2020-03-25, 13:12
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Hon trodde att massorna kommer att följa hennes uppträdande? Efter fiaskot hittade hon på detta med corona. Vi får se hur hennes "talks for climate" lyckas!

---------------------------------------------

10.000.000 på instagram
4.000.000 på twitter.

Greta annonserar en show där hon ska svara på frågorna.
Några tusen tittar. Efter 5 dagar 10.000 visningar.

https://twitter.com/FridayForFuture/...72741588680706

Vad fan?

Jag har tittat på hennes show, bara av nyfikenhet på antalet visningar. :-) Jag kan tänka mig göra det även i framtiden, efter att jag jobbat, handlat, tvättat, skrivit min planering, övningskört med mitt barn, slötittat på någon skum film på TV.

Som någon påpekade på Gretas twitter (på tyska eller engelska, tror jag): Gretas twitter och anra elektroniska kanaler använder en hel del elkraft som man hade kunnat använda på annat håll för att minska förbrukningen av fossila bränslen. Ska man vara en riktig klimat-fan så bör man avstå från Internet, alt annat är självbedrägeri. Som tur är så är inte jag klimat-fan.

Nåväl, ändå bra att se att Greta klarar av denna kris med någon för henne meningsfull syssla. Om hon mår bra av att publicera sina podcaster/videos så kan man väl unna henne detta. Det är här man kan skilja på individen Greta och klimataktivisten Greta: individen Greta mår bra av att slåss för klimatet, låt henne göra det. Det är trots allt inte hon som använder det mesta av elkraften för att spela in och lägga upp videon, det är de som tittar på det på nätet som är klimat- och miljöbovar i sammanhanget.
2020-03-25, 14:24
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nåväl, ändå bra att se att Greta klarar av denna kris med någon för henne meningsfull syssla. Om hon mår bra av att publicera sina podcaster/videos så kan man väl unna henne detta. Det är här man kan skilja på individen Greta och klimataktivisten Greta: individen Greta mår bra av att slåss för klimatet, låt henne göra det.

Jag ser hellre detta bevis på att Greta-sekten är mer intresserad av att strejka och väsnas än av att framföra eller lyssna på fakta. 90% förstår inte fakta heller.

Väntar med spänning på deras "experter" i "talks for future"
första experter: tanten Marta som röstar på miljöpartiet följd av Di Caprio Live när han flyger i sin privata jet från Europa. Man avslutar med en "Greta-kopia" Belakene 11 år från Kongo. Alla experter är överens med Greta.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-25 kl. 14:34.
2020-03-25, 22:41
Medlem
Ja, nu har väl ändå Hennes Majestät Greta klantat till sig ordentligt.

Kan det nu verkligen vara så att hon själv eller de som rycker i hennes trådar tyckte att hon kommit i skuggan av Corona-krisen så att de gick ut med nyheten att Hennes Höghet och Toffel-Svante nu minsann också drabbats av Corona? I sådana fall klantade de väl bort sig. Inte ens hennes propaganda-organ Expressen och Aftonbladet slog upp det särskilt stort. Det är väl bara den närmaste skaran i Greta-kulten som agerar gråterskor och gråtare nu.

Men om det nu är så att hon och Toffeln verkligen har Corona så har de ju visat en otrolig oaktsamhet genom att först åka runt i ett Corona-smittat Europa med stor risk att dra på sig eländet och sedan inte isolerat sig eller besökt läkare då symptomen började komma. På det viset kan de ju av ren dumhet ha smittat många människor.

Men sanningen är väl att Greta är sig själv närmast. Det är bara: "Jag, jag, jag. Min förstörda barndom, min ångest, min panik, min besvikelse över att ett löjligt virus får all uppmärksamhet så att min kamp hamnar i skuggan".

Är det nu så illa att hon verkligen är smittad så önskar jag henne och hennes far ett snabbt tillfrisknande.
2020-03-25, 23:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Om symtomen är milda, skall man inte kontakta läkare, de har mer än nog att göra, man skall givetvis isolera sig, det gör man enklast i hemmet.
Be någon att köra hem vad du behöver, de ringer på dörren och går därifrån, du öppnar och tar in varorna.
Greta uppgav att hon hade milda symtom.

Ja det är skumt att hon inte sagt något om sjukdomen tidigare.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-03-25 kl. 23:43.
2020-03-26, 08:26
Bannlyst
Skumt att svensk media inte tar upp att deras gullegris varit smittad med Coronaviruset!
2020-03-26, 08:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Skumt att svensk media inte tar upp att deras gullegris varit smittad med Coronaviruset!
Man vet väl inte om Greta har haft Corona.

