Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag fick bilder från vägblockaden som Greta deltog i en kort stund. Ingen hade limmat fast sig!

Det var en mindre grupp främst unga som hade precis som Greta satt sig mitt i trafiken. De kunde alltså lätt resa sig om en ambulans kom!

Greta avgör själv vilka råd, som hon vill lyssna på. Hon avgör även helt själv vilka som får vara med i hennes rådgivande så kallade inre cirkel. Jag är glad över, att det händer som här, att hon ville veta min åsikt!

Tack för svaret men i ärlighetens namn började ju diskussionen med att Osynlige.Mannen frågade varför inte Greta tagit avstånd från de som de facto och bevisligen har limmat fast sig. Ingen har anklagat just henne för att göra det.

XR vill bara skapa oreda, och det kan nog bli oreda om en gatublockering avbryts plötsligt och en lång kö av fordon med irriterade förare ska börja rulla igen med ett utryckningsfordon längst bak.

Det enda som händer är att folk vänder ryggen och börjar avsky er, är det så svårt att förstå? Och givetvis gör sittstrejkerna inte ett skit för vare sig klimatet, 3:e världen eller Parisavtalet.

Pajasar är vad ni är.
2022-04-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är förstås jättebra om Greta vill ha rättvisa i världen och det får hon gärna kämpa för. Frågan är varför hon måste gå omvägen via lögner och överdrifter om klimatet och skrämma upp små barn med att de inte har någon framtid (om de inte skolstrejkar en dag i veckan, förstås).

Sen kan jag tycka att hon är en usel förebild genom sitt eget, privilegierade levnadssätt. Nu är det snart dags att börja ”walk the walk”

Vad menar du med den sista meningen, att andra ska få plats framför henne?
Greta vill att media ännu mera ska börja intervjua andra i vårt nätverk och är kluven till att så många journalister bara vill intervjua henne. Samtidigt har hon en speciell särskild ställning, och bara hon blir till exempel insläppt på EU-kommissionens toppmöten. Jag har föreslagit Greta, att hon ska se sig som den främsta av jämlikar!

Vad gäller Påvens adlande av Greta hänger det enligt uppgift främst på om Greta vill. Meningen med det hela är att underlätta för Greta att delta i olika möten på hög nivå och få bättre möjligheter till personligt stöd. Däremot behöver hon inte alls då bli katolik och möjligheten att som högadlig vara påvens representant är helt frivillig. Jag har kontakter på hög nivå i katolska kyrkan.

Greta verkar rädd för att adlandet ska göra att hennes speciella särskilda ställning förstärks och utökas och att ännu fler journalister bara ska vilja intervjua henne.

Sedan har vissa av de unga ofta radikala tjejerna i F4F inte dolt, att de kommer att ha mycket roligt åt om Greta adlas! För oss är hon bara en enda person i nätverket med en enda röst har de sagt även helt nyligen. Så även om Greta adlas, lär de snabbt ta ner henne på jorden!

Greta tror mycket starkt på de mänskliga fri- och rättigheterna. Hon konstaterar i Politicos långa mycket intressanta reportage att det är långt svårare att vara en miljö- och klimataktivist i en diktatur än i en demokrati! Vad tycker du om Politicos värdefulla nya reportage!?

https://www.politico.eu/article/gret...-anymore-2022/
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-29 kl. 10:14.
2022-04-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack för svaret men i ärlighetens namn började ju diskussionen med att Osynlige.Mannen frågade varför inte Greta tagit avstånd från de som de facto och bevisligen har limmat fast sig. Ingen har anklagat just henne för att göra det.

XR vill bara skapa oreda, och det kan nog bli oreda om en gatublockering avbryts plötsligt och en lång kö av fordon med irriterade förare ska börja rulla igen med ett utryckningsfordon längst bak.

Det enda som händer är att folk vänder ryggen och börjar avsky er, är det så svårt att förstå? Och givetvis gör sittstrejkerna inte ett skit för vare sig klimatet, 3:e världen eller Parisavtalet.

Pajasar är vad ni är.
Greta var noga med att säga att vägblockaden som hon alltså deltog i, inte var en aktion inom F4F, utan arrangerades av just XR. Här samarbetade hon alltså i Stockholm med XR, vilket hon även gjorde i London, fast då bara med att tala!

Greta är idag 19 år och har som myndig fullt eget ansvar för sina beslut. Själv har jag bara en enda gång deltagit i en blockad, som då bara var partiell, som jag skrev. Anser att det behövs mycket starka skäl för civilt motstånd.

Den partiella blockaden vid Lunds lasarett för en bättre vård blev väldigt uppmärksammad även internationellt, så någon gång kan metoden dock vara värd att prova!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-29 kl. 10:31.
2022-04-29, 11:55
Medlem
Citat:
Greta var noga med att säga att vägblockaden som hon alltså deltog i, inte var en aktion inom F4F, utan arrangerades av just XR. Här samarbetade hon alltså i Stockholm med XR, vilket hon även gjorde i London, fast då bara med att tala!

