Citat:
Jane Fonda är okunnig om i stort sett allt. När hon introducerade sitt aerobicsprogram på 1980-talet, blev flera av övningarna av medicinsk expertis utdömda som direkt skadliga. (Hon kunde åtminstone ha konsulterat en sjukgymnast, men nej då. Jane kan själv.) Greta™ blir mycket riktigt hyllad av diverse kändisar, ofta avdankade och mer eller mindre bortglömda. (Kanske kan jag få lite rampljus på mig om jag offentligt hyllar Greta™?) Men med undantag för Brian May så har ingen av dem några kunskaper vad gäller naturvetenskap i allmänhet. Absolut ingen av dem har något av intresse att tillföra med avseende på klimatet. Men det har förstås inte Greta™ heller.
Du vill inte lyssna på meteorologiprofessorn Lennart Bengtsson men en avdankad 84-årig aktris, sannolikt helt utan avancerade studier i naturvetenskap, går bra.
Det är väl ganska kännetecknande för alla alarmister, från Malena Ernman till Leo DiCaprio, att de inte bara är lekmän utan även betydligt större domedagsprofeter än klimatforskarna själva. Inklusive IPCC som numera tonar ner sina värsta scenarier, däribland om extremväder.
Tänk om klimatet är ungefär som idag år 2030, trots att Greta inte lyckades make the impossible. Jane Fonda kan ha trillat av pinn vid det laget men Greta är 26 år och ska då stå till svars för att hon skrämde stackars barn när det begav sig.
Ganska fult att slänga den bajsmackan i knät på henne, kan jag tycka. Men många hann, eller försökte i alla fall, att tjäna en hacka under tiden. Få saker lär vara så inkomstbringande som klimatalarmism those days.
Det är väl ganska kännetecknande för alla alarmister, från Malena Ernman till Leo DiCaprio, att de inte bara är lekmän utan även betydligt större domedagsprofeter än klimatforskarna själva. Inklusive IPCC som numera tonar ner sina värsta scenarier, däribland om extremväder.
Tänk om klimatet är ungefär som idag år 2030, trots att Greta inte lyckades make the impossible. Jane Fonda kan ha trillat av pinn vid det laget men Greta är 26 år och ska då stå till svars för att hon skrämde stackars barn när det begav sig.
Ganska fult att slänga den bajsmackan i knät på henne, kan jag tycka. Men många hann, eller försökte i alla fall, att tjäna en hacka under tiden. Få saker lär vara så inkomstbringande som klimatalarmism those days.