Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Det där med att komma tillbaka som en obildat elev från specialskola, till en vanlig gymnasieklass tror jag blir svårt. Och sen blir hon ju äldre än alla andra? hon blir väl 1-2 år äldre än andra?? Även om hon kommer att se yngst ut av alla.

Det är precis som du skriver. Motivation. Kommer Greta att ha någon? Jag var ändå lite överraskad att hon i webinaren meddelade att hon ska börja i gymnasiet i höst. Kanske vi har fel?
Jag tror ändå mer på denna rubrik: "Greta hoppar av gymnasiet, pga....bla bla bla"
Nej det handlar om en flicka med en gravt skev bild av omvärlden. Greta™ tror på fullt allvar på jordens undergång. Greta™ tror på fullt allvar att det går att kvantifiera antalet arter som utrotas innan de hunnit upptäckas. (Där har vi en intressant forskningsfråga för psykologer.) Greta™ tror på fullt allvar att diverse ursprungsbefolkningar (läs indianer) lever i harmoni med naturen. Jo, tjena! Var det pappa Svante som läste lite många indianböcker som pojke? Greta™ är ett extremt felinformerat barn som används av sina föräldrar och andra cyniska vuxna för att tjäna pengar. Så sorgligt är det. Och jag tvivlar starkt på att Greta™ får någon come back i media. Greta™ är förbrukad. Hon har bibringats en självbild som en ny frälsare. Är det någon som tror att vår tids Jesus anser sig ha något att lära i skolan?
2020-05-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag skulle bli ytterst förvånad om Greta™ väljer att utbilda sig. Det skulle innebära att hon frivilligt underordnar sig en lärare som är mer kunnig än henne själv. Hon har det nog tillräckligt psykiskt påfrestande av att ha försvunnit från rampljuset. Att gå in i rollen som underordnad elev finns nog inte på kartan. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Det brukar inte gå väl för barnstjärnor. Missbruk och självmord är mycket vanligt. Vad gäller Greta™ är väl självsvält till döds det som ligger närmast till hands. Nåja, föräldrarna kanske kan tjäna en slant på Beata?

Jag är tyvärr beredd att hålla med dig här, jag tror att Greta fått smak på hur det är att glida räkmacka redan och med det smakar inte auktoriteter och scheman längre.
Jag hoppas såklart jag har fel och idioten tar sig an en utbildning då detta är det enda hon har att falla tillbaka på i slutändan.

Jag hoppas oxå att hon inte får mer uppmärksamhet öht då det minskar hennes motivation till just fortsatt skolgång. Om Coronan förde nått gott med sig så var det att Gretas tid i medierna tog slut, för gott hoppas jag.
2020-05-09, 01:13
Medlem
wwrs avatar
Jag gissar Greta i grunden är skådespelare. Det ingår i träningen att gå vidare den dagen föreställningen läggs ned. Men att den stora klimat-komedin läggs ned är inte alls säkert. Skall bli intressant att följa fortsättningen.

Att regissörerna snabbt hoppade över på virustemat var oväntat. Men det blev nog för frestande att slå ut en mängd småföretag med mega-lockdown. Det blir svårt att få tillbaka den riktiga fokuseringen för Greta, när hon intervjuats och valt att tala om Corona.
2020-05-09, 09:56
Medlem
Är det någon som lyssnat på Gretas "Talk for Future"?

https://www.youtube.com/channel/UChb...TIWDF7-zXNrT3g

Verkar som om de (nästan) har hållit sitt löfte att ha ett webinar varje fredag. Undrar om de är nöjda med sina tittarsiffror? Kanske det inte var lika kul att sitta hemma och lyssna på torra föreläsningar som att gå och gapa i demonstrationståg och skrika åt alla dumma vuxna som förstör deras framtid.

Nu har jag även kollat FFF:s hemsida och blev inte imponerad. De skriver t.ex.:

Citat:
Folkhälsomyndigheten har gått ut med att allmänna sammankomster med över 500 personer bör stoppas för att minimera spridningen av det nya coronaviruset (covid-19), och regering har beslutat att följa detta. Detta kommer i nuläget inte beröra de mindre veckostrejkerna i Sverige då vi litar på beslut av folkhälsomyndigheten, och då veckostrejkerna ytterst sällan uppgår i 500 deltagare (...)

Rekommendationerna från myndigheterna kan komma att ändras, vi håller er uppdaterade om hur det blir med strejkerna!

Det är ju bara det att:

Citat:
Den 27 mars fattade regeringen beslut om förbud mot att hålla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 50 personer

Det där med uppdateringar är inte FFF:s paradgren.

Citat:
Storstrejk 24 April
Nästa globala strejk blir den 24 April! Mer information kommer.

Och klickar man vidare så hittar man ...

Citat:
Nästa globala strejk blir den 24 April!

Mer information kommer.

Hittar ingen länk till "Talks for Future", trots att:

Citat:
Fridays For Future is on YouTube! We are the youth led school strike for climate movement started in August 2018 by Greta Thunberg. We will be posting webinars weekly at 2pm GMT, updates on strikes and general videos on the climate crisis.

