Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Nu får du tänka efter. Våld och brott är även vad XR pratar om (inte rappar) och Greta stöder ju XR. Så hans låtanden ligger väl i linje med Gretas budskap.
Däremot skulle jag vilja veta var du fick uppgiften ifrån att 1cuz skulle varit dömd för grovt brott. Känner du till hans identitet? Troligast NEJ. Då har du bara hans egna ord om att han är en "bad boy". Har du tänkt på att det kan vara en image som en somalier vill skapa kring sig själv för att fixa levebröd - och denna image behöver alltså inte vara sanningen?
1cuz har själv medgivit i en intervju som sändes i SVT, att han är dömd för ett allvarligt brott, som gav två års fängelse som straff!
Jag kan efterforska, men jag tar bara reda på vem någon är, om jag har befogad legal anledning att göra detta.
Nej, Greta har gång på gång sagt att hon är helt och hållet emot våld. Däremot kan hon tänka sig civil olydnad som blockader.
Greta deltog själv för ett tag sedan i en blockad av en större väg i Stockholm, trots att jag avrådde henne, då jag tyckte det var för farligt för henne själv. Hon postade minst en bild av detta på sociala medier, där man såg henne.
Det har hänt att de, som går rakt ut i trafiken och gör vägblockader blir påkörda! När jag fick veta att hon ändå tänkte delta, bad jag henne att ta med och tända varningsfacklor vid vägblockaden för att minska riskerna, men tyvärr gjorde dumt nog varken hon eller någon annan detta vid vägblockaden! Som sagt, solen Greta har ibland några större solfläckar!
Sedan bör den som är ledare undvika för stora egna risker. Sist påpekade jag för Greta, att dem som skyddar henne, förstås alltid måste följa henne nära, och hon behöver tänka både på sin egen säkerhet men även på deras säkerhet! För poliser som skyddar Greta, kan det kännas egendomligt att tvingas vara med om en vägblockad, för att Greta deltar i den!
Typisk en tonåring, att ta onödiga risker!!!