Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Jag vet som sagt inte om videon är äkta eller inte, men i min värld försöker man vidimera saker och ting. Men alltför många har idag ett okritiskt tänkande och därför sprids fake news så lätt och får stor spridning.
Jag tänkte samma som du men fann andra bilder på bilen tagen vid samma tidpunkt på parkeringsplatsen. Dock kan man inte se att Greta går ut och in ur bilen men med tanke på att bilen är New-York registrerad och det ligger en en gul regnjacka (samma som Greta har) samt svenska produkter, etc så tvivlar jag inte att den stämmer. Det verkar vara samma parkeringsplats där reportern konfronterade Greta.
Du kan matcha ihop reporterns andra bilder som är tagna på bilen där man ser regskylten vid samma parkeringsplats genom att se omgivningen samt de omgivande bilarnas utseende reflektera i teslans rutor i filmen.
Rent allmänt så är det väldigt svårt att hitta bilder på Greta eller hennes umgänge som inte verkar ha gått igenom en "PR-maskin" vilket är märkligt med tanke på hur många personer som har kameror nuförtiden.
För övrigt så behöver Greta bredda sig om hon inte skall vara helt bortglömd om ett år när media har kasserat henne och gått vidare.