Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Haha, det kan h*n knappast!

Sicken jävla produktplacering.
Ingemar utnyttjade Gretas namn inför en större aktieemission på visst tio miljoner Kr. Greta säger dock att hon aldrig gav tillstånd till detta, och här tror jag att Greta är uppriktig. Hon avbröt sedan helt samarbetet med Ingemar enligt hennes egen uppgift. Att Ingemar försökte förvandla Greta till en guldkalv stämmer nog, men det var en motvillig guldkalv, som gjorde aktivt motstånd!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-06 kl. 15:27.
2022-08-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ingemar utnyttjade Gretas namn inför en större aktieemission på visst tio miljoner Kr. Greta säger dock att hon aldrig gav tillstånd till detta, och här tror jag att Greta är uppriktig. Hon avbröt sedan helt samarbetet med Ingemar enligt hennes egen uppgift. Att Ingemar försökte förvandla Greta till en guldkalv stämmer nog, men det var en motvillig guldkalv som gjorde motstånd!

Pff, allt var noga planerat. Läs Uvells artikel.
2022-08-06, 15:21
Medlem
Citat:
Greta och jag har träffat varandra rätt många gånger och även haft kontakt med varandra på andra sätt. Vi gillar olika!

Greta har sagt att hon tänker besöka Vancouver i Canada återigen och detta sa hon även offentligt.
Däremot sa hon inget om när hon planerar att göra om sitt besök där.

Vad beträffar den möjliga resan till Gulbenkianstiftelsen i Portugal är det helt och hållet Greta som avgör om hon vill resa dit. Hon kanske inte vill ha de fem miljonerna? Hon kanske är rädd för att det blir för mycket bråk om hur pengarna ska fördelas? Vem vet!?
Återigen så är det inte trovärdigt i mina öron iallafall. Portugal resan köper inte jag utan för mig existerar den endast i din fantasivärld.Jag är däremot helt övertygad om att Greta redan har bra vänner som hon har stor tillit till. Hon klarar sig alldeles utmärkt utan din inblandning. Tyvärr Inspiratoeren så är det mest tröttsamt med dina ständigt långa inlägg
2022-08-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
På så sätt att du gillar henne, men hon gillar inte dig?
Vi gillar båda varandra, men vi tycker ibland olika, och vi har båda starka viljor. Att miljön och klimatet är väldigt viktiga framtidsfrågor är vi dock helt överens om!
2022-08-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Återigen så är det inte trovärdigt i mina öron iallafall. Portugal resan köper inte jag utan för mig existerar den endast i din fantasivärld.Jag är däremot helt övertygad om att Greta redan har bra vänner som hon har stor tillit till. Hon klarar sig alldeles utmärkt utan din inblandning. Tyvärr Inspiratoeren så är det mest tröttsamt med dina ständigt långa inlägg
Det är som tur var inte du utan Greta själv, som avgör vilken plats jag ska ha i hennes liv. Hon är mycket noga med, att sina vänner väljer hon helt själv. Greta är självständig! Här var ett kort svar.
2022-08-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Pff, allt var noga planerat. Läs Uvells artikel.
Uvell får man vara försiktig med. Hon skriver ett och annat som är av visst intresse, men vinklar ofta starkt sina artiklar. Numera anger Uvell, att hon EJ är journalist utan bara är opinionsbildare, detta tål att tänka på.
2022-08-06, 15:40
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Uvell får man vara försiktig med. Hon skriver ett och annat som är av visst intresse, men vinklar ofta starkt sina artiklar. Numera anger Uvell, att hon EJ är journalist utan bara är opinionsbildare, detta tål att tänka på.
Förmodligen för att journalister har dåligt rykte.
2022-08-06, 15:47
Medlem
Citat:
Det är som tur var inte du utan Greta själv, som avgör vilken plats jag ska ha i hennes liv. Hon är mycket noga med, att sina vänner väljer hon helt själv. Greta är självständig! Här var ett kort svar.
Återigen så väljer Greta noga vilka som är hennes riktiga vänner Hon klarar sig alldeles utmärkt utan din inblandning.Dom nära vänner hon har litar hon helt på.
2022-08-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Återigen så väljer Greta noga vilka som är hennes riktiga vänner Hon klarar sig alldeles utmärkt utan din inblandning.Dom nära vänner hon har litar hon helt på.
Du vet inget om Greta räknar mig som en nära vän. Kan säga, att hon har visat mig betydande omtanke och förståelse. Om Greta och jag gillar varandra har du inget med att göra. Du har rätt bara i en sak, Greta väljer noga sina vänner. Nej, Greta litar inte helt på någon människa. Hon har sagt till mig, att bara djur kan vara fullt pålitliga. Jag svarade dock Greta, att inte ens djur är fullt pålitliga.
2022-08-06, 16:14
Medlem
Citat:
Du vet inget om Greta räknar mig som en nära vän. Kan säga, att hon har visat mig betydande omtanke och förståelse. Om Greta och jag gillar varandra har du inget med att göra. Du har rätt bara i en sak, Greta väljer noga sina vänner. Nej, Greta litar inte helt på någon människa. Hon har sagt till mig, att bara djur kan vara fullt pålitliga. Jag svarade dock Greta, att inte ens djur är fullt pålitliga.
Jag tror inte på det så får du säga vad du vill. Tror inte ett dugg på att hon visat dig någon omtanke och förståelse.Det är inte så svårt att genomskåda dina fantasiinlägg.Du saknar grund för vad du säger och allt är som oftast hemligt.Tror att Greta både fnittrar ibland och mår illa av allt ditt trams Tycker ärligt talat att du sabbar tråden Sen handlar den inte om dig och Greta utan om Greta Thunberg.
2022-08-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det som jag häpnar mest över är varför Greta inte greppade tag i en spade när hon ändå befann sig på plats och planterade några nya träd.
Precis så reagerade jag med
2022-08-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Enligt National Geographic maj -22:
"Scientists have estimated that there are around 8.7 million*species*of plants and animals in existence. However, only around 1.2 million*species*have been identified and described so far, most of which are insects."

I skolan lär sig Greta att söka fakta, räkna och sammanfatta självständigt. Att utgå från seriösa forskare istället för Alex Jones & Co är Gretas signum. Jag vet inte hur Greta räknade men min kalkyl blir:

20 år ≈ 7300 dagar
8700000/4 = 1825000 utdöda arter
1825000/7300 = 250 arter per dag

Och frågan gällde var Greta fick sin siffra ifrån.

Ambitiöst försök men varifrån hämtar du 20 år och 1.825.000 utdöda arter (blandat djur och växter?) I ditt förra inlägg tog du dessutom med arter som riskerar att utplånas. Inget Greta sagt något om.

Hur du än försöker slå knut på dig själv så lär det bli svårt att belägga Malenas påstående om att flera forskare hävdat att upp till 200 arter/dag utplånas. Och att det är X gånger vanligare än förr.

Faktum kvarstår: Malena Ernman är ingen pålitlig källa.

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det som jag häpnar mest över är varför Greta inte greppade tag i en spade när hon ändå befann sig på plats och planterade några nya träd.

Det där med att jobba med händerna och göra något konkret och handfast är knappast Gretas signum. Att hon dök med en tygbanderoll under en skolstrejk räknas knappast.

Hon höll i talet hon läste ur i Gladsbury i alla fall. Papprena fladdrade i blåsten. Så nog jobbar hon alltid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in