2022-10-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är nog så att du är blockad på hennes Twitter.
Nej, det är jag inte alls, får ta del av Gretas alla publika Twitter-meddelanden. Däremot har det inte gått sedan mycket länge för mig att skicka DM till Greta på Twitter. På Instagram har däremot Greta och jag sedan mycket länge vid vissa tillfällen haft dialog via DM.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-21 kl. 18:21.
2022-10-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Du svarar alltså på mitt skämt om Piggelin med tips om frukt till Greta samt beskrivning av hur kommunikation med hennes stiftelse fungerar. Vet du vad du skriver och varför? Jag börjar bli lite orolig för dig. Kl 23 brukar inte folk vara så trötta så de tappar konceptet på det viset.
Även jag kan ta ut svängarna ibland liksom Greta. Frågan är fri men även svaret! Detta tänker Greta på, men detta borde även du tänka mera på, om jag inte tar fel!
2022-10-21, 18:22
Medlem
Citat:
Har du citat på något Greta-yttrande som ger dig den rätten gentemot henne?
Har du citat på att Greta har sagt vilka färger som gör henne gladare - eller projicerar du din egen "verklighet" på henne?
Greta har sagt att hon är tacksam och glad för mina insatser, när vi har träffats. Räcker utmärkt för min del!
2022-10-21, 18:23
Medlem
Citat:
Har du citat på något Greta-yttrande som ger dig den rätten gentemot henne?
Har du citat på att Greta har sagt vilka färger som gör henne gladare - eller projicerar du din egen "verklighet" på henne?
Greta har sagt, att hon är tacksam och glad för mina insatser, när vi har träffats. Räcker utmärkt för min del!
Greta har sagt att hon gillar gult, kolla hennes berömda gula regnkappa! Av döma av hennes tjusiga röda skor gillar hon även rött!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-21 kl. 18:25.
2022-10-21, 18:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, det är jag inte alls, får ta del av Gretas alla publika Twitter-meddelanden. Däremot har det inte gått sedan mycket länge för mig att skicka DM till Greta på Twitter. På Instagram har däremot Greta och jag sedan mycket länge vid vissa tillfällen haft dialog via DM.
Man kan läsa publika tweets även om man blockerad att skicka DMs. Om du inte kan skicka något så är du blockerad.
Det samma gäller privata gruppchattar.
2022-10-21, 18:50
Medlem
Citat:
Greta har sagt, att hon är tacksam och glad för mina insatser, när vi har träffats. Räcker utmärkt för min del!
Greta har sagt att hon gillar gult, kolla hennes berömda gula regnkappa! Av döma av hennes tjusiga röda skor gillar hon även rött!

Ja, och på senare tid har hon ofta uppträtt i en blåvit pyjamasliknande skjorta så av den att döma gillar hon även blått och vitt (och säckiga pyjamasliknande kläder). För övrigt sa du väl att regnkappan var Svantes, så det kanske mest är hans preferenser som lyser igenom?

Är det Greta själv som har berättat att bäddsoffan kostade runt 80K?
2022-10-21, 20:12
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, och på senare tid har hon ofta uppträtt i en blåvit pyjamasliknande skjorta så av den att döma gillar hon även blått och vitt (och säckiga pyjamasliknande kläder). För övrigt sa du väl att regnkappan var Svantes, så det kanske mest är hans preferenser som lyser igenom?

Är det Greta själv som har berättat att bäddsoffan kostade runt 80K?

Greta gillar säkert pyjamas också. :-) ...och skjorta. ...och uppträda. ...och säckar. ...och Svantes kläder.
2022-10-21, 20:19
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Jeez, fyra meningar och tre utropstecken.

