Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En sak glömmer du bort, Greta företräder inte sig själv, hon företräder flera miljoner främst unga i FFF, som är mycket engagerade!

På vilket sätt är alla nu flera miljoner mycket engagerade?

Läser samtliga av er IPCC:s rapporter eller sväljer ni Gretas överdrifter rakt av? Tror ni på tipping-pointen, på att 200 arter utplånas varje dag eller på att mänsklig fossil förbränning är den enda orsaken till att den ca 1 grader höga temperaturökningen som iakttagits sedan mitten av 1800-talet?

Är det f.ö någon som har kollat upp Gretas ”egna” forskare och deras ev. politiska engagemang? Han med haschtomteutseendet som pratade på bruten svenska kändes inte särskilt övertygande. Men vad vet jag - han är säkert huvudförfattare hos IPCC

-Info- hade vänligheten att namnge några stycken för ett tag sen. Har tyvärr inte haft tid att googla på dem men kanske det finns någon annan?
2020-03-07, 10:31
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
För övrigt ser hon inte frisk ut. Blek och nästan bara skinn och ben. Sorgligt att se hur hon utnyttjas och inbillas att tro att hon måste ställa upp.
Greta verkar inte kunna ta vara på sig själv och ge kroppen den näring den behöver.
2020-03-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det som däremot har hänt är att hon inte syns på tidningars framsidor lika mycket.

Så kan det vara. Första steget mot mediadöden.
2020-03-07, 12:20
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Tror jag EJ ett dugg på! Gretas personlighet, charm och intelligens kommer hon att ha kvar fullt ut, även den dag som hon kommer i puberteten! Malala har lyckats nå betydande framgång, även sedan hon blev en ung och attraktiv kvinna. Alla har rätt, att få växa upp!
Nej, inte alla har rätt... ;-) Däremot håller jag med om, att alla har rätt att växa upp.
2020-03-07, 12:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
På vilket sätt är alla nu flera miljoner mycket engagerade?

Läser samtliga av er IPCC:s rapporter eller sväljer ni Gretas överdrifter rakt av? Tror ni på tipping-pointen, på att 200 arter utplånas varje dag eller på att mänsklig fossil förbränning är den enda orsaken till att den ca 1 grader höga temperaturökningen som iakttagits sedan mitten av 1800-talet?

Är det f.ö någon som har kollat upp Gretas ”egna” forskare och deras ev. politiska engagemang? Han med haschtomteutseendet som pratade på bruten svenska kändes inte särskilt övertygande. Men vad vet jag - han är säkert huvudförfattare hos IPCC

-Info- hade vänligheten att namnge några stycken för ett tag sen. Har tyvärr inte haft tid att googla på dem men kanske det finns någon annan?
Det är ju märkligt att du inte någonsin verkar hinna läsa det du ber om att få.
Även jag har på begäran för länge sedan lämnat läsförslag och listor med forskare.
Börja läsa eller sluta be om information som du ändå inte använder.
2020-03-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ju märkligt att du inte någonsin verkar hinna läsa det du ber om att få.
Även jag har på begäran för länge sedan lämnat läsförslag och listor med forskare.
Börja läsa eller sluta be om information som du ändå inte använder.

Börjar du inse att det finns finansiella skäl bakom rapporter samt att Greta är en marionett?
Hade jag varit en seriös forskare, så vore skämskudden varit framme varje gång Greta öppnar munnen.
2020-03-07, 13:05
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recess
Så kan det vara. Första steget mot mediadöden.
You wish! ;-)
2020-03-07, 13:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
När kommer vi få se Greta debattera mot den betydligt sötare Naomi Seibt? Vågar Greta det, som lever i en skyddad verkstad och är van att bli struken medhårs? Klarar Greta, som har Aspergerdiagnos, av att bli ifrågasatt och konfronterad öga mot öga?
Hon berättar också varför hon skulle ”krossa” Greta Thunberg i en debatt.

