2019-12-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Du får tipsa Forbes. Greta är enda svenska på deras topp 100 för kvinnor (plats nr 100). De räknar in förmögenhet, medial impact och "spheres of influence"...

https://www.forbes.com/sites/maggiem.../#5c294b451521

Forbes är bara ute efter att få lysa litet i den mediala våg som har uppstått kring Greta.
2019-12-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta och hennes sällskap som "åker jeep runt på stadens torg" har väl aldrig sett ett tåg i julruschen förut. En 16-åring får ingen sittplats några timmar (eller också är det ren bluff). Greta krisar och tar till den enda metod hon känner - sätta sig ned och tjura på Twitter. Och hon skall vara föregångsfigur. Hon borde utnyttja sitt kändisskap, gå runt på tåget och sprida sina idéer.

Hur klarar man "den stora eko-omställningen" när man har problem att stå ett par timmar?
Visst borde hon ha kunnat stå mellan Basel och Hamburg. Men nej då, hon skulle ligga och vräka sig på golvet och ha det skönt.

Dagens ungdom klarar inte av någonting.
2019-12-16, 12:13
Medlem
Knut-Annes avatar
Borde väl vara hemma snart.
Hoppas att hon tar en rejäl timeout, vilar och äter upp sig.
Skulle helst se att hon hittade något nytt intresse.
2019-12-16, 12:27
Medlem
Citat:
Visst borde hon ha kunnat stå mellan Basel och Hamburg. Men nej då, hon skulle ligga och vräka sig på golvet och ha det skönt.

Dagens ungdom klarar inte av någonting.

Men Basel till Hamburg, det blir ju hela jäkla Tyskland? Var det inte just detta som dementerades av Deutsche Bahn?
2019-12-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Skulle helst se att hon hittade något nytt intresse.

Kommer inte hända. Hon är så insnöad på detta att plogbilen måste ge upp.
2019-12-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men Basel till Hamburg, det blir ju hela jäkla Tyskland? Var det inte just detta som dementerades av Deutsche Bahn?
De dementerade ingenting men var besvikna över att Greta inte nämnde att hon fick en sittplats när man upptäckte att hon var VIP.
2019-12-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, du är uppenbarligen för ung för att komma ihåg den tiden. Fredsrörelsen var extremt mycket "in the news" och aktiv under stora delar av 80-talet, den såg oftast saker och ting från Sovjets synvinkel (eftersom det var NATO:s nya robotar som lyftes fram i media) - och den var i praktiken ofta beredd att sälja ut demokratin för fredens skull. Precis som Greta och en del av hennes fans är redo att offra demokratin för klimatkampens skull.
1980-talets europeiska fredsrörelse var finansierad och styrd av Moskva. Ingen från media brydde sig om att ställa en så enkel fråga till kvinnorna på Greenham Common som: Vem finansierar ert tältläger under så lång tid? Efter att Sovjetunionen kollapsade sökte sig vänsterfolket till miljörörelsen som därför blev ordentligt vänstervriden. Familjen Thunberg/Ernman är urtypen för gåsleverproletariatet som engagerar sig för det ena efter det andra som kan godhetssignalera.
2019-12-16, 12:39
Medlem
Citat:
De dementerade ingenting men var besvikna över att Greta inte nämnde att hon fick en sittplats när man upptäckte att hon var VIP.

Men de uppgav väl att Greta reste i första klass? Om sittplats inte ens ingår i första klass, då vågar jag knappt föreställa mig hur det är för andra klass-resenärerna.
2019-12-16, 12:40
Medlem
Citat:
Men de uppgav väl att Greta reste i första klass? Om sittplats inte ens ingår i första klass, då vågar jag knappt föreställa mig hur det är för andra klass-resenärerna.

Att tågen är överfulla måste ju vara positivt i miljönazisternas ögon.
2019-12-16, 12:46
Medlem
wwrs avatar
Vad jag förstår fick hon stå/sitta på golvet i 4 timmar. Antagligen eftersom de köpt biljett för sent.

Det är larvigt att Twittra om det problemet vid tågresa i julruschen, när hon talar om den stora omställning som samhället måste genomgå.

Edit:
Tydligen uppstod tekniska problem med tåget. Men det är fortfarande lika larvigt att Twittra om situationen.
Senast redigerad av wwr 2019-12-16 kl. 12:54.
2019-12-16, 12:50
Medlem
Citat:
Hon reste (gissningsvis 1:a klass) från Turino till Basel där deras tåg togs ur trafik. De fick åka med andra tåg och byta två ggr till Göttingen. Ersättningstågen var överfulla av förklarliga skäl, men Greta gjorde sig hemmastadd i ett hörn. Jag antar vuxna välklädda resenärer fick sittplatser vartefter de blev tillgängliga. Vid Göttingen blev en sittplats ledig som tilldelades Greta. Efteråt märkte de att den lilla flickan var en kändis och fick ångest.
2019-12-16, 13:09
Medlem
Citat:
Någon tog bilderna och någon förmedlade bilderna till dig. Och antagligen var det också någon som betalade fotografen, som vill ha tusentals kronor för var och en av dem.

Bilderna tycks visa att Greta också har ticks, åtminstone i närhet av vissa fotografer. Självklart trodde hon inte att ingen såg henne, ticks är ett tvång.

Alla mer eller mindre galna motståndare på nätet och alla mer eller mindre otrevliga paparazzi begränsar Gretas rörele- och handlingsförmåga, vilket är ett intressant mönster.

Här är en högupplösande bild direkt från kameran (Nikon D850).

Greta är ganska lik den där skytten Emma Slinge. Hon kanske blev förväxlad på BB.

https://postimg.cc/18gmh2Xb

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in