Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Exakt. Kina är ju för allt som ger väst negativ konkurrens. När EU och väst är lydstater till Kina kan de utöka utsläpp bäst de vill.

Greta med entourage bryr sig litet om detta då Kina är av samma politiska åsikt.

Tack Nixter Alltid lika bra inlägg från dig.

Uppenbart att det inte är något problem för Greta om kolonialism utövas av Kina. Expansion i Afrika, inkl massiv kolkraftsutbyggnad där? Inga problem. Trakasserier av minoritetsgrupper och meningsmotståndare? Så länge det inte är vita västerländska män som är skurkar (framför allt Trump, då) spelar det ingen roll. Låt Kina bli världens nya stormakt!

Helt fantastiskt att SVT beskrev henne som ”vänsterpopulist” och ifrågasatte hennes kritik av EU. Mindre överraskande att läsa hennes gapande beundrare, som säkert inte alla är några vänstersympatisörer själva. De är istället överlyckliga över någon j-vla tidningsframsida.

Själv känner jag bara glädje över Erica Bjerströms uttalande. All ev tillnyktring hos SVT-journalister emottas tacksamt.
Senast redigerad av MidlifeMommy 2019-12-12 kl. 08:15. Anledning: Stavfel
2019-12-12, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Uppenbart att det inte är något problem för Greta om kolonialism utövas av Kina. Expansion i Afrika, inkl massiv kolkraftsutbyggnad där? Inga problem. Trakasserier av minoritetsgrupper och meningsmotståndare? Så länge det inte är vita västerländska män som är skurkar (framför allt Trump, då) spelar det ingen roll. Låt Kina bli världens nya stormakt!
Greta kräver mer av demokratier och av personer som borde veta bättre och är inte intresserad av att hålla någon utanför klimatkampen. Det finns en miljömedvetenhet hos de flesta politiska ledare och eftersom Greta inte är ute efter att vinna politiska poänger så fokuserar hon på det som kan ge frukt.

Om koldioxidutsläppen ska kunna begränsas det minsta så måste alla dra åt samma håll. Och även om Kina krävde stort utrymme i Parisavtalet, så verkar de i motsats till USA vilja leva upp till sina åtaganden. Eftersom den kinesiska ledarna inte lyssnar till vetenskapsförnekare, så tar de klimathotet på allvar.
2019-12-12, 09:27
Medlem
Giant Squids avatar
Ladies and gentlemen, Greta has left the building.

Gretafesten i Madrid har kommit till ända, där hon stormade in över atlanten för att knäppa politikerna på näsan. -Ni lovar och lovar men ni gör ju ingenting. Där visar hon de vuxna politikernas rätta ansikten. De kollektiva vuxna politiska samhället är som ett par alkoholiserade föräldrar, inte konstigt att Greta och de unga tycker det är besvärande. Tur att det dock finns de vuxna som hpller med Greta och kanske skänka något ljus i mörkret.

På fredag är det Turin, Italien som gäller där över 50000 barn och vuxna klimatdemonstrerade den 27 december. Greta verkar ha ett stort support där. Hoppas hon kan glida in i staden i smyg så det inte blir för mycket uppståndelse bland mediafolket
Turins borgmästare Chiara Appendino hälsar Greta med öppna armar -Torino welcomes you Greta.
2019-12-12, 10:33
Medlem
https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=r8SyoRwV_To

Lite "reality check"
2019-12-12, 10:43
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Kändisskvaller?

Passar nog bättre i Olyckor & Katastrofer.

Jag hörde att hon riskerar IG i alla ämnen och när hon fyller 25 och precis ska gå om mellanstadiet så kommer hon förmodligen se sina gamla vänner som numera är vårdbiträden, postmän, brandmän, poliser, läkare och forskare - och ingen bryr sig om klimatet, och alla såg genom bluffen.

Då kommer hon bli en sån där rejält dryg jävel precis som den där kompisen som efter varje scen frågar vad som händer i filmen. Skillnaden är väl att Greta kommer fråga "Varför blir det sååå?" när hennes kompis står och steker ägg typ, eller startar en låt på mobilen.
Gårdagens mötesrapport i P4 pekade helt klart på att Greta måste vara obegåvad. Uttrycker sig som en femåring och ger alarmerande signaler om sin propagandamatning.

"Förr var jag var alltid tyst, men nu har jag funnit en anledning att prata"

Vissa pratar bäst genom tystnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne.
Definiera "hat".

Citat:
Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger.

Så bara för man är "barn" (vilket vi alla är, antar att du menar under 18) har man exklusiv rätt till uppmaning, medan allt ifrågasättande skall tystas? Är det så att alla vuxna tar lättare på allt än alla barn? Exakt så vaggar man in "barnet" i en pseudoverklighet där "barnet" alltid har rätt, vilket övergår till en anti-intellektuell vuxen som likt den gamla hunden aldrig lär sig sitta.

