Först och främst
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Greta har gjort sig intressant. Därför uppmärksammar alla henne.
Fel, de som uppmärksammar Gr**a är endast de som tittar på media där hennes namn och bild tvångsmässigt visas upp i ansiktet på dem samt orkar bry sig ge ifrån en respons. Så mycket till
alla är det i verkligheten.
De som främst tycker hon är intressant är politiska lobbyarbetare som tillsammans med mediearbetare med chefsposition beslöt att hon skall GÖRAS intressant inför tittarna såsom maskot för deras påverkansarbete. Som när programarbetarna enligt berättelse, beslutar vem som kommer vinna Idol innan säsongen startar.
Hon själv har inte mycket gjort annat än auditerat såsom villig inneha rollen. Den som försökt uppmärksamma nåt eget i media och vet hur näst intill omöjligt det är som privatperson fattar att det ligger en död hund begraven när hon däremot fått direktskjuts till skyarna pga, enligt påstående, sin aktivism. Lägg därtill att dessa mediearbetare nu börjat rikta sig på hennes privatliv, då fattar man att allt är detaljplanerat.
Som man kunde förvänta om man inser vem det är som drar i nickedockans snören har hennes manusförtattere börjat övergå till att flirta med misandrirörelser och baka in patriarkat-ord i hennes beskyllartal
Hundratals har säkert lagt ner decennier efter decennier med EGET arbete på klimatfrågan och som är långt mer än facebookskrivande och protestsittande på arslet nånstans men fått noll uppmärksamhet för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Ja. Typ som han som blev dömd:
Egentligen var han ute efter Soros, när han skickade brev till Greta personligen?
Din halmgubbe, inte min. Jag vet knappt vem Soros är. Därtill är det typiskt profesionella offerkoftor att beskylla samtliga meningsmotståndare för en enstaka vettvillings gärning
.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Nej. Hon skriver sina tal själv.
Och
jag skriver alla kungens tal (själv) - bara att använda förnuft, vad du ser, vad du tror
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Och att du försöker förringa henne så här, det beror kanske inte på ett hat mot henne men möjligtvis på ett förakt mot henne?
Din tro, din personattack. Själv föredrar jag vara saklig.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
I verkligheten vet hon nog mer. Men har svårt att uttrycka sig ibland.
Bara att tillämpa sunt förnuft, man kan gärna tro man NOG vet mer om supraledare än nobelpristagaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Och uppmärksamhet det förtjänar man. Det är inget man får.
Du kan inte bara gå och säga "Jag förtjänar samma uppmärksamhet som Greta!". Och sen så får du det. Nej. Du måste göra dig själv intressant. Och hur det går till, kan förstås variera. Finns ingen exakt standardmall som alla kan arbeta efter och lyckas varje gång.
Såhär funkar det i grund och botten, du får uppmärksamhet av reportrar ifall du säger det de vill höra, eller se till att ha tur och "
vinn Idol" som G***a gjorde.