Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Inte alls, Greta gillar skämtsamma uttryck. Både hon och jag är mycket nyfikna av oss. I mötet med andra så växer vi! Den som har haft allvarliga ätstörningar som Greta behöver få extra hänsyn.
Då tycker jag på fullaste allvar att Greta och du borde möta och diskutera med andra klimat- och miljöintresserade som inte är alarmister och/eller vänstersympatisörer.
Om ni hade varit nyfikna på riktigt så hade ni inte bara reflexmässigt avfärdat dem som ”klimatförnekare” och ”Trumpanhängare”.
Om ni menar allvar med att ni vill ”växa” så skulle jag varmt rekommendera att ni läser och begrundar åtminstone en (1) bok om klimathistoria. Tror ni skulle få en och annan överraskning när ni ser saker och ting i ett lite större perspektiv.
Men jag förstår att det är bekvämare att bara rapa upp att ”gudinnan Greta menar att ..”
Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Om jag förstår Greta™ rätt så är koldioxidutsläpp i västvärlden onda, medan koldioxidutsläpp i Kina, Indien, Afrika m fl är rättvisa. Detta beroende på att vår förfäder i västvärlden har historiskt släppt ut mer än deras förfäder. Vänstern har blivit ganska religiös, och går all in för arvssynd och kollektiv skuld. Greta™ själv är dock utan skuld, dels för att hon är en profet, dels för att hon har anorexi. och dels för att någon (antagligen vi) stal hennes barndom. Därför kan hon fortsätta att ha ett koldioxidavtryck som är enormt mycket större än vad vi andra kommer i närheten av. Detsamma i mindre utsträckning gäller de som åker på musikfestivaler och andra livade tillställningar. Men Greta™:s flitiga resande, långväga mat, hundar, hästar, etc. kompenseras av att hon köper kläder second hand. (Hon kan inte vara särskilt matematiskt begåvad om hon verkligen tror på det.) Oavsett om hon reser med elbil eller tåg, så ser den europeiska elmixen ut som den gör. Mycket el från kol och naturgas blir det på hennes konto.
Greta re-tweetade ett inlägg om extremväder i Kina, som jag förstår är skrämmande.
Man tycker då att hon skulle ompröva sitt omhuldande av Parisavtalet, som ger samma Kina fria tyglar att bygga ut sina kolkraftverk till år 2050, tror jag. Det vill säga, 20 år EFTER att klimatet hamnat i en tipping point som riskerar vår civilisation. Enligt Greta, då. Knappast enligt ”världens ledande klimatforskare”, men en och annan dåre på Stockholm Resilience Center har väl tutat i henne det.
Men den kopplingen gör hon uppenbarligen inte. Är hon verkligen smartare än en femteklassare? Hur är det med hennes matematikbegåvning, om man skrapar lite på ytan?
Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Din gudinna. Ja du frågan är ju om Greta vill vara din gudinna Drömma kan man ju alltid göra. Vem vet,kanske hon redan har hittat sin partner,som inte du känner till.
Hon har åtminstone två ”vänner”, en binär och en icke-binär. Frågan är hur många fler hon skickar videofilmer med klädbyten till …
Är det dags för ett svartsjukedrama inför öppen ridå i Trondheim? Eller är allt bara platonisk kärlek?
Kommer vi få se henne twerka i Linköping? När ska hon uttala sig om det kommande valet?
Det är nästan så att man överväger att köpa hem popcorn. I bästa fall kan det bli en underhållande höst