Greta är idag 19 år och har som myndig fullt eget ansvar för sina beslut. Själv har jag bara en enda gång deltagit i en blockad, som då bara var partiell, som jag skrev. Anser att det behövs mycket starka skäl för civilt motstånd.

Den partiella blockaden vid Lunds lasarett för en bättre vård blev väldigt uppmärksammad även internationellt, så någon gång kan metoden dock vara värd att prova!
På 1970-talet fanns det många som samarbetade med och hjälpte Rote Armee Fraktion, utan att delta i deras kriminella aktiviteter. Frågan är varför Greta™ vill ha något som helst samröre med XR och AFA. Eller för den delen med 1.Cuz som nu är gripen misstänkt för mordförsök. Finns det ingen av hennes handlers i Team Greta™ som kan förklara att vissa kontakter bör undvikas som pesten? Såvida de inte själva sympatiserar med kriminella.
2022-04-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
På 1970-talet fanns det många som samarbetade med och hjälpte Rote Armee Fraktion, utan att delta i deras kriminella aktiviteter. Frågan är varför Greta™ vill ha något som helst samröre med XR och AFA. Eller för den delen med 1.Cuz som nu är gripen misstänkt för mordförsök. Finns det ingen av hennes handlers i Team Greta™ som kan förklara att vissa kontakter bör undvikas som pesten? Såvida de inte själva sympatiserar med kriminella.
Vad gäller 1.Cuz avrådde jag verkligt bestämt gång på gång Greta för att offentligt göra något med honom!

Jag sa till Greta att om hon privat ville tala med honom var det så klart OK, men att det kunde uppfattas som att hon förminskade kriminalitetens betydelse inte minst för brottsoffren, om hon offentligt samverkade med honom.

Jag förde fram denna kritik upprepade gånger även till andra mycket unga aktivister i F4F i Gretas närhet.

De tyckte dock att jag överdrev. De sa att han visst hade gjort rejält dumma saker, det erkände de, men de sa sedan att han var en duktig, omtyckt och ofta anlitad artist, som numera levde som vem som helst. Även Greta tyckte att jag överdrev, fast hon sa att hon uppskattade att jag oroade mig för hennes säkerhet.

Av döma av din nya info blev både de unga aktivisterna och Greta själv lurade av 1.Cuz och kanske rentav ville bli lurade. Det är ingen hemlighet, att vissa unga tjejer tyvärr dras till farliga killar och tyvärr tycker att de är spännande. Mycket viktigt med bakgrundskontroller! Tyvärr verkar det som jag fick rätt i min kritik!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-29 kl. 16:33.
2022-04-29, 17:40
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
För att hyfsa debatten om Greta och F4F, kommer här en djupare och intressant ny nyhetsartikel om våra styrkor och svagheter. Greta betonar nu ännu mera Social justice!

Läs den tankeväckande analysen om vår situation och kommentera gärna. Som alla behöver vi bli bättre för att inte bli sämre! Greta vill än mera, att andra ska få plats framför henne!

Var nyfiken och skummade igenom artikeln. Det nya narrativet börjar växa fram. När det typ regnar för mycket i Indien eller när det åskar i Uganda så är det alltså vita västerlänningars fel. Dessutom fick jag i artikeln lära mig att det finns inga badkar i Filippinerna, badkar är något som endast rika västerlänningar har. Och gissa vems fel är det. Den här "miljörörelsen" verkar vara infekterad med det efterblivna CRT (kritiska ras teorin), miljön kommer i andra hand.
F4F och andra miljörörelser som använder barn som levande sköldar är inget annat än trojanska hästar som finansieras av oligarker.

De verkliga miljökämpar jobbar och tänker rationellt, de kikar på kärnkraft och andra alternativa energikällor, de sitter inte och indoktrinerar barn om "klimatorättvisor", eller om historiska privilegier, eller att Lincoln var en vit man som förtryckte stackars fredliga indianer. Lol. Man glömmer berätta att amerikanska infödingar slaktade varandra, att de slaktade europeiska invandrare, att de spred syfilis till Europa som dödade miljontals människor... Finns ingen plats för sån historisk fakta inom CRT.

Greta är en fejk miljökämpe. En nyttig idiot för oligarker.
Senast redigerad av stone_sleeper 2022-04-29 kl. 17:47.
2022-04-29, 18:19
Medlem
Citat:
Greta vill att media ännu mera ska börja intervjua andra i vårt nätverk och är kluven till att så många journalister bara vill intervjua henne. Samtidigt har hon en speciell särskild ställning, och bara hon blir till exempel insläppt på EU-kommissionens toppmöten. Jag har föreslagit Greta, att hon ska se sig som den främsta av jämlikar!

Vad gäller Påvens adlande av Greta hänger det enligt uppgift främst på om Greta vill. Meningen med det hela är att underlätta för Greta att delta i olika möten på hög nivå och få bättre möjligheter till personligt stöd. Däremot behöver hon inte alls då bli katolik och möjligheten att som högadlig vara påvens representant är helt frivillig. Jag har kontakter på hög nivå i katolska kyrkan.

Greta verkar rädd för att adlandet ska göra att hennes speciella särskilda ställning förstärks och utökas och att ännu fler journalister bara ska vilja intervjua henne.

