2019-04-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
En fråga angående Greta: Vilka är hennes krav? Alltså vad är det rent konkret som skall ske för att "strejken" skall kunna brytas?
Att Sverige fortlöpande och steg för steg... skall uppfylla det Parisavtal från 2015 som Sverige har godkänt... och därmed lovat... ungefär så... efter vad jag kommer ihåg av vad hon själv sagt...
2019-04-16, 23:29
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Moget? Det är mätvärden. Det finns inget att diskutera.

Koldioxidhalt styr global temperatur. Koldioxidhalt ökar snabbt, medeltemperatur ökar snabbt. Enkel logik.

Vad som är obegripligt är att folk verkar anse att en tonårig miljöaktivist verkar vara ett större hot mot tillvaron.
Hur ska lakej Greta förklara varför Kina tänker bygga 1600 kolkraftverk .
2019-04-16, 23:42
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fast det är ju så oerhört pinsamt när vuxna människor hyllar denna freakshow så ni är ju knappast i någon position att prata foliehattar.
Naivt och korkat att köpa denna mediaprodukt.

Jag hyllar den inte. Jag har bara väldigt svårt att se varför folk blir så upprörda av en ung aktivist. Det är lite patetiskt.
2019-04-16, 23:43
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Hur ska lakej Greta förklara varför Kina tänker bygga 1600 kolkraftverk .

Varför skulle hon stå till svars för Kinas kolkraft? :/
2019-04-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En ganska bra måttsticka på var världen befinner sig.
Herregud, tänk dig själv att sitta runt konferensbordet på afrobladet och diskutera vad som borde vara på löpet imorgon och alla instämmer i downs-gretas-klimatfantasier.

Nivån är nog högre än så runt frukostbordet på dagis bland 5-åringarna skulle jag tro
Absolut högre nivå bland femåringar
PS Vad fluffypuffy är gullig!
2019-04-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En ganska bra måttsticka på var världen befinner sig.
Herregud, tänk dig själv att sitta runt konferensbordet på afrobladet och diskutera vad som borde vara på löpet imorgon och alla instämmer i downs-gretas-klimatfantasier.

Nivån är nog högre än så runt frukostbordet på dagis bland 5-åringarna skulle jag tro
Absolut högre nivå bland femåringar a.
PS Vad Fluffypuffy är gullig!
2019-04-17, 00:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag hyllar den inte. Jag har bara väldigt svårt att se varför folk blir så upprörda av en ung aktivist. Det är lite patetiskt.

För att alla som har gått ut gymnasiet förstår att hon är en nickedocka. Nåja, de flesta av oss iaf.
2019-04-17, 00:00
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Varför skulle hon stå till svars för Kinas kolkraft? :/

Parisavtalet tillåter Kina bygga 1600 kolkraftverk, och fler, tom fler än vad ett enskilt land någonsin byggt eller en hel världsdel någonsin ägt.

Ett avtal jag förstår Greta jobbar för. Kontraproduktivt skulle de flesta säga.
2019-04-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Parisavtalet tillåter Kina bygga 1600 kolkraftverk, och fler, tom fler än vad ett enskilt land någonsin byggt eller en hel världsdel någonsin ägt.

Ett avtal jag förstår Greta jobbar för. Kontraproduktivt skulle de flesta säga.

Greta kan skrika sig hes bäst hon vill när Kina bygger sina kolkraftverk så är ingen global sänkning möjlig även om några mindre nationer gick upp i rök.

En meningslös kasperdocka är vad hon är.
2019-04-17, 00:54
Medlem
Citat:

Vad som är patetiskt är att en 16-åring görs till någon messias av naiva vuxna.

Hon har haft svåra problem med depression men det här är inte lösningen.
2019-04-17, 02:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Men det finns ju ingen balans i debatten, det är domedagen är nära som kablas ut nu. Säger man nej det verkar inte så troligt så stämplas man som klimatförnekare av idioter, ett billigt trick för att flytta tankarna till förintelseförnekare.
Nivån är så låg och oseriös och det blir ju inte bättre med en 16-åring som ska vara någon messias. det är provocerande och människor blir förbannade.

Vet inte vad som är värst, flickebarnet med konstig blick och vänstermedia som villigt stöttar denna märkliga mini-messias eller klimatförändringarna

Citat:
Hon är inte frisk, hungerstrejka och vägra prata för klimatets skull, det handlar om en dysfunktionell familj, vettiga föräldrar hade satt stopp för hungerstrejker och andra dumheter och inte låta en lite tjej hållas. Hon ser allting som svart och vit och det ska inte uppmuntras av föräldrarna.

Nu har väl inte hon världens mest stabila morsa heller, har inte den där tanten rätt extrema förvirrade åsikter om det mesta?

Det ligger kanske i generna? Sådan mor, sådan dotter?
2019-04-17, 02:54
Medlem
Citat:
Vill denna familj verkligen göra en insats för miljön så är ju det bästa att upphöra att existera pågrund av jordens överbefolkning så skulle det vara en verklig insats.

Enligt dom så ska väl alla utom rika stockholmare upphöra att existera. Alla pruttande kossor också. Samt hela bil- och flygindustrin. Undrar om den fula Gretajäveln dricker mjölk? Var i helvete tror hon den kommer ifrån? Inte från Stockholms innerstad iaf. Spyr på både dom och på alla stockholmare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in