2019-04-17, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vet inte vad som är värst, flickebarnet med konstig blick och vänstermedia som villigt stöttar denna märkliga mini-messias eller klimatförändringarna

Nu har väl inte hon världens mest stabila morsa heller, har inte den där tanten rätt extrema förvirrade åsikter om det mesta?

Det ligger kanske i generna? Sådan mor, sådan dotter?
Åsikter har dom iallafall som ska uttryckas i olika sammanhang.
2019-04-17, 08:03
Medlem
Hon ser undernärd ut för sin ålder. Är hon vegan?
2019-04-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Ganska underligt ingen på gatan/arbetsplatsen talar eller nämner Greta T verkar som hennes framfart är begränsad till internet trots idoga försök av etablissemanget trumpeta ut henne via sin propaganda media ha ha ha folk skiter tydligen stort i Greta så här läångt men det fattar inte brasset som med sin vanliga hjärntvätt försöker förvilla fåren och få dem titta åt ett annat håll bort från där det verkliga hotet mot fria människan ostört får fortsätta nameli ha det gött tillbaka i trälsamhället bäääääääh

Ja, en bekant till mig, en utflyttad ryska som bor i London och verkligen intresserar sig för elbilar och för hur staden fungerar (och som dessutom har besökt Sverige en del och kan svenska hyfsat) ställde sig helt frågande när jag nämnde Greta. Greta who? liksom. Hon hade aldrig hört om tjejen, minst av allt som galjonsfigur för någon klimatrörelse (en del av de demos som DN säger att Greta ska ha inspirerat har gått av stapeln just i London). Och hon påpekade när jag förklarade vem Greta T. var, och mina synpunkter: "Sweden is already at the head of renewable energy - you are far ahead of just about everyone else!".
2019-04-17, 08:58
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det 10 år igen nu? Nyss var det 5 år enligt Diktatur-Pär?
Lite som när tv-serien månbas Alpha gick på 70 talet. Den utspelade sig då i ett avlägset år 1999.
Besvikelsen var stor när år 1999 kom och gick utan månbas på månen.

Ha ha, Diktatur Pär är alltså nere på 5-år från Gretas 10.
Då kommer ju apokalypsen kollidera med oss innan samma MP representanter har vinter OS i Stockholm 2026, dom var ju ute i TV bara för nån vecka sen och var så glada, hon med Rastaflätor mfl dom får ställa in det kalaset.

Flashbacks MP Pärs Tidsaxel:
Idag 2019
MP Pär börjar flyga till EU parlamentet 2019
MP Pärs oåterkalleliga undergångsdatum 2024
Stockholm håller vinter OS 2026

Sen har jag alltid förstått det som att det ändå är en gradvis försämring, antal stormar ökar, polerna smälter, vattenivån kring stora städer blir märkbara.
Har vi bara 5-år nu borde ju dessa faktorer vara alarmerande varje dag tom. Inga såna händelser i sikte.

