Citat:
Ursprungligen postat av
LillTurken
Tycker det är konstigt att inspiratoeren verkar försvara lakto-vegetarianer. Att det skulle vara någorlunda ok. Greta säger ju att kött och mjölkprodukter förstör vår jord. Då är det ju just kor hon menar. Det är ju från kor mejeriprodukter kommer ifrån. Och vad gäller nötkött är ju ko vanligaste nötköttet. inspiratoeren är ok med kor, men bara för producera mjölk. Inte äta deras kött. Blir svårt för bönderna då om dom ska ha korna enbart till producera mjölk. Ta livet av dom men inte ta vara på köttet.
inspiratoeren har ju gjort sig själv till en talesperson för Greta. Men det här skulle hon inte tycka om. Vad han eller hon skriver om mejeriprodukter och kor. Kor och mejeriprodukter förstör ju världen.
. Inte för Sverige har så mycket jordbruk kvar. Förutspås att 9 av 10 jordbruk är borta 2030. Så jorden kommer bli räddad alltså. Men på bekostnad av jordbruket.
Får påminna om, att jag tidigare uttryckligen meddelat, att Greta EJ vill ha någon talesperson. Hon sa tidigare om detta, att bara Greta står bakom Greta! Hon har bara tidvis en presskontakt eller två presskontakter.
Jag är noggrann av mig, och vad jag uppfattade sa Greta nu precis det jag nu skrev om, att vi åtminstone skulle bli vegetarianer och helst bli veganer.
Anledningen till detta uttryck är förstås, att Greta vet väl om att långtifrån alla är beredda att bli veganer. Inte minst av diskussionen här i tråden, framgår det, att det blir inte lätt för många, att ens avstå från kött och fisk!
Sant är att veganer har det minsta ekologiska avtrycket. Tidigare har Greta därför önskat att alla ska bli veganer, så matfrågan är inte alls ny för henne!