– Jag vill inte förstöra hennes rykte och skämma ut henne. Jag skulle gärna ha ett avslappnat samtal med henne, och om hon mot förmodan är redo att debattera vetenskap så ställer jag upp, säger Naomi Seibt.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...ll-anti-greta/
Jag tror också att Greta har lätt att förlora en debatt eftersom personer med AS ofta har svårt att förstå nyanser och intryck och även kroppsspråk.

Jag tänker det lite som att prata med en dansk i telefon. man förstår varandra rätt mycket, men inte fullständigt om det gäller viktiga nyanser och tex. affärsöverenskommelser.
Eftersom man inte ser varandra så missar man de ansiktsuttryck som visar att man är tveksam/oförstående och då missar den som pratar möjligheten att förtydliga sådant som lyssnaren inte verkar förstå.

Det är rätt stor risk att det blir en förvirrad debatt om en med och en utan AS debatterar.
2020-03-07, 13:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Börjar du inse att det finns finansiella skäl bakom rapporter samt att Greta är en marionett?
Hade jag varit en seriös forskare, så vore skämskudden varit framme varje gång Greta öppnar munnen.
I’m a Scientist and Greta Thunberg’s Speech to Congress Inspires Me
https://blog.ucsusa.org/brenda-ekwur...ss-inspires-me
Forskare verkar inte ha samma uppfattning som du om saker och ting, men det har ju varit tydligt länge.

Om du letar runt lite så kan du hitta en hel del liknande uttalanden.

Nu är det bara att vänta på ett relativt förutsägbart svar på varför forskare gillar Greta Thunberg.
$$$$$$$$$$$$
2020-03-07, 13:30
Medlem
Citat:
I’m a Scientist and Greta Thunberg’s Speech to Congress Inspires Me
https://blog.ucsusa.org/brenda-ekwur...ss-inspires-me
Forskare verkar inte ha samma uppfattning som du om saker och ting, men det har ju varit tydligt länge.

Om du letar runt lite så kan du hitta en hel del liknande uttalanden.

Nu är det bara att vänta på ett relativt förutsägbart svar på varför forskare gillar Greta Thunberg.
$$$$$$$$$$$$

Vad mumlar du om?
Vilka är korrekta forskare, som håller med Greta samt samlar information till IPCC?
2020-03-07, 13:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vad mumlar du om?
Vilka är korrekta forskare, som håller med Greta samt samlar information till IPCC?
Du har nog missförstått allt faktiskt.

Greta Thunberg forskar inte så det finns inget för forskare att hålla med om eller motsätta sig.
Däremot är det väldigt många forskare världen över som uppskattar den insats Greta Thunberg nu gör eftersom det har blivit mycket lättare att få makthavare, politiker och även allmänheten att lyssna och förstå vad de (forskarna) försökt framföra och få gehör för i tiotals år. Du får nog se dig själv som ett undantag som bekräftar regeln!

Det är inte forskare som samlar information till IPCC, det är IPCC som under många tiotals år samlat hundratusentals forskningsrapporter från alla världens forskare som de sedan sammanställer för att tydliggöra det aktuella forskningsläget.
2020-03-07, 14:16
Medlem
Citat:
Du har nog missförstått allt faktiskt.

Greta Thunberg forskar inte så det finns inget för forskare att hålla med om eller motsätta sig.
Däremot är det väldigt många forskare världen över som uppskattar den insats Greta Thunberg nu gör eftersom det har blivit mycket lättare att få makthavare, politiker och även allmänheten att lyssna och förstå vad de (forskarna) försökt framföra och få gehör för i tiotals år. Du får nog se dig själv som ett undantag som bekräftar regeln!

Det är inte forskare som samlar information till IPCC, det är IPCC som under många tiotals år samlat hundratusentals forskningsrapporter från alla världens forskare som de sedan sammanställer för att tydliggöra det aktuella forskningsläget.

Du har nog missförstått eller vill missförstå, du vet mycket väl vad jag syftade på gällande IPCC´s insamling av rapporter.
Att Greta tillvägagångssätt uppskattas av rätt forskare är enbart skrämmande, samt visar vilken nivå dom ligger på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in