2020-01-06, 18:29
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Kinas media skriver mycket om henne, oftast en gång i veckan i China Daily. De hyllar henne. Hon är välkommen.

Jasså? Jag trodde de var rädda för att de kunde bli kaos om hon kom och ville demonstrera för klimatet.
2020-01-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Gretas klass? https://www.instagram.com/p/BypQAaki...ource=ig_embed

Här är en större bild på Gretas klasskamrater.

https://pbs.twimg.com/media/EFNaqXAXsAAMHwD.jpg

Här är en annan bild på Greta. Svante är definitivt hennes biologiska far.

https://i.ylilauta.org/16/aaa9239b.jpg
2020-01-06, 18:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Som sagt här är den, raketforskarna från Kringlaskolan
2020-01-06, 18:39
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Som sagt här är den, raketforskarna från Kringlaskolan

Greta ser ut som en mellanstadieelev. Särskilt bland de där medelålders berikarna i hennes klass.
2020-01-06, 19:10
Medlem
Citat:
Där kan man snacka om mångfald. Allt från en svensk flicka som ser ut att vara 11, till karlar i 30-årsåldern med helskägg. Han längst till vänster har lärt sig teckenspråk - precis som drottning Silvia.
2020-01-06, 19:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Hur kan rika vita svenska föräldrar boende i Stockholm sätta sitt barn i en skola i Södertälje med enbart invandrare i klassen?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Där kan man skolka varje fredag och i alla fall få högsta betyg. Hon har kunnat protestera på lördagar istället.

Jag gissar att skälet till varför de valde den skolan var att de behövde en skola som tillät flexibla närvarotider (anpassad skolgång) så att Greta kunde "strejka" på fredagar samtidigt som skolan har erfarenhet av elever med autism/asperger.

Kringlaskolan låg väl bäst till här. Utan Gretas "fredagsstrejker" så hade de nog aldrig valt Kringlaskolan.

Jag tror aldrig Greta skolkat från Kringlaskolan. Däremot skolkade hon från den tidigare skolan sensommaren/hösten 2018 just innan skolbytet.

"Fredagsstrejkerna" började ungefär samtidigt som skolbytet.

Citat:
Greta är ENDA vita människan i sin klass, 27 st somalier, 35 st medelålders afghaner och Greta, det är skolan alla genier likt Greta drömmer om.
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Här är en större bild på Gretas klasskamrater.

https://pbs.twimg.com/media/EFNaqXAXsAAMHwD.jpg

Men... Var är de 27 somalierna?
2020-01-06, 19:27
Bannlyst
Citat:
Jag ställde en fråga tidigare om varför man inte får kritisera greta. Fast det finns personer här som vill påskina att dom är i den innersta kretsen så kom det inget svar. Inte heller från övriga greta-beliver. Slutsatsen blir att man får inte kritisera greta alls eftersom det skadar hennes världbild och då får hon färre anhängare. All kritik tolkas som hat. I grund och botten så beror det på det vanliga vänster PK samhället dom vill bygga upp. Prova att kritisera Kim Jong-un offentligt. Du överlever inte dagen. På samma sätt får man inte kritisera greta. Från början skylldes det på att hon var ett barn, har diagnoser osv, men det håller inte. Istället för att konstruktivt förklara varför vi inte får kritisera greta så kommer det påhopp mot andra som kritiserar greta. Det bevisar bara att deras argument tryter och att dom vet att vi har rätt men dom kan inte bemöta det. Dom känner att dom förlorar diskussionen och måste därför gå till personliga påhopp om att det är hat.

Att begära att greta först skulle åka till kina, ryssland, indien är inte att ställa krav. Det är logiskt om man vill agera mot miljöförstöringen. Det gäller att börja i rätt ände. Men greta har visat att hon helst tar minsta friktionens väg när det gäller saker. Enklare att åka till USA än att ta Kina i örat. Får hon kina att halvera sina utsläpp så ligger dom på USA:s nivå. Men nejdå Kina har frisedel fram till 2030.

Man får inte kritisera greta, inte ställa krav, gör man det kallas det att man pressar hon. Detta visar vilken gud hon är för sina undersåtar. Men ingen kan fortfarande förklara varför man inte får kritisera greta eller han en avvikande åsikt om hennes arbete. Ärlig talat så beror det på att ni vågar inte krypa fram som en diktatorförespråkare. För INGEN får ha en avvikande åsikt om guden.

