Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-23, 22:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vilken lag säger att alla måste vara snåla o snika

Hur många företag o ränteprofitörer har lyxfällefolket, slösarfolket o lånefolket hållit under armarna genom just sitt slöseri

o restauranger, cafeer bagerier - allt detta är ju billigare att köpa o äta hemma

och hur är det med tjyvjävlarna som äter grödor frukt mm - syftar på djur o insekter o det
mesta av detta ifrågasätts ej

o sen har vi lyxdjur som katter, hundar o hästar mm som försörjs genom ägarnas slöserier
Ingen aning vad du menar nu
2021-05-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ingen aning vad du menar nu

Greta äter knappt o äter då billigt osv och när negativ mot djurhållning o oekonomisk hantering
av arealer för grödor ink då användandet av fossila bränslen för odling - dvs alla skall snåla o
snika - hon själv är väldigt duktig på att snika o vill åka gratis o göra gratis o resa gratis överallt
personligen har hon väl inga jätteinkomster som hon tjänat själv på rätt sätt
2021-05-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Omvägen över djurproduktion är väldigt ineffektiv, som Greta nu visar. Vi får helt enkelt mycket mera mat för samma åkerareal, om vi äter grönt. Det här är välkända forskningsresultat. Här handlar det om vetande och ej om tro!

"Vår konsumtion av kött, mjölk och ägg i Sverige står för 70 % av matens totala klimatutsläpp. Det vegetariska köket har utvecklats enormt de senaste åren, men av de mest populära maträtterna vi äter i landet är fortfarande endast ett fåtal vegetariska, och få innehåller vegetariska protein. Det behöver förändras, då vegetariska proteinkällor är ett mer effektivt sätt att föda mänskligheten på eftersom mycket mindre markyta behövs. Det bevarar också den biologiska mångfalden i områden där värdefulla marker ofta skövlas för att odla soja som går till djurfoder."

https://www.wwf.se/vegoguiden/varfor-vego/
Om jag inte minns fel så har väl Greta™ ett par stora hundar. Föds de upp på soja, eller får de en mer animalisk diet tro? För några år sedan utmålades sällskapsdjur som värsta klimatbovarna i media, men det tystnade när det framkom att Greta™ håller sig med sällskapsdjur. Om nu Greta™ lyckades tvinga sina föräldrar att bli veganer och köpa en Tesla (så snart som det anordnades laddplats i P-garaget, inte innan dess), så förstår jag inte varför hon inte sett till att hundarna har fått varsin spruta hos veterinären. (Ledsen Fido och Karo, men det är för klimaaatet.)
2021-05-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Vi diskuterade skillnader i vegetarianers och veganers kost. Och du kommer med det där? Skrivs väl ingenting om varför mejeriprodukter skulle räknas som vegetabilier och därför kunna ingå i en vegetarisk kost?

Och vad Greta äter när hon är på korta besök hos indianer och samer. Det är väl upp till henne. Han är ju inte tvingad äta som dom. Precis som dom inte är tvingade äta som henne. Vilket dom antagligen inte kan. För hon har ju en onaturlig, för dom, kost. Kan tänka mig att det hon åt hade dom aldrig hört talas om. Och dom är inte intresserade. Dom är väl inte annorlunda mot andra. Vissa kan välja vara med och leka med Greta. Men när hon försvinner då återgår dom till verkligheten. Greta lever i en annan verklighet. Greta är inte någon indian eller same. Greta är Greta. Ingen är som henne. Får vi hoppas. En Greta är en för mycket.
Du tar helt fel på en viktig punkt, Greta är i och med sin andliga vigning även en medlem av Lakotas, och är alltså adopterad av stammen. Greta är alltså både svensk och tillhörande First nations. Detta är mycket ovanligt, men inte helt unikt. Som jag skrev tidigare är hon i och med detta troligtvis både amerikansk medborgare och svensk medborgare. Greta är verkligt värdefull och det ska hon veta om! Tänk på att fördomar minskar ens inre kvaliteter och ens medkänsla!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-23 kl. 22:37.
2021-05-23, 22:38
Medlem
ElimGaraks avatar
Jag såg att Greta tydligen kräver att vi ska sluta äta kött.

Jaha, då blir det en stor, saftig stek i morgon då!
2021-05-23, 22:40
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Instämmer i alla ord.

Tycker det är konstigt att inspiratoeren verkar försvara lakto-vegetarianer. Att det skulle vara någorlunda ok. Greta säger ju att kött och mjölkprodukter förstör vår jord. Då är det ju just kor hon menar. Det är ju från kor mejeriprodukter kommer ifrån. Och vad gäller nötkött är ju ko vanligaste nötköttet. inspiratoeren är ok med kor, men bara för producera mjölk. Inte äta deras kött. Blir svårt för bönderna då om dom ska ha korna enbart till producera mjölk. Ta livet av dom men inte ta vara på köttet.

inspiratoeren har ju gjort sig själv till en talesperson för Greta. Men det här skulle hon inte tycka om. Vad han eller hon skriver om mejeriprodukter och kor. Kor och mejeriprodukter förstör ju världen. . Inte för Sverige har så mycket jordbruk kvar. Förutspås att 9 av 10 jordbruk är borta 2030. Så jorden kommer bli räddad alltså. Men på bekostnad av jordbruket.

