Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
I morse fanns det ett gällande undantag för demonstrationer i Frankrike, vilket jag till slut fick veta och meddelade vidare. Fick också veta att undantaget kunde omprövas med mycket kort varsel, vilket jag också angav. Tills annat meddelas, finns dock alltså ett undantag för demonstrationer i Frankrike.
Annars ska tilläggas att Gretas konton för sociala medier, är en logistisk mardröm. Greta får så många meddelanden, att även viktiga meddelanden och även viktiga meddelanden från dem som vill hjälpa Greta ofta försvinner i högen. Greta litar på, att den som vill något viktigt, påminner tills hon ser meddelandet, eller får fram det via någon av hennes medarbetare. Många orkar dock inte detta, men jag har varit envis och fått kontakt med henne.
Har förut flera gånger föreslagit Greta att skaffa ett WhatsApp-konto för den interna kommunikationen i FFF och för att underlätta för henne själv, men hon har bara svarat, att det tål att tänka på. Tyska FFF skaffade två WhatsApp-konton för intern debatt och interna beslut, när de fick liknande problem med sin interna kommunikation. Gränsen för ett sådant konto är tvåhundra medlemmar, och de tyska mest aktiva var fler än så, därav två konton.
Annars är inte heller jag felfri, men jag anses kunnig, väl insatt och intelligent och jag har försökt att ge Greta bästa möjliga råd. Som jag skrev, har hon dock påpekat att det är en betydande skillnad mellan att ge råd och att ta beslut. Greta har både sagt, att hon bara är en aktivist, och att bara Greta står bakom Greta, men hon har också sagt, att det är mycket ensamt att fatta beslut. De här olika uttalandena går förstås inte riktigt ihop.
Den troligaste möjligheten och förklaringen här är, att Greta är i olika roller, där hon ibland är aktivist och ibland är beslutsfattare. Eftersom Greta har omfattande dramaträning från flera dramagrupper och gillar drama till och med mera än dansen som hon är så förtjust i, vet vi inte heller när Greta tar på sig en mask och spelar Greta, och när hon är sig själv!
Greta har dock betonat, att dem som hon som har AS, har svårt för att ljuga och brukar säga som det är. När Greta spelar håller hon sig därför sannolikt så nära verkligheten som möjligt, då brukar rollen även bli bäst!
Sist kan man ha verkligt hög intelligens och ändå vara en hemmasittare! Många riktigt intelligenta vantrivs rejält i skolan, som ofta inte alls klarar av att ge dem stimulans och kunskaper på deras nivå. Greta fick problem, när hon ville prata om plasmafysik i skolan! Med Brian i Queen kan hon däremot prata om sådant och om astronomi, då han är både rockgitarrist och astrofysiker, en ovanlig kombination, som Greta säkert gillar!
Till sist även en formell kommentar, det är mycket möjligt att det finns en interimsförbundstyrelse för internationella FFF, och ja, det är mycket möjligt att interimsförbundsstyrelsen har antagit en budget, men då har interimsförbundsstyrelsen grovt överskridit sina befogenheter och dess medlemmar är då kollektivt ansvariga för detta formella större fel. Detta kan mycket väl sluta i ett mål hos en domstol!
En sak måste man erkänna: du är enormt duktig på att sjunga lovord om dig själv. :-) Du har ofta tagit chansen att påpeka, hur intelligent, välinformerad och kunnig du är.
Jag skrev lite halvironiskt om eventuella demonstrationer i Frankrike samt antydde, att Greta verkade uttrycka mera tillgivenhet till sina hundar än till sina föräldrar - och ägnade en tanke åt den kost som Gretas hundar måhända äter.
Du svarar med en lång utläggning, som inbegriper din egen förträfflighet, Gretas dramaträning, Gretas inställning till lögner, Brian May i Queen. Tillåt mig småundra: vet du, vad du svarar på och vad du svarar om? Eller är du övertrött av att tänka?
Sorry, du är inte i stånd att avge några formella kommentarer. Du ingår inte i FFFs styrelser och inte heller är deras Flashback-talesman. Dina åsikter, önskemål, projiceringar av dina ideer på andra är enbart dina personliga och dina allena. Inte undra på, att Greta inte lyssnar på dig. Aspergare brukar vara relativt jordnära personer med relativt bra fokus, du verkar sväva "all over the place". Jeez...
Ändra ditt sätt att kommunicera (gentemot Greta) så ska du se att hon lyssnar.