Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Nej, så dum i huvudet har jag aldrig varit. Jag var 16 när jag lämnade föräldrahemmet för att bo och studera i USA ett år. Logi ingick, men jag hade givetvis med mig fickpengar för ett år. De pengarna skulle räcka till mycket, skollunchen betalades ur egen ficka. Om man är fattig aktivist och bränner pengarna på att flyga till Glasgow, så har man visat världen att IQ är tvåsiffrig.
Det är den officiella lögnen. Sanningen är att Malenas internationella karriär aldrig lyfte. Hon var aldrig påtänkt för La Scala eller Metropolitan, inte ens i kören. Det fanns ingen karriär att lägga ner. Och med tanke på Malenas personlighet, så hade hon förmodligen hellre sett sin dotter svälta ihjäl, än att avstå från en framgångsrik karriär.
Det tycks finnas mycket lögner som omgärdar familjen (och man kan ju bara hoppas att någon journalist börjar gräva i åtminstone det ekonomiska). Däremot kan jag i och för sig tänka mig att Malena tjänade mer när hon uppträdde i t.ex Japan än när hon nu ställer upp på Allsång på Skansen eller håller konserter om Edit Piaf med sin andra dotter.
Födgeni tycks hon i alla fall ha så hon skulle nog kunna sluta sjunga helt. Annorlunda uttryckt: hon kan garanterat skratta hela vägen till banken om hon vill. När hon propagerade för öppna gränser trodde alla att hon var GOD och det fanns knappt några gränser för hyllningarna. Sen gled hon över till klimatalarmism och drog ner sin stackars dotter i klimatångest.
Men nu är Gretas klimatångest över. Hon har tjänat grova pengar och fått massor av vänner och bekanta (även om en del inte tycks vilja hennes bästa). Om några månader kommer hon kanske åter att nomineras till Nobels fredspris, om de inte väljer Nakate från Uganda.
Se där vilken rar liten solskenshistoria <3