Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-25, 12:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Kan du nämna de ställena där vädret har blivit "extremt" pga mänsklig faktor?
Vi får inte spejsa iväg ifrån Greta i diskussionen som är huvudämnet.
Men du kan läsa mer här tex.
https://public.wmo.int/en/media/news...-heat-and-fire

Kul litet klipp Greta om Greta. Hemma i privatlivet så går hon inte runt och är arg hela tiden.

https://www.bbc.com/news/av/science-...nment-59024667

Jag tror även att hon är ganska bildad om aktivismens historia. Inte bara klimataktivism. En av hennes idoler är Rosa Park en medborgarrättskämpe med en blygsam bakgrund som enkel sömmerska.
Hennes gärningar var mycket delaktiga att förändra historien. Precis som Greta så har Rosa Park översköljts utav priser.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-10-25 kl. 12:18.
2021-10-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vi får inte spejsa iväg ifrån Greta i diskussionen som är huvudämnet.
Men du kan läsa mer här tex.
https://public.wmo.int/en/media/news...-heat-and-fire

Kul litet klipp Greta om Greta. Hemma i privatlivet så går hon inte runt och är arg hela tiden.

https://www.bbc.com/news/av/science-...nment-59024667

Jag tror även att hon är ganska bildad om aktivismens historia. Inte bara klimataktivism. En av hennes idoler är Rosa Park en medborgarrättskämpe med en blygsam bakgrund som enkel sömmerska.
Hennes gärningar var mycket delaktiga att förändra historien. Precis som Greta så har Rosa Park översköljts utav priser.
Enkel sömmerska till skillnad från avancerad sömmerska? Det dryper av klassförakt, något som gåsleverproletärer aldrig lyckas dölja. Greta™ å andra sidan är av god familj och sattes givetvis i Franska skolan. Fattas annat. Då kan man ju snobba med AFA-tröja och frottera sig med extremister. Hon har även absolut gehör, vilket dock råkade vara avstängt när hon "sjöng" härom veckan.
2021-10-25, 12:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Enkel sömmerska till skillnad från avancerad sömmerska? Det dryper av klassförakt, något som gåsleverproletärer aldrig lyckas dölja. Greta™ å andra sidan är av god familj och sattes givetvis i Franska skolan. Fattas annat. Då kan man ju snobba med AFA-tröja och frottera sig med extremister. Hon har även absolut gehör, vilket dock råkade vara avstängt när hon "sjöng" härom veckan.
Greta är själv en enkel amatörsömmerska som sitter och syr under videointevjuer. Men det var ingen i familjen Thunberg som kallade Rosa Park för enkel sömmerska utan Giant Squid.
2021-10-25, 12:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vad gör du själv då för att hjälpa de undre klasserna? Greta kan inte rå för i vilken familj hon är född men hon står upp mot orättvisor ändo.
Hon hade lika gärna kunnat sluta som Bianca Ingrosso eller liknande
I mina ögon är Gretas mamma och pappa kulturarbetare och det är sannerligen inget recept till några större utsvävningar klassmässigt om du inte har talanger. Dom lever som de flesta i mina kretsar.
2021-10-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta är själv en enkel amatörsömmerska som sitter och syr under videointevjuer. Men det var ingen i familjen Thunberg som kallade Rosa Park för enkel sömmerska utan Giant Squid.

Det kanske är ett bra sätt att lindra hennes nervositet tänker jag. Såg ett videoklipp där hon höll på att greja med händerna nervöst.
2021-10-25, 15:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det kanske är ett bra sätt att lindra hennes nervositet tänker jag. Såg ett videoklipp där hon höll på att greja med händerna nervöst.
Hon multitaskar som många andra diagnostiker. Broderar, lägger pussel, lyssnar på ljudböcker. Chattar lite med Dalai Lhama och sånt.
2021-10-25, 16:22
Medlem
Citat:
Hon multitaskar som många andra diagnostiker. Broderar, lägger pussel, lyssnar på ljudböcker. Chattar lite med Dalai Lhama och sånt.

Ja jag har läst att hon har dom intressena och det är väl bra. Däremot så tror jag mer på att handarbeten inför intervjuer är i avslappnande syfte.Det kan släppa mot nervositet och ångest och det är väl bra om det gör det
2021-10-25, 18:24
Moderator
oilslicks avatar
När jag läser Gretas fanatiska följare här så blir jag en aning beklämd.
Att några kan bli så absolut blinda så man helt enkelt vägrar se nåt ifrån en annan synvinkel.

Oroväckande är nog det snällaste ordet jag kommer på.

Gretas "evangelium" blev kapat för några dagar sen och nu hakar svansen på och skriker "rasism" och det bara är vita som inte drabbas.
Skrämmande....
2021-10-25, 19:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ja jag har läst att hon har dom intressena och det är väl bra. Däremot så tror jag mer på att handarbeten inför intervjuer är i avslappnande syfte.Det kan släppa mot nervositet och ångest och det är väl bra om det gör det
En tidig rickroll var när hon broderade en QR kod som länkade till Rick Astley...

https://mobile.twitter.com/gretathun...651715?lang=en
Senast redigerad av Giant Squid 2021-10-25 kl. 19:38.
2021-10-25, 19:41
Medlem
Citat:
En tidig rickroll var när hon broderade en QR kod som länkade till Rick Astley...

https://mobile.twitter.com/gretathun...651715?lang=en

Det var häftigt
2021-10-25, 20:41
Medlem
Citat:
Det var häftigt

Hon är duktig på att brodera
2021-10-25, 22:50
Medlem
Citat:
Hon är duktig på att brodera
Hon har även absolut gehör. Påstås det. Faktum är att det påstås både det ena och det andra om vilka övernaturliga talanger Greta™ besitter. "Greta™ tillhörde det lilla fåtal som kunde se våra koldioxider med blotta ögat." En del tror på det. Andra är mer skeptiskt lagda. Och en del försöker i efterhand påstå att det var en metafor. Men med tanke på vilken nivå av naturvetenskaplig bildning som Malena och Greta™ besitter, törs jag hävda att det var menat bokstavligt. (Koldioxider! Att ens använda plural visar att Malena är en imbecill.) Såväl Greta™, som resten av hennes familj, saknar fullständigt högre utbildning inom naturvetenskap. Så varför finns det folk som tror att Greta™ har något att tillföra? Vi har nyligen bevittnat att pratet om hennes fantastiska sångröst var lögn. Vem tror fortfarande på att hon kan någonting av intresse vad gäller naturvetenskap?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in