Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
"Ni"??? Menar du mig? How dare you implying anything about me with no knowledge whatsoever about my background or experience? Jodu, LSS har jag studerat fram- och baklänges. Inte bara den teoretiska teori som du svänger dig med, utan även den riktigt praktiska tillämpningen utanför Gretas krets, dvs den tillämpning som "drabbar" funktionsnedsatta ute i landet. Och nej, rätten till personlig assistent stipuleras inte allmänt i LSS, förutom i vissa särskilda fall. Du borde veta bättre!
Både jag och Greta är väl medvetna om bristerna i tillämpningen av LSS, och djupt kritiska till dessa. Alla funktionsnedsatta ska ha sin frihet!
Faktum kvarstår att LSS är en modern individuell rättighetslagtiftning, som gäller som tur var även för den, som är känd och berömd.
Har mycket omfattande praktisk erfarenhet av att hjälpa utsatta, så det är verkligen inte bara fråga om teoretiska goda kunskaper för min del.
Jag skrev helt rätt, rätt till personlig assistent och annat personligt stöd. Stödet ska dock vara efter behovet, helt enl gällande LSS-lag, som alltså även gäller för Greta.
Krångla inte till det!