Hennes jobb har varit att stressa upp oss om klimatet. Men några riktlinjer för hur man skall agera utfärdas knappast annat än att alla skall "göra vad de kan".

Corona är på samma sätt. Medierapporteringen talar om en allvarlig situation. Men klara riktlinjer för hur vi skall agera har inte utfärdats. Sjukvården har inte utnyttjat detta tillfälle att öva hur man mobiliserar vid en pandemi. (Om en allvarligare epidemi bryter ut i framtiden hade Corona varit ett perfekt tillfälle att få erfarenhet.)

Vad jag förstår meddelade inte Greta direkt att hon valt självkarantän. Det är ju märkligt att nämna detta först senare.

Jag menar att Greta styrs av internationella nätverk, förmodligen kontrollerade från USA. Man försöker skapa stress och oro i samhället för att försvaga länder som Sverige. Man vill främja överstatlig kontroll.

Att hon nu skulle ha fått order att även öka hypen runt Corona genom självkarantän är fullt tänkbart.
Senast redigerad av wwr 2020-03-26 kl. 09:08.
2020-03-26, 11:48
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
greta+thunberg+corona google

Är Greta mediekåt? På fredag kommer hon få rubriker att hon testas för att på måndag likadant att det var negativt. Hur andra gör? Testar så fort som möjligt! Greta??? Meddelar pressen.

omni
guardian
n24
AB
SVT
Mitti
RollingStone

Expressen (var inte på första sidan av google search "greta corona" då)

Citat:

Stackars Greta. Hon vill ha krigsrubriker varje dag. Klimathotet är det största hotet för människan någonsin! Men nu hamnar hon inte ens som nån huvudnyhet i svensk media. Nu måste man nästan googla fram om man vill läsa det senaste om Greta.

Hade Greta coronaviruset??? Lite skumma saker att tänka på.

Gretas webinar i fredags - Ser hon sjuk ut? (att hon svamlar, det är normalt för henne)
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-26 kl. 11:57.
2020-03-26, 11:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Väldigt skumt.

Citat:
Greta Thunberg: Jag tror jag har corona

https://www.expressen.se/nyheter/gre...ag-har-corona/
Citat:
Greta: Jag tror att jag har haft corona

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-haft-corona
Citat:
Greta Thunberg i karantän: ”Har troligtvis covid-19”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/g...gtvis-covid-19
Citat:
Greta Thunberg: ”Extremt troligt att jag har haft covid-19”

https://mitti.se/nyheter/thunberg-ex...olmen&view=app

Ingen svensk media skriver om Gretas eventuella coronasmitta. Beror kanske på att de har annat att skriva om?
2020-03-26, 12:07
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Väldigt skumt.

Ingen svensk media skriver om Gretas eventuella coronasmitta. Beror kanske på att de har annat att skriva om?

Kanske tror inte svensk media på Greta längre?
"jag hade kanske Corona" - har detta något stort nyhetsvärde för tillfället?
2020-03-26, 13:02
Medlem
wwrs avatar
Två av rubrikerna säger att hon tror att hon haft Corona. Det är anmärkningsvärt. Vad förstår meddelade hon inte från början att hon gick i karantän. Märkligt som mycket annat runt både Greta och Corona. "Nyheten" borde självklart ha kommit ut när hon blev sjuk.
2020-03-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Väldigt skumt.

Vilken media har inte skrivit om Gretas smitta?
2020-03-26, 13:30
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Två av rubrikerna säger att hon tror att hon haft Corona. Det är anmärkningsvärt. Vad förstår meddelade hon inte från början att hon gick i karantän. Märkligt som mycket annat runt både Greta och Corona. "Nyheten" borde självklart ha kommit ut när hon blev sjuk.

10+!!! En video med henne och pappa sjuk skulle ha fått 5.000.000 visningar redan.

Citat:
Personavirus: Greta Thunberg Says Its "Extremely Likely" She Had COVID-19 Despite Never Being Tested

Seemingly upset that someone or something else is getting the spotlight for the time being, Greta Thunberg has engineered a way to reclaim the attention of virtue signaling citizens - who are currently preoccupied with the coronavirus pandemic - all over the globe.

Thunberg announced on Tuesday that it was "extremely likely" that she had contracted coronavirus and then used the ensuing platform the media gave her to once again reclaim her holier than thou platform to tell other people what to do. "She used the announcement to young people to stay at home, even if they don’t feel sick, to protect those who are more vulnerable," the New York Times wrote.
Konstigt att expressen inte följer upp med folk som säger att vi ska lyssna på Greta.
Konstigt att hon ger råd nu! Hon följde inte sitt råd själv, utan reste runt i Europa!
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-26 kl. 13:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in