2019-04-18, 03:56
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Jäklar det är hela boken med diagnoser...

Som jag minns av artikeln i intervjun med Greta i Expressen har hon Aspergers, ADHD, OCD, selektiv mutism, ätstörning och har haft en djup depression.

Citat:
Jag tror att hela kärnan är att Malena är en riktigt udda människa och det skapar en spiral av problem.
Slutsatsen blir att Svante och Malena borde aldrig skaffat några barn.

Tror du har helt rätt. Frågan är om det finns ett inslag av ”Munchausen by proxy” med i bilden.
Senast redigerad av Happysmurf 2019-04-18 kl. 03:59.
2019-04-18, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Kan se dem framför mig, när de slår sina efterblivna huvuden ihop och funderar på vad som genererar mest uppmärksamhet och klicks. ”Invandringen? Nää, såå 2018. Vi måste hitta på nåt bättre! KLIMATET!! DET har ju ingen pratat om de senaste 50 åren, så vi kör igång en kampanj på det temat! Greta, du får se hemlös ut och sitta utomhus på backen och frysa med ett plakat, och så får vi be till Gud att en PR-expert bara råkar passera förbi och tar kort på dig, och sen får du garanterat massa press och priser och får träffa påven och prata inför FN-församlingen och OOOH MAAJ GOOOD vad sjukt coolt detta ska bli”

Haha brainstorming för människor som inte är riktigt kloka i huvudet.
2019-04-18, 04:00
Medlem
Citat:
https://www.instagram.com/p/BwKdAlHB...=14fds23hv7z7k

Katching! Vem redovisar var hennes prispengar hamnar?
Rakt ner i fickan förstår du väl.
2019-04-18, 04:08
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Kan se dem framför mig, när de slår sina efterblivna huvuden ihop och funderar på vad som genererar mest uppmärksamhet och klicks. ”Invandringen? Nää, såå 2018. Vi måste hitta på nåt bättre! KLIMATET!! DET har ju ingen pratat om de senaste 50 åren, så vi kör igång en kampanj på det temat! Greta, du får se hemlös ut och sitta utomhus på backen och frysa med ett plakat, och så får vi be till Gud att en PR-expert bara råkar passera förbi och tar kort på dig, och sen får du garanterat massa press och priser och får träffa påven och prata inför FN-församlingen och OOOH MAAJ GOOOD vad sjukt coolt detta ska bli”

👌👌😂😂 Kan riktigt se framför mig hur huvudena slår ihop och dom ser på varandra med häpna miner.Mamma till Greta :Jag har en ide!
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-04-18 kl. 04:12.
2019-04-18, 04:10
Medlem
dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-18 kl. 04:13.
2019-04-18, 04:10
Medlem
MrsVanity1s avatar
Går folk på den här skiten?
Fake som fasen.Och med operakärringen som Mor .Bög och lebb och blatteälskaren älskaren herself ,pk kärringen manifestierad.
Som tjej kallar jag inte ofta kvinnor kärringar men vissa förtjänar det.
Ex Marlena och allas vår Annie Lööf.
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-04-18 kl. 04:13.
2019-04-18, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Som jag minns av artikeln i intervjun med Greta i Expressen har hon Aspergers, ADHD, OCD, selektiv mutism, ätstörning och har haft en djup depression.

Tror du har helt rätt. Frågan är om det finns ett inslag av ”Munchausen by proxy” med i bilden.

Jag tror inte det när Greta var apatisk och djupt deprimerad så är jag tveksam till Munchausen.

Systern Beata har tydligen ADHD med drag av asperger, OCD samt trotssyndrom. Det hela rundas också av med misofoni vilket är överkänslighet mot ljud.

Det är ju en tuff situation och att då uppmuntra tankar om domedagen och mänsklighetens undergång är så olämpligt som det kan bli.
Att sedan låta Greta bli en medial person är knappast nyttigt med all den problematik som finns.
2019-04-18, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Går folk på den här skiten?
Fake som fasen.Och med operakärringen som Mor .Bög och lebb och blatteälskaren älskaren herself ,pk kärringen manifestierad.
Som tjej kallar jag inte ofta kvinnor kärringar men vissa förtjänar det.
Ex Marlena och allas vår Annie Lööf.

Annie Lööf är värre hon är ond på riktigt, kolla in ögonen.
2019-04-18, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Enligt Greta själv i en låst Expressenartikel så var hon inte halvt apatisk utan helt apatisk. Hon slutade prata och blev inlagd på sjukhus för att hon slutade äta i samband med en djup depression.

Då tycker hennes mamma att det är paedagogiskt att reinforcera att jorden är på väg att gå under.

Om uttrycket ”epic fail” nånsin ska symbolisera något konkret så är det isf vad mamma Malena tutade i sin dotter, i tron att det skulle bota hennes ångest.
Men creds till familjen ändå, Greta drar in multum i prispengar, vilka hon bedyrar ska gå till typ ”organisationen som ger isbjörnar bättre mat än sälar, så dom fiser mindre, för fisar är ju i regel varma och varma fisar smälter polarisen så in i bomben”.

Någon som vet vad Nobels fredspris betingar i värde? Jag är övertygad om att hon får det priset.
2019-04-18, 04:16
Medlem
Citat:
”Hela världen håller på att gå under”, just ja! Och denna hysteri tyckte familjen var kanon att spä på hos den redan utvecklingsstörda och halvt apatiska dottern?
Kanske pappans humör (”noll till hundra” indikerar extrem saknad av självkontroll samt tendenser att bli fysiskt våldsam) bidrog till att psykfallet mamma Malena såg sig tvungen att samla den dysfunktionella familjen och hitta på en gemensam fiende, nämligen svenskar som flyger utomlands på semester samt pruttar ohejdat och äter kött och dricker mjölk som kommer från otäcka, jättestora, rapande och pruttande monsterkossor.
Ja man blir nästan yr i huvudet när man läser om turbulensen i den här familjen. Greta hade det nog lugnt och skönt när hon satt för sig själv på gatan. Tänk att familjen fick ettgemensamt projekt att samlas omkring. Vad larvigt det låter. Riktigt löjligt faktiskt.
2019-04-18, 04:19
Medlem
MrsVanity1s avatar
Vem är hennes far då?
2019-04-18, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja man blir nästan yr i huvudet när man läser om turbulensen i den här familjen. Greta hade det nog lugnt och skönt när hon satt för sig själv på gatan. Tänk att familjen fick ettgemensamt projekt att samlas omkring. Vad larvigt det låter. Riktigt löjligt faktiskt.

Löjligt, sa Bill, skitbra, sa Bull när han traskade till banken och cashade in prispengarna. 250k var det senaste bidraget till Greta. Undrar om hon får skatta för det? 🤔

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in