Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
På 1970-talet fanns det många som samarbetade med och hjälpte Rote Armee Fraktion, utan att delta i deras kriminella aktiviteter. Frågan är varför Greta™ vill ha något som helst samröre med XR och AFA. Eller för den delen med 1.Cuz som nu är gripen misstänkt för mordförsök. Finns det ingen av hennes handlers i Team Greta™ som kan förklara att vissa kontakter bör undvikas som pesten? Såvida de inte själva sympatiserar med kriminella.
Vad gäller 1.Cuz avrådde jag verkligt bestämt gång på gång Greta för att offentligt göra något med honom!
Jag sa till Greta att om hon privat ville tala med honom var det så klart OK, men att det kunde uppfattas som att hon förminskade kriminalitetens betydelse inte minst för brottsoffren, om hon offentligt samverkade med honom.
Jag förde fram denna kritik upprepade gånger även till andra mycket unga aktivister i F4F i Gretas närhet.
De tyckte dock att jag överdrev. De sa att han visst hade gjort rejält dumma saker, det erkände de, men de sa sedan att han var en duktig, omtyckt och ofta anlitad artist, som numera levde som vem som helst. Även Greta tyckte att jag överdrev, fast hon sa att hon uppskattade att jag oroade mig för hennes säkerhet.
Av döma av din nya info blev både de unga aktivisterna och Greta själv lurade av 1.Cuz och kanske rentav ville bli lurade. Det är ingen hemlighet, att vissa unga tjejer tyvärr dras till farliga killar och tyvärr tycker att de är spännande. Mycket viktigt med bakgrundskontroller! Tyvärr verkar det som jag fick rätt i min kritik!