Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-24, 14:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta gillar Saluhallen på Östermalm, men det innebär inte nödvändigtvis att hon handlar vanlig mat där. Det finns även restauranger där, om Greta känner för fika eller färdigmat. Ibland gillar man ställen som ligger lite längre bort. Ja, annars verkar ICA Maxi vara ett ställe hon ibland handlar på.

Hoppas det nu går bra för Greta med boklanseringen, men hon brukar vara bra på tal och presentationer, då hon är verkligt skärpt. Hoppas dock hon lägger in vissa pauser för avkoppling och vila.

Hon har en tendens att glömma bort sig själv när andra är i fara. Kursen jag nämnde hann hon dock inte med, men det blir nya intressanta tillfällen för både Greta och mig i framtiden. Kursen kommer att fortsätta!
Tror inte Greta är direkt frekvent besökare på saluhallens restauranger på Österplan. Framförallt inte som vegan. Därimot verkar hon göra egna matsäckar och ha med sig.
Det är så det är att vara student.
2022-10-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En mycket ung tonårstjej som förvägras välling till sin baby på en svensk flyktingförläggning som därför riskerar att råka illa ut om tonårstjejen inte ger sig ut för att tigga … och du och Greta vänder er till en kyrka

Om det är sant så borde ni ju ha anmält förläggningen, informerat Uppdrag Granskning osv så att de ansvariga fick sitt rättmätiga straff och för att förhindra att det händer igen. Hur tänkte ni egentligen?

*
I bostadsbristens Stockholm kan man ju diskutera hur osjälviskt det är av Greta att alls ta över en lägenhet när det finns många som hade behövt den bättre.

Men miljonären Malena, som hade så hög svansföring när det handlade om att öppna sina hjärtan för flyktingar och spy galla på SD, hon borde väl bara vara glad om åtminstone en hemlös och papperslös flykting får sova gott? Eller misstror hon flyktingarna och tror att de kommer att smutsa ner hennes och Svantes dyrgrip?

Om de är så förtvivlat rädda om bäddsoffan så finns förstås också möjligheten att rädda den därifrån och sätta in en säng från Erikshjälpen istället.

”Många forskare menar …” ”till stor del beror på klimatförändringar”. Det är sådana uttalanden ni klimataktivister borde analysera. Till exempel genom källstudier. Men Greta ger väl aldrig ens källhänvisningar.

Det är, enligt dig, inte alla forskare som menar det. Varför inte? Tänk om de andra har rätt?

”Till stor del beror på klimatförändringar” är extremt luddigt. Hur stor del då? Och hur kan ni leda i bevis att dessa klimatförändringar beror på mänsklig fossil förbränning och inte är normala cykler? Hur har torkan varit historiskt sett?

Intelligenta människor ställer sig dessa logiska frågor. Men inte Greta och ni som blint applåderar allt hon säger.

Greta plågas säkert av reportagen. Hon kunde ha tagit betalt för sina redaktörsinsatser och skickat pengarna dit. Hon kunde ta en sväng till Portugal och kvitterat ut några miljoner för ett sketet tal, som hade räckt till fruktansvärt många säckar ris.

Istället låg hon och solade på en båt i Medelhavet och flamsade på Håkan Hellströms konsert i Göteborg.

Är det kanske mest krokodiltårar hon klämmer fram?
Givetvis behövde den svårt felande flyktingförläggningen anmälas, men detta skötte den vänliga kyrkoherden om. Han ville vänligt avlasta Greta. Det blev både anmälan till socialkonsulenten och polisen. Kyrkan gav flyktingtjejen med bebisen riktigt rejäl akut hjälp! Greta och jag prioriterade att bebisen skulle få näring.

Greta kan få fem nya friska miljoner, men då måste hon hålla ett riktigt bra tal på plats i Portugal. Det sägs att man har begärt minst en halvtimmes tal inför stiftelsen och det är betydligt längre än Greta brukar tala.

