Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Här kommer en till forskarartikel med vissa referenser. Den är kortfattad.
Kortfattad?
Den skulle ju sammanfatta vetenskapen bakom Greta och FFF. FFFs hagiografi tar större delen av pappret, en dryg A4. Avsnittet "Scientific Motivation" (skulle vara det artikeln handlade om, mindre än en A4) listar _en_ person (Keppler) och _en_ artikel publicerad i en populärvetenskaplig tidskrift (Stjärnor och Universum) år 1989. Halva av texten under "Scientific Motivation" handlar inte om vetenskapliga argument ("scientific motivation"), utan om Kepplers förslag för vad man kan göra för framtiden (bl.a. minska risätande - som är stapelföda i två av världens folkrikaste länder).
Mannen bakom artikeln har meriter som forskare inom kosmologi, kallfusion, forskning kring Atlantis - en nutida Leonardo da Vinci, skulle man kunna tro. Ändock var inte den text han lyckades värka fram om FFF och Greta någon höjdpunkt ens i en gymnasieelevs karriär.
Snälla inspiratoeren, säg att du skämtar. Jag har inte uppfattat dig som den skämtsamma typen, men efter detta måste jag revidera min åsikt. :-)
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Ang forskare så brukar även forskarstudenter räknas in i gruppen, studenter utför en betydande del av forskningen. Därför kallade jag sociologstudenten för forskare.
Så... om man utvidgar definitionen av ordet "forskare" till "forskarstudenter" och även "studenter", kan man då gå vidare till "grundforskare" i "grundskolan". Det gör även Greta till forskare. Grattis, Greta!