Sedan har vissa av de unga ofta radikala tjejerna i F4F inte dolt, att de kommer att ha mycket roligt åt om Greta adlas! För oss är hon bara en enda person i nätverket med en enda röst har de sagt även helt nyligen. Så även om Greta adlas, lär de snabbt ta ner henne på jorden!

Greta tror mycket starkt på de mänskliga fri- och rättigheterna. Hon konstaterar i Politicos långa mycket intressanta reportage att det är långt svårare att vara en miljö- och klimataktivist i en diktatur än i en demokrati! Vad tycker du om Politicos värdefulla nya reportage!?

Med andra ord är hon oumbärlig. Vilket betyder att hela F4F står och faller pladask om Greta ( vilket jag verkligen inte hoppas) skulle tex bli sjuk och inte kan delta i intervjuer. Självklart måste man från början se till att det finns ersättare om hon skulle vara frånvarande. Det kan ju inte vara så komplicerat. Dom får väl träna som Greta har gjort. Finns dessutom intervjuer som mest varit pinsamma som hon gjort. Bla när hon blev intervjuad om gruvan.Hon verkade ha dålig koll vad hon pratade om. För mig är Greta endast en bricka i ett spel. Inget annat. Nu är det tyst om henne här i Sverige och jag tror faktiskt att många tycker det är skönt
2022-04-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Med andra ord är hon oumbärlig. Vilket betyder att hela F4F står och faller pladask om Greta ( vilket jag verkligen inte hoppas) skulle tex bli sjuk och inte kan delta i intervjuer. Självklart måste man från början se till att det finns ersättare om hon skulle vara frånvarande. Det kan ju inte vara så komplicerat. Dom får väl träna som Greta har gjort. Finns dessutom intervjuer som mest varit pinsamma som hon gjort. Bla när hon blev intervjuad om gruvan.Hon verkade ha dålig koll vad hon pratade om. För mig är Greta endast en bricka i ett spel. Inget annat. Nu är det tyst om henne här i Sverige och jag tror faktiskt att många tycker det är skönt
F4F och Greta har gjort sitt bästa för att föra fram andra unga aktivister, men många journalister vägrar helt att göra en intervju, om inte Greta själv ställer upp! Ändå är vissa som Luisa idag både själva kända, rätt erfarna och har nu ofta börjat plugga på högskolan. För många journalister duger dock bara Greta!

Detsamma gäller även vissa ledande politiker. F4F hade en längre tid försökt få ett möte med den tidigare tyska förbundskanslern, men Merkel sa bara att hon inte hade tid. Först när Greta till slut sa att hon skulle komma, tackade Merkel Ja till ett möte. Utan Greta hade det inte blivit något.

Ja, så i vissa lägen är Greta helt oumbärlig för F4F!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-29 kl. 20:05.
2022-04-29, 20:13
Medlem
TröttSvensks avatar
Greta och Cuz hade ihop det.
2022-04-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Greta och Cuz hade ihop det.
Hoppas att du har fel, annars lär Greta få rejäla problem. Juridiskt är man dock inte ansvarig för vad ens kille eller ens man gör, och det gäller så klart även vad ens ex gör.

Man är bara juridiskt ansvarig för sina egna gärningar!

Fast inom politiken handlar väldigt mycket om ytan, om förpackningen. Förtroende är svårt att få och kan förloras snabbt, om man handlar olämpligt/oetiskt!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-29 kl. 20:55.
2022-04-29, 23:27
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Greta är bäst, sluta med era påhopp och stäng ner era datorer för att spara el.
Tänk på framtiden för det är inte ni gnälliga jvlr.
Stäng ner din egen dator och el. Lev i evigt mörker. Tänk aldrig tanken att tända ett ljus, ty det månne alstra synliga koldioxider. Sluta att andas när du ändå håller på.
Greta är inte bättre än andra. Tänk på allas lika värde.
Senast redigerad av snusmumrik50 2022-04-29 kl. 23:54.
2022-04-30, 04:05
Medlem
Citat:
Vatikanen överväger att ge en prinsesstitel till Greta, som i så fall blir klimatprinsessa på riktigt. Om påven adlar henne, kommer hon att tillhöra den sällsynta så kallade svarta adeln, och kommer då att kunna vara påvens personliga representant. Då lär hon som sändebud dock helt få avstå från sådana här upptåg.

Greta frågade kort innan vägblockaden startade om min åsikt, och jag avrådde henne från att delta. Jag var även rädd för hennes personliga säkerhet och trodde och tror att det finns bättre sätt att motverka bilismen. Men Greta är ibland en liten arg mycket ung rebell, som går sin egen väg!

Tror dock att hon hade släppt förbi en ambulans, tänk på att hon själv är aktiv i sjukvården! Efteråt försökte hon försvara sig med att vägblockaden bara pågick en kortare stund och mest var symbolisk. Men det är rätt att hon då fick en hel del kritik!

Nu är hon plötsligt ”aktiv i sjukvården” också. Utveckla gärna! Är hon verkligt skicklig överläkare/kirurg månntro? Eller är det ytterligare en häxtitel hon fått av de svampkäkande indianerna i Kanada kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in