Inte 2030. 2040. Ska det vara. 9 av 10 jordbruk borta på 25 år (Publicerad 2015 )

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...borta-pa-25-ar
Senast redigerad av LillTurken 2021-05-23 kl. 23:00.
2021-05-23, 22:42
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Greta äter knappt o äter då billigt osv och när negativ mot djurhållning o oekonomisk hantering
av arealer för grödor ink då användandet av fossila bränslen för odling - dvs alla skall snåla o
snika - hon själv är väldigt duktig på att snika o vill åka gratis o göra gratis o resa gratis överallt
personligen har hon väl inga jätteinkomster som hon tjänat själv på rätt sätt

Jobb för Greta? Glöm det. Möjligen kan hon bli vice språkrör för MP. Och då fortfarande avlönad av mina (och dina?) skattepengar. Precis som det är nu. Status Quo.

Just nu 9 grader i Sthlm, snart juni. 17 på K-öarna. Jadajadadajadada, Antarktis smälter. Jadadada. Fatta att det är folk som tjänar pengar på paniken och undergången man sprider.

OK, nu läste jag varningsmeddelandet från mod. Fan, det blev ju till viss del OT. Ber om ursäkt.
2021-05-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om jag inte minns fel så har väl Greta™ ett par stora hundar. Föds de upp på soja, eller får de en mer animalisk diet tro? För några år sedan utmålades sällskapsdjur som värsta klimatbovarna i media, men det tystnade när det framkom att Greta™ håller sig med sällskapsdjur. Om nu Greta™ lyckades tvinga sina föräldrar att bli veganer och köpa en Tesla (så snart som det anordnades laddplats i P-garaget, inte innan dess), så förstår jag inte varför hon inte sett till att hundarna har fått varsin spruta hos veterinären. (Ledsen Fido och Karo, men det är för klimaaatet.)
Som jag skrev tidigare finns det ett hundfoder, som heter Gretas veganska hundfoder, översatt till svenska. Namnet är engelskt och produkten säljs i UK. Detta antyder att Gretas hundar är veganer.
2021-05-23, 22:49
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Du tar helt fel på en viktig punkt, Greta är i och med sin andliga vigning även en medlem av Lakotas, och är alltså adopterad av stammen. Greta är alltså både svensk och tillhörande First nations. Detta är mycket ovanligt, men inte helt unikt. Som jag skrev tidigare är hon i och med detta troligtvis både amerikansk medborgare och svensk medborgare. Greta är verkligt värdefull och det ska hon veta om! Tänk på att fördomar minskar ens inre kvaliteter och ens medkänsla!

Du får leka vidare här utan mig. Jag kom in här och blev förvånad över att du verkade vara ok med att folk åt och drack mejeriprodukter. Då det är känt för dom flesta att Greta anser att mejeriprodukter och kor är ett hot mot världen. Där är ni oense.

Den unga aktivisten får pris för budskapet att kött och mjölkprodukter förstör vår jord

https://www.peta.org.uk/media/news-r...-for-peta-usa/
2021-05-23, 22:51
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare finns det ett hundfoder, som heter Gretas veganska hundfoder, översatt till svenska. Namnet är engelskt och produkten säljs i UK. Detta antyder att Gretas hundar är veganer.
Betyder inte det att hundarnas mat måste importeras från UK? Hur stort koldioxidavtryck har egentligen Greta-hundarna™ ifall de inte kan äta svenskproducerad hundmat?
2021-05-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Tycker det är konstigt att inspiratoeren verkar försvara lakto-vegetarianer. Att det skulle vara någorlunda ok. Greta säger ju att kött och mjölkprodukter förstör vår jord. Då är det ju just kor hon menar. Det är ju från kor mejeriprodukter kommer ifrån. Och vad gäller nötkött är ju ko vanligaste nötköttet. inspiratoeren är ok med kor, men bara för producera mjölk. Inte äta deras kött. Blir svårt för bönderna då om dom ska ha korna enbart till producera mjölk. Ta livet av dom men inte ta vara på köttet.

inspiratoeren har ju gjort sig själv till en talesperson för Greta. Men det här skulle hon inte tycka om. Vad han eller hon skriver om mejeriprodukter och kor. Kor och mejeriprodukter förstör ju världen. . Inte för Sverige har så mycket jordbruk kvar. Förutspås att 9 av 10 jordbruk är borta 2030. Så jorden kommer bli räddad alltså. Men på bekostnad av jordbruket.
Får påminna om, att jag tidigare uttryckligen meddelat, att Greta EJ vill ha någon talesperson. Hon sa tidigare om detta, att bara Greta står bakom Greta! Hon har bara tidvis en presskontakt eller två presskontakter.

Jag är noggrann av mig, och vad jag uppfattade sa Greta nu precis det jag nu skrev om, att vi åtminstone skulle bli vegetarianer och helst bli veganer.

Anledningen till detta uttryck är förstås, att Greta vet väl om att långtifrån alla är beredda att bli veganer. Inte minst av diskussionen här i tråden, framgår det, att det blir inte lätt för många, att ens avstå från kött och fisk!

Sant är att veganer har det minsta ekologiska avtrycket. Tidigare har Greta därför önskat att alla ska bli veganer, så matfrågan är inte alls ny för henne!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-23 kl. 23:05.
2021-05-23, 23:11
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Antyder? Du har ingen aning alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in