Citat:
Ursprungligen postat av
Mrbosun
Likt ett mantra har ju Gretianerna i den tråden kommit med – vi skall lyssna på Greta.
Greta-sekten är ju mer eller mindre totalt hjärntvättade i att det bara skall lyssnas på den allsmäktiga Greta.
Fast det är ju inte riktigt hela sanningen.
Flera av oss här verkar ha arbetat med energi, miljö och/eller klimatfrågor och har därför en oro för vad som är på gång. I början av 00-talet (långt före det att Al Gore fick fredspriset) började jag klimatkompensera bilen och flygresor. Då var det komplicerat, men på 10-talet blev det lättare.
Nu är jag tveksam till klimatkompensering, men jag gör det för sådant som inte går att lösa på annat vis.
Det är ju inte särskilt konstigt att vi som tror på AGW tycker att det Greta Thunberg och andra gör en viktig och bra insats och samtidigt är det ju inte heller konstigt att de som inte tror på AGW tycker att GT är alarmistisk.
Om man inte tror att det finns eviga mängder med fossila bränslen i jordskorpan så kan man ju fortfarande tycka att det är bra att samhället går över till att bli långsiktigt hållbart. Sol, vind och vatten (och ev. öl) finns ju i obegränsad mängd för lång tid framöver.