2020-01-13, 21:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon har ju många följare på Facebook (2,9 miljoner just nu) så även om hon ogillar Facebook så måste hon ge dem lite inlägg då och då, tänker hon väl.

I övrigt så kan det kan finnas ett par psykologiska faktorer bakom:

1. Hon är ju med pappa dygnet runt så de står väldigt nära varandra. Så de resonerar kanske att "mitt är ditt och ditt är mitt" i sådana här sammanhang. Det är ovanligt för många tonårstjejer brukar ha en skarp gräns här ("mitt är mitt och ditt är ditt!") men detta är en ovanlig familj.

2. Hon är väldigt beroende av sina föräldrar. Hon är inte lika självständig som många andra i hennes ålder. Många andra i hennes ålder skulle ju se det som helt uteslutet att resa runt med sin pappa världen runt utan de skulle hellre resa med kompisar. De är inte lika beroende av sina föräldrar.

Notera hur snabb Info är på 'skademinimering'. Antar att du också är med i Team Greta.

Se filmen. Hela Greta grejen är som vi alla vet en stor fake
2020-01-13, 21:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Hon har ju många följare på Facebook (2,9 miljoner just nu) så även om hon ogillar Facebook så måste hon ge dem lite inlägg då och då, tänker hon väl.

1. Hon är ju med pappa dygnet runt så de står väldigt nära varandra. Så de resonerar kanske att "mitt är ditt och ditt är mitt" i sådana här sammanhang. Det är ovanligt för många tonårstjejer brukar ha en skarp gräns här ("mitt är mitt och ditt är ditt!") men detta är en ovanlig familj.

2. Hon är väldigt beroende av sina föräldrar. Hon är inte lika självständig som många andra i hennes ålder. Många andra i hennes ålder skulle ju se det som helt uteslutet att resa runt med sin pappa världen runt utan de skulle hellre resa med kompisar. De är inte lika beroende av sina föräldrar.

Notera hur snabb Info är på 'skademinimering'. Antar att du också är med i Team Greta.

Se filmen. Hela Greta grejen är som vi alla vet en stor fake.

Filmen om Gretas pappa, FN personer osv.
https://youtu.be/Re8gqxWvCTA
2020-01-13, 21:26
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Se filmen. Hela Greta grejen är som vi alla vet en stor fake

Spelar ingen roll hur snabb info är med damage control så kommer sanningen om gretas fake konton, falska påståenden med mera att spridas över hela jorden. greta har bara en chans att åtgärda detta och bli trovärdig och det är att ta kontrollen över sina konton helt själv. I nuläget får hon ta smällar som andra är ansvariga för. Men hon förstår inte att hon blir utnyttjad av andra hela tiden. Men hon är kanske van och fostrad att bli utnyttjad?
2020-01-13, 22:05
Medlem
Nixters avatar
Ironiskt nog verkar det nu som Gretas far är den som stulit hennes barndom, med lite hjälp av representanter från FN.

Makabert. Använda sitt eget barn för att dra åt sig allehanda attacker och annat. Hur tänker Svante ?

Är detta ett ärende för socialen ? Antar att man skulle kunna fråga sig om barnet är tryggt.
https://www.socialstyrelsen.se/stod-...-som-far-illa/

Då info lägger ut långa haranger för att dölja filmen lägger jag den här.

Hur vågar du Svante ?
Senast redigerad av Nixter 2020-01-13 kl. 22:08.
2020-01-13, 22:18
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ironiskt nog verkar det nu som Gretas far är den som stulit hennes barndom, med lite hjälp av representanter från FN.

Makabert. Använda sitt eget barn för att dra åt sig allehanda attacker och annat. Hur tänker Svante ?

Är detta ett ärende för socialen ? Antar att man skulle kunna fråga sig om barnet är tryggt.
https://www.socialstyrelsen.se/stod-...-som-far-illa/

Då info lägger ut långa haranger för att dölja filmen lägger jag den här.

Hur vågar du Svante ?