Inspiratoeren, tror att du läser här fortfarande. Kan du inte se till så att ni åtminstone håller er hemsida ā jour? Tror du att folk blir imponerade av era insatser?
2020-05-09, 15:05
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Nej det handlar om en flicka med en gravt skev bild av omvärlden. Greta™ tror på fullt allvar på jordens undergång. Greta™ tror på fullt allvar att det går att kvantifiera antalet arter som utrotas innan de hunnit upptäckas. (Där har vi en intressant forskningsfråga för psykologer.) Greta™ tror på fullt allvar att diverse ursprungsbefolkningar (läs indianer) lever i harmoni med naturen. Jo, tjena! Var det pappa Svante som läste lite många indianböcker som pojke? Greta™ är ett extremt felinformerat barn som används av sina föräldrar och andra cyniska vuxna för att tjäna pengar. Så sorgligt är det. Och jag tvivlar starkt på att Greta™ får någon come back i media. Greta™ är förbrukad. Hon har bibringats en självbild som en ny frälsare. Är det någon som tror att vår tids Jesus anser sig ha något att lära i skolan?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ga-klimatmalet

Citat:
Nu klaras det ”omöjliga” klimatmålet

Aftonbladet verkar dumpa Greta. En klimatartikel och parisavtalet utan ens att nämna Greta? Så oförskämt!

Nog hittar Expressen/Guardian något som får deras lilla Greta att synas igen
2020-05-09, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

https://metro.co.uk/2019/10/08/greta...ange-10879956/
2020-05-09, 15:15
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det någon som lyssnat på Gretas "Talk for Future"?

https://www.youtube.com/channel/UChb...TIWDF7-zXNrT3g

Verkar som om de (nästan) har hållit sitt löfte att ha ett webinar varje fredag. Undrar om de är nöjda med sina tittarsiffror? Kanske det inte var lika kul att sitta hemma och lyssna på torra föreläsningar som att gå och gapa i demonstrationståg och skrika åt alla dumma vuxna som förstör deras framtid.

Nu har jag även kollat FFF:s hemsida och blev inte imponerad.

Du skriver "Gretas "Talk for Future""- orkar inte se alla, men medverkar Greta ens i någon av dem??

Det enda "landet" som är imponerad av FFF:s hemsida är "Umeå universitet"
Jo deras sida suger, de är lata som fan. Har själv några hemsidor och att ändra sånt tar ju typ 1-2 min.

Tittarsiffrorna är ännu sämre vad FFF.de har, och det är dessutom på engelska?
Vi kan väl slå fast nu att jag har haft rätt hela tiden. Greta som informatör suger!!! Greta har typ 14.000.000 följare på internet men alla dessa...SKITER I FAKTA!!!

Jag vet att du brukar göra bra recensioner av Gretas framföranden, har du sett denna?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=OnJ2EvoXrNY&feature=emb_lo +go

Jag tycker att det är konstigt att ingen verkar bry sig ett dugg vad Greta eller Rockström har att säga!

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Inspiratoeren, tror att du läser här fortfarande. Kan du inte se till så att ni åtminstone håller er hemsida ā jour? Tror du att folk blir imponerade av era insatser?

Han har inte lyckats att "muta" Greta men varm choklad!
Han har ju hela tiden klagat på att Greta missköter hela FFF. Både den globala och den svenska. Jag tror att Greta har noll motivation just nu. Kanske för att det är så kallt i maj?
Senast redigerad av Gretanol 2020-05-09 kl. 15:28.
2020-05-09, 15:23
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
https://metro.co.uk/2019/10/08/greta...ange-10879956/

Citat:
Greta Thunberg effigy hung from bridge as thousands protest climate change Comment Zoe Drewett Tuesday 8 Oct 2019 7:44 am

Oj då! Det var ju hemskt
Missade denna då, rapporterade svensk media om detta?
2020-05-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ga-klimatmalet

Aftonbladet verkar dumpa Greta. En klimatartikel och parisavtalet utan ens att nämna Greta? Så oförskämt!

Nog hittar Expressen/Guardian något som får deras lilla Greta att synas igen
Nu läser jag normalt inte Aftonbladet, men när de beter sig så blasfemiskt att de inte ens nämner S:t Greta™ blev jag såklart nyfiken. Det är inte begåvningsreserven som jobbar där. "Koldioxidpartiklar" var ny för mig. Men det bästa är ju när man läser hela meningen: "Och så sent som i helgen uppmätte Mauna Loa-observatoriet på Hawaii rekordnivåer av koldioxidpartiklar i atmosfären." Men borde inte ökningstakten avta om vi drar ner på bil och flyg? Om det inte märks någon skillnad så är kanske den ökande koldioxidhalten huvudsakligen naturlig? Och vad skall klimathotarna då försörja sig på? S:t Greta™ försöker nischa sig på Corona, men jag tror att hon var alldeles försent på bollen. Kanske hon kan hoppa på HBTQ-tåget och påbörja könsbyte? Gud vet att hon behöver få i sig någon slags könshormoner illa kvickt!
2020-05-09, 16:12
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Nu läser jag normalt inte Aftonbladet, men när de beter sig så blasfemiskt att de inte ens nämner S:t Greta™ blev jag såklart nyfiken. Det är inte begåvningsreserven som jobbar där. "Koldioxidpartiklar" var ny för mig. Men det bästa är ju när man läser hela meningen: "Och så sent som i helgen uppmätte Mauna Loa-observatoriet på Hawaii rekordnivåer av koldioxidpartiklar i atmosfären." Men borde inte ökningstakten avta om vi drar ner på bil och flyg? Om det inte märks någon skillnad så är kanske den ökande koldioxidhalten huvudsakligen naturlig? Och vad skall klimathotarna då försörja sig på? S:t Greta™ försöker nischa sig på Corona, men jag tror att hon var alldeles försent på bollen. Kanske hon kan hoppa på HBTQ-tåget och påbörja könsbyte? Gud vet att hon behöver få i sig någon slags könshormoner illa kvickt!

