Citat:
Ursprungligen postat av
KlitorisKalle
Kändisskvaller?
Passar nog bättre i
Olyckor & Katastrofer.
Jag hörde att hon riskerar IG i alla ämnen och när hon fyller 25 och precis ska gå om mellanstadiet så kommer hon förmodligen se sina gamla vänner som numera är vårdbiträden, postmän, brandmän, poliser, läkare och forskare - och
ingen bryr sig om klimatet, och
alla såg genom bluffen.
Då kommer hon bli en sån där rejält dryg jävel precis som den där kompisen som efter varje scen frågar vad som händer i filmen. Skillnaden är väl att Greta kommer fråga "Varför blir det sååå?" när hennes kompis står och steker ägg typ, eller startar en låt på mobilen.
Gårdagens mötesrapport i P4 pekade helt klart på att Greta måste vara obegåvad. Uttrycker sig som en femåring och ger alarmerande signaler om sin propagandamatning.
"Förr var jag var alltid tyst, men nu har jag funnit en anledning att prata"
Vissa pratar bäst genom tystnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne.
Definiera "hat".
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger.
Så bara för man är "barn" (vilket vi alla är, antar att du menar under 18) har man exklusiv rätt till uppmaning, medan allt ifrågasättande skall tystas? Är det så att alla vuxna tar lättare på allt än alla barn? Exakt så vaggar man in "barnet" i en pseudoverklighet där "barnet" alltid har rätt, vilket övergår till en anti-intellektuell vuxen som likt den gamla hunden aldrig lär sig sitta.
Trump, Bieber eller Greta; har man gjort sig ett namn och horat ut sig i media är det inte svårare än att man får stå sitt kast och möta verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
och hånar henne för att hon har asperger.
Inte ett dugg konstigt med tanke på hur hon blåser upp sig över aspergerdiagnosen. Viktigt att minnas är att asperger (numera autism) är en funktionell
nedsättning, inte en styrka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på.
Dödsönskan må vara en överreaktion från motståndarna (men ändå fullt logisk; varje levande person = mer koldioxid). Det är dock inte så svårt att förstå att Gretas oproportionerliga mediautrymme, i relation till hennes primitivitet och skrämselpropaganda, upprör människor. Människor som precis som Greta själv har känslor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.
Du låter som en progressiv, iGnorant iDiot. Det är alltså bättre att påverka negativt än att inte påverka alls? Då borde det väl också vara bättre att fortsätta släppa ut än att inte släppa ut alls?
Så är inte fallet. Det är tveklöst bättre att sitta som en hedervärd tangentbordskrigare på Flashback än att degenerera PK-samhället med ännu mer nonsens och anti-logik. Du tycks basera hela idén om hängivenhet på hur stor uppmärksamhet en person får i PK-media; om du tittar bland "tangentbordskrigarna" på Flashback ser du att vi kämpar vi minst lika hårt som Greta för det
vi tror på, men med den stora skillnaden att vi inte följer PK-medias demokraturstadgar, och generellt är avsevärt bättre debattörer än skolkar-Greta.
Om jag vore "barn" och skulle demonstrera mot Greta, med hänvisning till icke PK-accepterade forskare, tror du jag skulle få samma positiva uppmärksamhet bara för jag vore barn och kämpade för det jag trodde på? Jag skulle demonstrera varenda dag för att få ledigt från skolan.