mycket om Greta om dom ens vet vem hon är.
2019-10-10, 13:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det börjar även dyka upp alltfler teckningar och målningar på Greta:

https://www.google.com/search?q=gret...&tbm=isch&sa=X
https://cdn.arbetet.se/app/uploads/2...a-thunberg.jpg

Kvaliteten är varierande, men det är ändå ett tecken på att man är stor när konstnärer på eget bevåg börjar måla av en.
Ja, jag har slutat att hålla koll på muraler av Greta för de blev för populära. En till i Brighton nu tex,. Samt en del i Chile. Jag skulle vilja se Greta i sån där stil som Che Guevara brukar avbildas i typ bara svart sprej över en stencil. Vete fan vad det kallas för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in