Ptja, jag tycker snarare att det är en massa greta-hatare som inte tål att deras ältande om Greta får stå oemotsagt. Ett gäng som är sådana ömtåliga porlinsdockor att minsta ifrågasättande om deras ogenomtänkta konspirationer gör att de omedelbums drar på sig offerkoftan och skriker:
"VARFÖR FÅR JAG INTE KRITISERA GRETA???" Istället för att komma med argument när de ifrågasätts.

Frågan du/ni borde ställa dig/er istället är:
Varför har vi greta-hatare så dåligt uppbyggda argument till vårt hat, att minsta skrap på ytan gör att allt faller ihop som ett korthus? Är det något i våra personligheter eller har vi lärt oss fel från början? Eller lite av båda?
2020-01-06, 19:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ptja, jag tycker snarare att det är en massa greta-hatare som inte tål att deras ältande om Greta får stå oemotsagt. Ett gäng som är sådana ömtåliga porlinsdockor att minsta ifrågasättande om deras ogenomtänkta konspirationer gör att de omedelbums drar på sig offerkoftan och skriker:
"VARFÖR FÅR JAG INTE KRITISERA GRETA???" Istället för att komma med argument när de ifrågasätts.

Frågan du/ni borde ställa dig/er istället är:
Varför har vi greta-hatare så dåligt uppbyggda argument till vårt hat, att minsta skrap på ytan gör att allt faller ihop som ett korthus? Är det något i våra personligheter eller har vi lärt oss fel från början? Eller lite av båda?

Ditt inlägg bevisar precis det som är sagt. Man får inte kritisera greta. Detta gäller även personal på SVT. Då blir man kallad nazist och klimatförnekare. Men berätta varför vi inte får kritisera greta istället för att flytta fokus från frågan.
2020-01-06, 19:37
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men... Var är de 27 somalierna?
Jag överdrev där, men du förstår vart jag vill komma.
2020-01-06, 20:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag överdrev där, men du förstår vart jag vill komma.

Visst.

Jag undrar om det där var Gretas hela klass? Officiellt så har 67% av eleverna i Kringlaskolan utländsk bakgrund:

http://siris.skolverket.se/reports/r..._flik=X&xtra=1

Men på bilden såg det ut att vara ett helt annat förhållande. Men det kanske var så i hennes klass.
2020-01-06, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ditt inlägg bevisar precis det som är sagt. Man får inte kritisera greta. Detta gäller även personal på SVT. Då blir man kallad nazist och klimatförnekare. Men berätta varför vi inte får kritisera greta istället för att flytta fokus från frågan.

25 tusen inlägg. Majoriteten är kritik av Greta. Ditt inlägg är lika världsfrånvänt som att hävda att man inte får kritisera invandring. Eller feminism. Eller pedofili. Eller raggmunkar.

Ditt problem är inte att du inte får kritisera Greta. Ditt problem är att det finns några som inte håller med om din kritik eller tycker att den är ovidkommande. När dessa svarar dig så blir du svarslös och kinkig. Det är då du börjar älta om att man inte får kritisera Greta.

Men du förstår, bor man inte Nordkorea så är ditt problem något som du får lära dig att leva med. Förstår att det känns tufft för en yttrandefrihetsmotståndare som dig själv, men det är bara att tugga i sig. Ju snabbare du inser det, ju mindre kommer du att framstå som en korkad och ynklig porlinsdocka, inlindad i offerkoftor. Bara det borde väl vara en vinst?
2020-01-06, 20:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
25 tusen inlägg. Majoriteten är kritik av Greta. Ditt inlägg är lika världsfrånvänt som att hävda att man inte får kritisera invandring. Eller feminism. Eller pedofili. Eller raggmunkar.

Ditt problem är inte att du inte får kritisera Greta. Ditt problem är att det finns några som inte håller med om din kritik eller tycker att den är ovidkommande. När dessa svarar dig så blir du svarslös och kinkig. Det är då du börjar älta om att man inte får kritisera Greta.

Men du förstår, bor man inte Nordkorea så är ditt problem något som du får lära dig att leva med. Förstår att det känns tufft för en yttrandefrihetsmotståndare som dig själv, men det är bara att tugga i sig. Ju snabbare du inser det, ju mindre kommer du att framstå som en korkad och ynklig porlinsdocka, inlindad i offerkoftor. Bara det borde väl vara en vinst?

Det är du som är en yttrandefrihetsmotståndare som inte vill att greta får kritik. Flytta inte fokus från frågan nu. Du undviker fortfarande att svara varför man inte får kritisera greta! Det är fler än jag som kritiserat greta och dom får inte heller kritisera hon. Berätta nu varför vi inte får det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in