Trump, Bieber eller Greta; har man gjort sig ett namn och horat ut sig i media är det inte svårare än att man får stå sitt kast och möta verkligheten.

Citat:
och hånar henne för att hon har asperger.

Inte ett dugg konstigt med tanke på hur hon blåser upp sig över aspergerdiagnosen. Viktigt att minnas är att asperger (numera autism) är en funktionell nedsättning, inte en styrka.

Citat:
Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på.

Dödsönskan må vara en överreaktion från motståndarna (men ändå fullt logisk; varje levande person = mer koldioxid). Det är dock inte så svårt att förstå att Gretas oproportionerliga mediautrymme, i relation till hennes primitivitet och skrämselpropaganda, upprör människor. Människor som precis som Greta själv har känslor.

Citat:
Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.
Du låter som en progressiv, iGnorant iDiot. Det är alltså bättre att påverka negativt än att inte påverka alls? Då borde det väl också vara bättre att fortsätta släppa ut än att inte släppa ut alls?

Så är inte fallet. Det är tveklöst bättre att sitta som en hedervärd tangentbordskrigare på Flashback än att degenerera PK-samhället med ännu mer nonsens och anti-logik. Du tycks basera hela idén om hängivenhet på hur stor uppmärksamhet en person får i PK-media; om du tittar bland "tangentbordskrigarna" på Flashback ser du att vi kämpar vi minst lika hårt som Greta för det vi tror på, men med den stora skillnaden att vi inte följer PK-medias demokraturstadgar, och generellt är avsevärt bättre debattörer än skolkar-Greta.

Om jag vore "barn" och skulle demonstrera mot Greta, med hänvisning till icke PK-accepterade forskare, tror du jag skulle få samma positiva uppmärksamhet bara för jag vore barn och kämpade för det jag trodde på? Jag skulle demonstrera varenda dag för att få ledigt från skolan.
2019-12-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Exakt. Kina är ju för allt som ger väst negativ konkurrens. När EU och väst är lydstater till Kina kan de utöka utsläpp bäst de vill.

Greta med entourage bryr sig litet om detta då Kina är av samma politiska åsikt.
Greta planerar att ta tåget till Kina nästa år. Hon är väl medveten om Kinas stora co2 påverkan. Det är ju knappast hennes fel att EU gett Kina status som U-land.
2019-12-12, 10:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Gårdagens mötesrapport i P4 pekade helt klart på att Greta måste vara obegåvad. Uttrycker sig som en femåring och ger alarmerande signaler om sin propagandamatning.

Hennes slutbetyg säger något annat:

Citat:
Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

(källa)

Hon är knappast obegåvad, med sådana toppbetyg.

Hon har också fått mycket beröm för sina tal, som hon i stort skriver helt själv.
2019-12-12, 11:09
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Hon har också fått mycket beröm för sina tal, som hon i stort skriver helt själv.
Dessutom skriver hon i sista sekunden också, som senast på nattåget till Madrid. Vilket torde vara nervöst även för proffsföreläsare som säkert står och praktiserar sina tal framför spegeln en månad innan. Greta glider in på hela eventet där det fina folket styrt upp sig med lite choosefree secondhandpaltor och mysbyxor och knäcker.
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Ja även på den punkten är hon lika som Hitler alltså, hon blev inte bara utnämnd till årets person som även Hitler blev hon är också en stark talare som han var. Båda var väl dessutom vegetarianer. Ingen hejd hur mycket hon delar med honom.
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=r8SyoRwV_To

Lite "reality check"

Yuuueeeep, där har vi ytterligare ett bevis på att Greta med följe skiter fullständigt i det dom predikar. Sektmedlemmarna tycker det är det värsta som finns tills dom får reda på vem som syndat, då är det fake news och agressiva motfrågor istället.

Detta hade varit förstasidenyheter om massmedia inte hade varit styrda av samma troll som gjort Greta till det hon är idag. Hallelujah.
2019-12-12, 11:11
Medlem
falconer8s avatar
Citat:

Det är glädjebetyg. Säger ingenting om hennes faktiska kunskaper. Jag råkar vara insatt i hur svenska skolan fungerar idag.
2019-12-12, 11:14
Medlem
avcs avatar
Citat:

Betyg = prestation, inte intelligens. I stort sett vem som helst skulle fixa A i alla ämnen med tillräcklig motivation. Vidare finns idag ett utbrett fenomen kallat betygsinflation.

Citat:
Hon har också fått mycket beröm för sina tal
Självklart, eftersom barn tydligen inte får kritiseras, i enlighet med föregående inlägg.

Citat:
, som hon i stort skriver helt själv.
Wow, Greta skriver sina "tal" själv. Fyra rader "How dare you!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in