2020-02-12, 16:33
Medlem
Tycker att Greta ändå svarade rätt bra bra på frågorna i Davos. Tänk sedan på att Greta plikttroget ställde upp alla dagar utom den första i Davos, trots att hon hade en rejäl influensa! Det är omöjligt att prestera på topp när man har hög feber, huvudvärk och mår illa. Får säga att med tanke på hur sjuk Greta egentligen var, var det närmast ett under hur bra hennes svar ändå var. Är dock rädd för att Greta fick betala ett rätt högt pris, när hon pressade sig så här hårt, när hon egentligen borde ha varit sjukledig och istället vilat i sin sköna hotellsäng!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-02-12 kl. 16:38.
2020-02-12, 16:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Lögn efter lögn. Så Greta hade inga 5 timmars presskonferenser.

Jag skriver ju, betonar och bevisar att Greta är så dum (outbildad). När Greta svarar på frågorna är de lågstadienivå.

Och man ska lyssna på unge, som inte ens kan svara på de enklaste frågorna som finns?

Greta kan svara bra på ganska avancerade frågor för någon som är i hennes låga ålder, med tanke på den pressande miljön inför TV-kameror och mycket folk. Lägg även till att frågor och svar inte sker på hennes modersmål och att hon har asperger, vilket innebär en väldigt besvärlig miljö för henne.

Exempelvis i denna presskonferens pratar hon ju till och med om dig:

https://www.youtube.com/watch?v=zp0q...outu.be&t=2315

Även här (från samma presskonferens) pratar hon (delvis) om dig:

https://www.youtube.com/watch?v=zp0q...outu.be&t=3044

Citat:
Ruptly is live as teenage climate activist Greta Thunberg holds a press conference in Madrid on Tuesday, December 10, on the sidelines of UN Climate Change Conference COP 25.

(Det är viktigt att även vuxna utbildas i klimatfrågan, säger Greta under presskonferensen.)
Senast redigerad av -Info- 2020-02-12 kl. 17:00.
2020-02-12, 16:57
Moderator
-Info-s avatar
Jag undrar faktiskt hur många 15/16-åringar av idag som klarar av en stor presskonferens på ett främmande språk inför internationell press i ett ämne som handlar om något som är kopplat till vetenskap?

Dvs om något som inte handlar om smink, killar, musik och TV-serier?

De flesta skulle nog vägrat att medverka. Deras ben skulle skaka för mycket av nervositet.

Greta är nog väldigt nervös också. Hon vet att hon ibland gör bort sig lite. Men det stoppar inte henne. Hon tar sig an utmaningen ändå.
2020-02-12, 18:02
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är över huvud taget påfallande hur litet verkliga live-videoklipp (tagna av vanligt folk, inte av de stora nyhetsföretagen) det finns med en så offentlig person som Greta. Ett tecken på hur hårt kontrollerad hennes image och flödet av bilder kring henne faktiskt är.

Sant. Var Greta inlagt på psyket längre än vad dom vill medge? Konstigt att det inte finns några klassfoton, kamratbilder, födelsedagskalas, resor, sommarlov osv.

Malena och Svante måste ha rensat rejält när man planerade "Greta Thunberg TM"
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-12 kl. 18:05.
2020-02-12, 18:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Sant. Var Greta inlagt på psyket längre än vad dom vill medge?

Greta har väl aldrig varit inlagd - ens en dag?

Det pratades om att lägga in henne när Greta vägrade äta för några år sedan, men hon började äta då. Och sen hände det inget efter det.

Fast du har kanske tillgång till annan information? Jag kan ju ha missat någon artikel. Det finns så många artiklar om henne.
2020-02-12, 18:21
Medlem
Citat:
Sant. Var Greta inlagt på psyket längre än vad dom vill medge? Konstigt att det inte finns några klassfoton, kamratbilder, födelsedagskalas, resor, sommarlov osv.

Malena och Svante måste ha rensat rejält när man planerade "Greta Thunberg TM"
Greta har lagt ut några foton, när hon och Svante tidigare fjällvandrade. Malena har lagt ut några foton på när hon och och en söt liten Greta demonstrerade för miljön, när Greta var mindre. Dessa bilder bevisar, att familjen mycket länge har varit miljöengagerade.

-Vad gäller födelsedagar har Greta sagt, att hon sedan länge inte är för att fira sina födelsedagar. Hon sa dock inte någon orsak. Greta kanske föredrar, att man ger något till exempelvis Läkare utan gränser, framför att få födelsedagspresenter! -Det finns unga, som tänker så.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-02-12 kl. 18:28.
2020-02-12, 19:10
Medlem
leifhookers avatar
Nu vet vi inte vem som sköter Gretas Twitterkonto, men nu kan vi officiellt fastslå:

GRETA HAR NOLL KOLL!

