Greta försöker mala in samma dogmer som andra gjort tidigare. Att vi har 10 år på oss påstods ju redan 1972, som det citerats i tråden. Al Gores och andras profetior har inte besannats.
Det är som Muellerutredningen. Man kastade bort mycket tid på att läsa de artiklarna. Det påstods oavbrutet att Trump snart var förlorad. Men det blev inte ett sk-t av det. Ändå mal man på om impeachment nu.
Jag undrar hur många som tror på skriverierna. De nätverk som styr västvärlden kontrollerar politiker och press och kör på med en föreställning som inte håller ihop, menar jag. Men det går inte att göra så mycket åt det hela. Nätverkens kontroll är för stark. De behöver inte få folk att tro på budskapet. De satsar istället på att splittra befolkningen med t.ex. invandring, feminism och även klimat.
Jag undrar om Greta någonsin tänkt i dessa banor. Hon är en barnskådis som får göra sitt livs roll. Det missunnar man inte henne. Hon gör väl bara som regissören ber om och lever sig in i rollen. En 16-åring kan ju inte begäras sätta sig in i sammanhangen, även om vissa ungdomar säkert gjort det. Det här Greta-memet har varit med tidigare, det är träffsäkert, tycker jag.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i..._ETvv7ic2mqU9A