Här har vi John Kerry i Senaten 2009 som berättar att 2014 skall vi vara isfria.. https://youtu.be/FuOMuI0okmY
2019-04-17, 09:05
Medlem
Greta är i Rom, hur tog hon sig dit? Gick hon?
2019-04-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Läs dagens DN
Stor artikel om ungen
Har nu läst DNs artikel om Greta. Det står att Greta får ta många elakheter. Typiskt för vår tid skulle det vara. Håller ändå fast vid att Greta ska sitta i skolbänken och inte åka jorden runt och tjäna pengar. DN tjänar bra med pengar på sina bilannonser. Också typiskt för vår tid. Bilismen är en större miljöbov än flyget säger Jacob Wallenberg. Jag tror på vad han säger.
2019-04-17, 09:13
Medlem
Finns denna person? Jag trodde det var en tecknad figur. Såhär korkad och motbjudande kan ej finnas
2019-04-17, 09:49
Medlem
Happysmurfs avatar
Jag tycker att Greta Thunbergs panik över klimatet faktiskt verkar vara lite sjuklig för en 16-årig tjej. Hon är ju rädd på riktigt över att jorden ska gå under inom 10 år. Det är ju inte sunt och inte sant. Jag tycker faktiskt synd om henne, speciellt efter att ha sett henne gråta i panik under sitt tal i EU. Hon har ju en sjuklig ångest och riktig rädsla och är besatt av denna oro. Tycker inte det är OK av hennes föräldrar att låta detta fortsätta på denna nivå av genuin men irrationell rädsla. Jag tror det här kommer sluta illa för henne tyvärr.
Senast redigerad av Happysmurf 2019-04-17 kl. 09:53.
2019-04-17, 10:29
Medlem
Tsarevitjs avatar
Det är vidrigt att utnyttja ett känsligt barn för att föra fram ett falskt budskap om jordens nära förestående undergång. Det är föräldrarna som har huvudansvaret. Hon är bara 16 år och omyndig. Hur kan föräldrarna låta denna cirkus fortgå? Barnet kommer att bli skadat på olika sätt.
Klimatalarmisterna som ligger bakom detta borde också skämmas. Man spelar på och utnyttjar känslor, i stället för att använda logik och förnuft. Likheterna med FNL-rörelsen och 68-orna blir allt större. Nu gäller det att göra revolution i det heliga KLIMATETS namn.
2019-04-17, 10:43
Medlem
Häpp, så nu har Greta träffat påven också. En tjej som "bara" börjat med att sitta och skolka för klimatet. Vart ska allt detta sluta? "Greta for President"?
2019-04-17, 10:54
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Jag tycker att Greta Thunbergs panik över klimatet faktiskt verkar vara lite sjuklig för en 16-årig tjej. Hon är ju rädd på riktigt över att jorden ska gå under inom 10 år. Det är ju inte sunt och inte sant. Jag tycker faktiskt synd om henne, speciellt efter att ha sett henne gråta i panik under sitt tal i EU. Hon har ju en sjuklig ångest och riktig rädsla och är besatt av denna oro. Tycker inte det är OK av hennes föräldrar att låta detta fortsätta på denna nivå av genuin men irrationell rädsla. Jag tror det här kommer sluta illa för henne tyvärr.

Jag håller med dig. Detta känns obehagligt och osunt. Flickan mår definitivt inte bra och ingen bromsar upp det här skenande ekipaget. Hennes mamma var ju en stor flyktingvurmare innan hon insåg att det gick åt helvete med det och övergick till miljön istället. Det var förmodligen mer lukrativt men att hon sätter sin dotter i den här sitsen är ju skrämmande.
Dottern haussas ju upp till att bli någon slags Jesusliknande individ som skall välsigna världen med sin visdom. Den visdomen är ju bara vad andra skrivit och sagt. Inget som hon kommit på själv.

Hon är ju inte på något sätt nydanande utan bara väldigt ung och med en diagnos som gör att hon ser ut som en 12-åring.
Precis som Happysmurf så tycker jag det är otäckt att flickan är så hysteriskt rädd för att jorden ska rämna under hennes fötter.
Det smäller tydligen högt att kunna fösa fram en uppskrämd flicka som tydligen har/har haft depressioner och mått väldigt dåligt. Haft depressioner? Jag tycker verkligen inte att flickan verkar må bra alls nu heller när hennes rädsla hela tiden blir underblåst.
Varför skyddar inte hennes föräldrar henne?
2019-04-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Jag hoppas faktiskt hon blir skjuten, likt Kennedy eller Malala. Orkar verkligen inte med att se hennes fula nuna mer.

Hur kan du ens skriva så? Det är faktiskt helt oacceptabelt!
Lite personligt ansvar har man iallafall vilket avtryck man gör här i världen.
Hat föder hat och till slut så hatar man ju allt och alla och även sig själv.
Men vill du leva så är det din förlust.
Sorgligt är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in