Kan det vara så att Greta har blockerat dig för att du försökte tvinga på henne dina åsikter? Tyvärr uppfattas utropstecken som skrik och i förlängningen antydan till tvång. Aspergare (t.ex. Greta) kan ofta vara rätt så känsliga på hur man kommunicerar med dem. Om du inte är medveten om det så är det inte mycket att göra åt det annat än blockera.
2022-10-21, 23:27
Medlem
I dag hade Greta lockat ovanligt många vilsna själar att ”skolstrejka” på Mynttorget. Nytt för idag var att nästan alla hade knutna nävar i luften på aggressivt vänstermaner. Flera flinande dock med hela ansiktet, vilket förstås förtog lite av den hatfulla effekten.

Kurdiska flaggan, skylt mot vapenexport till Turkiet. Greta hade ljusa byxor (se där! Ytterligare en favoritfärg?) och mössa. Ej grodhatten denna gång. Har hon tröttnat på grönt?

Många kritiska kommentarer på Twitter. Känns som om det blir allt vanligare.

De får vad de förtjänar, dessa okunniga, gapiga och obildade medelklassungar och proffsdemonstranter.
2022-10-22, 00:11
Medlem
Citat:
Jeez, fyra meningar och tre utropstecken.

Kan det vara så att Greta har blockerat dig för att du försökte tvinga på henne dina åsikter? Tyvärr uppfattas utropstecken som skrik och i förlängningen antydan till tvång. Aspergare (t.ex. Greta) kan ofta vara rätt så känsliga på hur man kommunicerar med dem. Om du inte är medveten om det så är det inte mycket att göra åt det annat än blockera.
Problem med DM kan även bero på inkompatibla datasystem inkl att vissa nätverk har vissa begränsningar. Detta glömde du att nämna.

Eftersom Greta och jag hela tiden har kunnat kommunicera med varandra via DM på Instagram, har jag inte brytt mig om att det inte har fungerat för oss med DM på Twitter.

Eftersom Greta med några få undantag för mycket länge sedan alltid varit vänlig och trevlig mot mig när vi setts, tror jag inte på någon blockering från hennes sida. Andra kan dock ha varit i farten. Det är fler än Greta själv, som är admins på hennes konton på sociala medier.

Får dock vara mera försiktig med utropstecken till Greta, det är helt sant att hon är en mycket högkänslig, utpräglat överbegåvad aspietjej.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-22 kl. 00:40.
2022-10-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag hittar inga utförliga data när jag söker här i tråden om denna bäddsoffa.
I inlägget berättades det både om det exklusiva märket på soffan och vad soffan var värd. Inlägget kan dock numera vara raderat.
2022-10-22, 00:27
Medlem
Citat:
(…)

Det sägs obekräftat att det är pengar från stiftelsen som bär Gretas namn som betalar hela boendet. Stämmer detta är det naturligt, att Greta låter andra aktivister särskilt klimataktivister från Fridays for future bo där. Annars skulle det hela bli alldeles för känsligt.

Det är lite intressant att du sprider ett sådant rykte (men kanske inte helt till Gretas fördel). Om man har skänkt pengar till stiftelsen med en förväntan/förhoppning om att de ska gå till svältande barn eller klimatinsatser så blir man kanske inte så glad om man får veta att en del går till en lägenhet åt Greta (+ två andra flamsiga aktivister), trots att hon hade kunnat bo kvar i sina föräldrars stora (etagevåning?) med cykelavstånd till skolan.

Det kan ibland behövas ganska lite. En maktkamp inom F4F, någon som tycker hon går för fort/långsamt fram, någon som känner sig kränkt över att ha blivit utesluten ur organisationen, någon som känner sig kränkt för att inte ha blivit erbjuden att bo där själv … Vänstern har ju historiskt sett en tradition av interna strider och splittringar. Och rätt som det är kan hon hamna i världens shitstorm, helt utan egen förskyllan och kanske också fullkomligt orättvist.

Världen kan vara grym och det borde hennes föräldrar veta vid det här laget eftersom båda är i 50-årsåldern. Frågan är då om de har agerat så smart med stiftelsen om det sprids illasinnade rykten. Har de varit naiva som självaste Löfven?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in