Tror inte soc har tagit tidigare anmälningar på allvar eftersom det är en känd familj. Soc vågar inte stöta sig med makteliten. Ett annat alternativ är kanske misshandel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykisk_misshandel
2020-01-13, 22:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Tror inte att Svante styr, Greta är en liten creepy unge, som styr sin familj med järnhand.
2020-01-14, 01:54
Medlem
Citat:

Hur kan "hon" ha följare på Facebook om hon inte har konto där?
Den sidan som heter Greta Thunberg är inte hennes, om man får tro Greta, det är en sida för varumärket GT. Men det upplyser de inte om på "Om" sidan.
2020-01-14, 02:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror inte att Svante styr, Greta är en liten creepy unge, som styr sin familj med järnhand.
Och halva världen.
Passa er så inte Greta tar dig brukar jag hota bråkstakar med.
2020-01-14, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Och halva världen.
Passa er så inte Greta tar dig brukar jag hota bråkstakar med.

Tror nog Greta har en stark vilja och är mycket bestämd när det gäller.

Men när man hör att Svante hört sig för om Greta kan få skriva på en indiers sida blir man beklämd. Samma över att hon är så osjälvständig att hon inte ens klarar av eller vill ha en egen Facebooksida.

Det visar ju att det är andra som styr. Greta vet möjligen inte ens om det eftersom hennes kognitiva förmågor är nedsatta.
2020-01-14, 04:00
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den lösning du skisserar upp har två stora problem: dels fungerar den inte ekonomiskt, dels förutsätter den i praktiken en kommunistisk eller världsfederalistisk diktatur.

Precis! Jävla Obamasnack! Låter bra men när man vill prata verkligheten eller FAKTA då är det tyst!

För Panik-Greta, vänstern och klimatmafian är det krav på kontroll som gäller. FAKTA kommer sist!
2020-01-14, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Precis! Jävla Obamasnack! Låter bra men när man vill prata verkligheten eller FAKTA då är det tyst!

För Panik-Greta, vänstern och klimatmafian är det krav på kontroll som gäller. FAKTA kommer sist!

Jag har sagt det förr, om Greta hade försökt föra fram forskarnas åsikter i frågan och låtit dem sköta saken och hon bara agerat som en förenande kraft skulle allt ha varit så mycket bättre för miljöfrågorna. Att bara dilla på med Greta hjälper hennes varumärke men folks insikter växer inte och något riktigt intresse för frågorna väcks inte.

Det hela är ett jippo. Tyvärr. Men å andra sidan kanske någon tar tag i det hela på riktigt. Men frågan är om media kommer att föra fram riktig forskning och låta en sådan diskussion växa. Har svårt att tro det och det beror på att folk inte är intresserade på riktigt. Inte på djupet.
2020-01-14, 04:23
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Eller som man ser i svaren efter mitt inlägg så bortförklaras det till höger och vänster utan källa på deras påståenden. Men det är ju greta sekten i ett nötskal.

Asså jag värnar miljö, men när man ser greta fanatikerna i tex denna tråden så blir man mörkrädd, inte fan ger dom något förtroende så man vill stödja greta. Nä greta hade nog klarat sig bättre utan fanatikerna.

Chilla lite. Greta-fanatikerna är största delen low-iq och unga. Medierna är köpta. De smarta som försöker bortförklara allt vad gäller Panik-Greta livnär sig av klimatmafian. De är beroende av att Greta-Sekten ska pågå så länge möjligt.

Själv kommer jag att få panik först när smarta människor utan agenda kommer att stå bakom Panik-Greta. Kommer inte att hända. Varför? FAKTA!

Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Jag har sagt det förr, om Greta hade försökt föra fram forskarnas åsikter i frågan och låtit dem sköta saken och hon bara agerat som en förenande kraft skulle allt ha varit så mycket bättre för miljöfrågorna.

Man skapade Panik-Greta för att få en ikon som man skulle se som en ledare, en ny jesus. Vem skulle lyssna på t.ex Jennifer Morgan?. Dock är Panik-Greta så hjärntvättad och har ingen aning vad som egentligen pågår. Lyssnar bara på personerna omkring sig och de skyddar henne från utomstående och alla attacker och kritik.

Panik-Greta säger...lyssna på forskarna... OK nu har jag läst rapporten, och nu då??? Då blir det grus i maskineriet

Det bästa skulle vara att låta Panik-Greta förklara själv vad forskarna säger. Hon vet knappast något, men framställs som en expert! (t.ex utfrågningen i USA-kongressen).

Lite humor...Folk ville att hon skulle undervisa på ett universitet i England.
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-14 kl. 04:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in