Svante och Malena missade nog tillfället att ge Greta tillväxthormoner, som t.ex för Messi

Det värsta är att dessa hojtarna inte bryr sig om fakta. Det räcker väl men några bränder eller en torka någonstans för att Greta&Co ska börja gnälla på twitter igen!

Ja, det blir nog konstigt om Corona inte alls kan påverka "den linjära ökningen" av CO2 som vi har haft länge nu. Få se om 1 år om det syns nånting.

Har inte följt "CO2-partiklarnas" så noga (Och det är Greta som brukar påminna om det i sitt carbon-budget) men det blir intressant om denna "mini-istid" pga corona vad gäller CO2-utsläpp påverkar vårt och Gretas tänkande om viss klimatpolitik verkligen hjälper.

ar-det-dags-att-omprova-klimatpolitiken/
Senast redigerad av Gretanol 2020-05-09 kl. 16:33.
2020-05-09, 21:52
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja Greta är väl krisexpert. Är det kris på något område så tillkallar pressen henne, för hon vet vad man bör göra i kritiska lägen:
"I want you to panic!"

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Denna tråden är ju lika död som Greta. Varför är hon så tyst? Ska hon inte gå ut stort nu och hylla Corona som åstadkommit precis det som hon eftersträvar? Eller inser barnet att hennes agenda och dess följder inte riktigt fungerar i den värld vi lever?

Men Greta är inte nöjd.

Hon vill att alla förändringar ska genomföras IDAG, NU, OMEDELBART!

Det Greta inte tänker på är vilka konsekvenser det skulle medföra.

Det skulle leda till kaos och massvält i hela den västerländska civilisationen. Det skulle bli social oro och upplopp då folk inte längre har mat för dagen.

Enda sättet att förhindra detta är då att införa kommunistisk diktatur!

Är det så Greta vill ha det? Malena kanske vill det.
2020-05-09, 22:30
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Men Greta är inte nöjd.

Hon vill att alla förändringar ska genomföras IDAG, NU, OMEDELBART!

Det Greta inte tänker på är vilka konsekvenser det skulle medföra.

Det skulle leda till kaos och massvält i hela den västerländska civilisationen. Det skulle bli social oro och upplopp då folk inte längre har mat för dagen.

Enda sättet att förhindra detta är då att införa kommunistisk diktatur!
Är det så Greta vill ha det? Malena kanske vill det.

Minns ni när Greta fick sin första depression? Hon slutade att äta när hon såg en film om havsföroreningar i skolan.

Hon och Michael Moore är båda kända och stora aktivister. Moore var säkert en förebild för Greta.
Michael skrev så har på Twitter om Greta.

Så nu kommer det Gretas depression 2.0. Igen pga en film!? Hela vänstern har plötsligt börjat hata Moore...då han gjorde en film om...."den gröna energin".

Moore skriver att solpaneler, vindmöllor, och speciellt biomassa är rena bluffen! Att det inte blir många fördelar med elbilar när de körs ändå på el från fossila bränslen. Man tjänar inte ett skit i utsläpp när man måste tänka på produktionen, backup och avfall och speciellt livslängden på de nya "förnybara" är kort.

Sedan avslöjar han bluffen med att stänga kolkraftverk. Man bygger naturgaskraftverk istället som måste ge stöd åt dessa nya ostabila energikällorna.

Så Greta trodde att man kan klara sig med de ekolokiska nya kraftkällor. Sanningen är att det går inte alls och Moore anklagar att den nya industrin är bara ett nytt sätt för kapitalister att tjäna pengar. T.ex AL-Gore som har blivit rik på detta.

Minns ni Gretas "How dare you? - All you are thinking of is money and profits"
Nu har Michael Moore bevisat att människor bakom "eko-industrin" tänker precis som alla andra...på pengar!

Den första som har chansen att ställa en fråga till Greta nu, borde vara detta.
"Har du sett Michaels Moores senaste film???"
Planet of Humans

Den enda lösningen verkar vara att avfolka planeten...Vi får se om Greta börjar tjata om detta snart!!
Senast redigerad av Gretanol 2020-05-09 kl. 22:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in