Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Unite behind the science
gäller ju bara den vetenskap Greta själv stöder.
Eftersom olika partier har olika åsikter om klimatet så påverkar Greta opinionen i politisk riktning.
Men skillnaderna mellan de flesta partier är inte så stor längre. Gretas budskap att regeringar gör för lite innebär att regeringarna måste kontrolleras. EU måste stärkas. Regeringar försvagas. Länder försvagas. Gränser bryts ned med massinvandring. Hon är en del i att försöka skapa ett nytt Sovjetunionen.
Som civilingenjör och med ett långt arbetsliv bakom mig inom forskning/utveckling, fjärrvärmeindustri och energieffektivisering så har jag inga svårigheter att välja om jag ska lita på den vetenskap som publiceras i vetenskapliga tidskrifter eller den (pseudo)vetenskap som publiceras på webbsidor och bloggar.
Min bedömning är att GT stöder publicerade forskningsresultat.
Sedan förekommer det naturligtvis fel i den vetenskapliga forskningen och rätt inom pseudovetenskapen.
Mitt starkaste argument för att de som publicerar sina "åsikter" på bloggar och websidor oftast har fel är att om de hade rätt skulle de kunna få hur mycket pengar som helst för att forska och publicera sina resultat i riktiga vetenskapliga sammanhang.
En enkel åtgärd för att motverka skapandet av ett nytt Sovjetunionen är att lyssna på forskarna. OM politikerna däremot väljer att inte lyssna på forskarna så kan nog i stort sett vad som helst hända.