Den enda kunskapen hon har...är Al Gores lögner.
Greta (om det var hon) Retweetade den största klimatlögnen någonsin:

https://twitter.com/ed_hawkins/statu...99505089040385
(Arkivbild här)

Detta är ett skämt. Hur kan man ta henne på alvar???

climate-myths-the-hockey-stick-graph-has-been-proven-wrong/

Jag ska tipsa Rebel News, att ge henne denna bok:
A Disgrace to the Profession

Sanna bilden

Inspiratoeren...Du sa att Greta är påläst??

https://www.expressen.se/nyheter/inl...g-eller-bluff/
Citat:
Låt oss klargöra en sak direkt: professor Wibjörn Karlén, 62, är ingen stor fan av forskningen bakom klimatlarmet.
Han kallar en del av sina kollegor för "okunniga växthuskramare" och avfärdar deras slutsatser som "skandalösa påståenden utan saklig grund". Al Gores prisbelönade dokumentärfilm "En obekväm sanning" ger han följande omdöme:
- En av de värsta filmer jag sett. Den är usel, full av lögner.
Wibjörn Karlén är professor emeritus i naturgeografi vid Uppsala universitet och har via e-post ställt kritiska frågor till några av världens ledande klimatforskare.
Han har bland annat begärt att få ta del av de data som FN:s klimatpanel IPCC byggt sina rapporter på - bland annat eftersom hans egen forskning visat andra resultat. Men några data har han inte sett till.

Finns det några andra här som inte visste att denna "hockeystickmodellen" har varit falsk forskning?
Den som skapade denna, förlorade i rätten i fjol
Greta har en del att förklara nu. Hur mycket kan hon egentligen?
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-12 kl. 19:54.
2020-02-12, 20:38
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Varför är ett barn med mörk hy med samerna som marscherar med Greta? Ska det vara ett samebarn blir det ju ett löjes skimmer över samernas rättigheter.
2020-02-12, 21:50
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta har väl aldrig varit inlagd - ens en dag?

Det pratades om att lägga in henne när Greta vägrade äta för några år sedan, men hon började äta då. Och sen hände det inget efter det.

Fast du har kanske tillgång till annan information? Jag kan ju ha missat någon artikel. Det finns så många artiklar om henne.

Greta har själv berättat i media om asperger och annat som föranleder besök på kliniker. Jag kan inte skriva att hon varit inlagd men jag träffade henne på en sådan klinik där det finns inlagda när hon var i 12 års åldern. Det är vanligt att personer träffas för samtal på kliniker där det även finns inlagda. Så är det i Sverige. Det pratades om att lägga in henne så jag hörde det men det är frågor som vanligtvis ställs på dessa kliniker och det är onödigt att spekulera i om hon blev inlagd. Om hon inte berättat om det självt så betraktar jag det som konfidentiell information. Jag minns att hon var bekymrad för miljön och jag gav henne rådet att skolstrejka för klimatet utanför riksdag eller regerings byggnaderna i Stockholm. Jag tänker inte skriva några detaljer om detta möte mer än det hon själv berättat i media och den information som tillkommer med det här och tidigare inlägg. Om greta tar del av det här inlägget vill jag passa på att uppmana henne sluta skylla klimatförändringarna på rasism. Fortsätta hålla sig till vad vetenskapen säger tror jag bättre på. Det tror jag alltid bättre på. Jag anser att Greta Thunberg ska bo i slottet Neuschwanstein. Där kan hon gå omkring och oroa sig för förändringar i klimatet.
Senast redigerad av singularitet 2020-02-12 kl. 21:53.
2020-02-13, 01:39
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har offentligt deklarerat, att hon vill att allt ska gå rätt till med stiftelsen. Inga pengar kommer att plockas ut, förrän alla skatter har betalts och en god redovisning har skett, säger hon nu offentligt. Hon tillägger att detta kommer att ta mycket tid och energi, även för henne själv. Mitt intryck av Greta är, att hon är noggrann av sig. Sedan vet hon så väl, att hon lever numera under en lupp. Många vill gärna hitta fel i det hon gör, vilket Greta förstås ogärna vill bjuda på!
Kommer närmast att tänka på lek med dockor och dockskåp. Då kan man också tilldela en docka en massa egenskaper som dockan "kan" och "vill" etc. I det här fallet heter dockan Greta™ och är "noggrann" av sig. 🙄
Senast redigerad av NilssonApan 2020-02-13 kl. 01:42.
2020-02-13, 07:26
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
Dina historiekunskaper behöver fräschas upp. Alexander blev kung vid 20 års ålder, efter att hans far mördats. Hans första stora krigskampanj startade när han var 22. Ung var han, men tonåring var han inte.

Tutankhamon var en fullkomlig "nobody" och efter att hans far, Akenathen (Amenhotep IV), fått hela Nya Riket i uppror efter sitt försök att ändra religionen för att ta kontroll över prästerskapet i Karnak, så fanns hela makten hos en äldre släkting, visiren Ay, som för övrigt blev hans efterträdare. När han väl blivit gammal nog (19) att försöka regera själv dog han hastigt under oklara omständigheter.

Tut-Ankh-Amons viktigaste storverk var väl att han lyckades bli så pass bortglömd så pass tidigt att ingen ens kom ihåg var hans grav fanns så det förblev intakt. ;-)
2020-02-13, 07:43
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Alexander grundade sin första koloni, Alexandroupolis vid 16 års ålder. Greta grundade FFF
Alexander vart skolad av dåtidens visaste män såsom Aristotle, samt gillade att spela instrument, såsom Greta, i hans fall var lyra favoriten.

Lite faktakoll:

Alexandroupolis bör inte förväxlas med Alexandropolis.

Det första döptes till Alexandroupolis efter att det hade besökts av kund Alexander I av Grekland när han var 27 år.

Det andra var ett militärläger (läs: en samling tält och hyddor innanför en jordvall, det var ju inte precis romerska militärkolonier vi pratar om) och grundades av Alexander III av Makedon efter att han hade fördrivit lokalbefolkningen. F.ö finns det många fler som har sysslat med fördrivning av folk sedan dess, inte anser vi det vara stordåd i dagens mening. :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in