Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Under 18 år har man begränsad juridisk kapacitet. Förvånande att du är så säker i dina åsikter utan att ha kunskap. Och nej, du behöver överanvända utropstecken, detta är ingen "shouting contest", utan ett vanligt och - förhoppningsvis - vänligt meningsutbyte. Lite hyfs, tack!
Greta är ingen bra organisatör. Inget man väntar sig av en 17-18-åring. Inte alla kan vara som Alexander den tredje.
Nej, Sverige är inget katolskt land, trosor eller icke. Men varför springa till en protestantisk prälle när "synden" begicks gentemot katoliker i ett katolskt land? Är meningen med avbön att skymfa katolikerna? Om inte - då är det kanske bättre att inte göra avbön alls.
Och jag fortsätter hävda att Greta inte ansvarar för andra människors handlingar. Väljer de att följa henne, då får de ta det ansvaret.
Märkligt att du bara babblar på utan att erbjuda Greta den hjälp hon behöver, när hon behöver den och var hon än behöver den. Jag vet att det är enklare att babbla än att agera. Du borde kanske ha blivit politiker?
Har många gånger erbjudit Greta hjälp samt stöd, och har kommit med tips och ideer, när hon bett om sådana! Greta har ibland bett mig att komma på FFF-möten i Stockholm, vilket jag då och då också har gjort. Vissa gånger har jag dock inte haft råd att resa, när Greta velat ha mitt stöd, då tågresan går på nästan en tusenlapp tur och retur, vilket jag har förklarat för Greta. Att svenska FFF som regel inte haft råd med resebidrag är ett betydande problem och har varit så länge!
Vill Greta ha mer hjälp av mig, är det bara för henne att fråga. Vill hon att jag ska komma oftare än cirka en gång i månaden till Stockholm, behövs dock ekonomiskt stöd, då jag inte är rik!
Rörande att Greta har ett visst juridiskt ansvar redan idag, har jag samrått med en mycket erfaren chefsjurist, som höll med.
I likhet med vissa kritiker här säger, tycker hon dock att för mycket ansvar har lastats på Gretas smala axlar, och är rädd för att tjejen ska bli allvarligt överansträngd. Hon betonar att även tonåringar, särskilt ambitiösa tonåringar, kan drabbas av värre utmattningsdepressioner.
Frånvaron av förbundsstyrelse och förbundsstadga ser chefsjuristen som allvarlig. Hon menar att därigenom kan man EJ tala om att internationella FFF har bildats. Av liknande skäl menar hon, att man inte heller kan tala om att svenska FFF har bildats, då svenska FFF också saknar stadga och styrelse.
Så den myckt erfarna chefsjuristen avvisar Gretas nya påstående om, att hon bildat FFF. Chefsjuristen sa sist, att hon om Greta bad om ett råd, skulle rekommendera Greta att ställa in all sin medverkan i FFF, tills allt det formella är ordnat! Möjligen har en interimsstyrelse bildats för svenska respektive internationella FFF, men en interimsstyrelses enda befogenhet är att kalla till ett konstituerande möte, avrundar hon.