Antagligen ska en frågestund ingå och man vill säkert att Greta marknadsföra tilläggspriset. Vem vet, hon kanske snart gör slag i saken. Både den andra medgrundaren av F4F och jag har har erbjudit hjälp både med att ge idéer till talet och vara ressällskap.. Vi har båda skrivit många tal och varit på många olika möten.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-24 kl. 15:37.
2022-10-24, 15:16
Medlem
Citat:
Det krävs mycket träning för att göra den roll som Beata gör ens som tillfällig ersättare, även om man som Greta är begåvad. Greta skulle inte ha tid för detta idag och skulle heller aldrig hoppa in utan tillstånd av sin syster.

Greta kan dock sjunga mycket rent, vilket hon visade i den vackra julsången som hon och Malena sjöng på en fin videoinspelning, som jag och vissa andra fick för några år sedan.

Greta morrar dock att både i musik- och filmstudion får man oftast göra ett antal försök för att få det riktigt bra, vilket tar så klart tar mycket tid. Tiden är Gretas största bristvara.
Nu får du väl ta och ge dig.Gretas syster kan sjunga.Det kan däremot inte Greta.Det handlar inte om tidsbrist,det handlar om att hon helt enkelt inte kan.Ta henne för vem hon är,inte för vem du vill att hon ska vara.Sen att hon ränner på Östermalm för att handla.Nej,det tror inte jag.Vad ska hon göra där när det finns närmare ställen.Att hon skulle gå in och fika på Östermalms inneställen,glöm det.Jag tror hellre att hon köper bröd och fixar dom hemma.Sen lägger hon ner dom i en ryggsäck och äter dom i naturen med ett sittunderlag .
2022-10-24, 15:26
Medlem
Det ena utesluter inte det andra. Greta kanske bara gick till Saluhallen på Östermalm, för att njuta av dofterna och miljön! Däremot bryr hon sig inte ett dugg om status som tur är.

Det stämmer dock, att Greta gärna äter utomhus i den friska luften. Det har hänt att jag då har varit med och vi har haft trevligt tillsammans.

Om Greta ger lov, ska jag lägga ut julsången hon sjöng. Greta kan sjunga och dansa långt bättre än vad hon har gjort på F4F-galorna. Hon har skämtsamt inte velat visa vad hon egentligen kan.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-24 kl. 15:30.
2022-10-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tror inte Greta är direkt frekvent besökare på saluhallens restauranger på Österplan. Framförallt inte som vegan. Därimot verkar hon göra egna matsäckar och ha med sig.
Det är så det är att vara student.
Jag skrev att Greta gillade Saluhallen på Östermalm, jag skrev däremot inte att hon var en frekvent besökare där!
2022-10-24, 15:46
Medlem
Citat:
Givetvis behövde den svårt felande flyktingförläggningen anmälas, men detta skötte den vänliga kyrkoherden om. Han ville vänligt avlasta Greta. Det blev både anmälan till socialkonsulenten och polisen. Kyrkan gav flyktingtjejen med bebisen riktigt rejäl akut hjälp! Greta och jag prioriterade att bebisen skulle få näring.

Greta kan få fem nya friska miljoner, men då måste hon hålla ett riktigt bra tal på plats i Portugal. Det sägs att man har begärt minst en halvtimmes tal inför stiftelsen och det är betydligt längre än Greta brukar tala.

Antagligen ska en frågestund ingå och man vill säkert att Greta marknadsföra tilläggspriset. Vem vet, hon kanske snart gör slag i saken. Både den andra medgrundaren av F4F och jag har har erbjudit hjälp både med att ge idéer till talet och vara ressällskap.. Vi har båda skrivit många tal och varit på många olika möten.
Som jag tidigare sagt.Det finns inte någon källa till detta Varför ens dra upp Portugal när det inte är aktuellt. Varför inte vänta tills det blir av,vilket jag faktiskt inte tror.Fattar inte hur Greta kan ha något som helst förtroende för dig så som du läcker ut Därför anser inte jag det som trovärdigt för fem öre Så mycket svammel utan någon som helst grund. Förresten har du någon källa till denna historia ang bebisen? Nej precis,jag tänkte väl det Men ett försök till en tårdrypande historia.Som vanligt är du inblandad också Jag har sagt åtskilliga ggr att Greta klarar sig alldeles utmärkt utan dig och din inblandning.Hon har många människor i sin närhet som kan ge råd och stöttning.
Senast redigerad av tindraninni 2022-10-24 kl. 15:59.
2022-10-24, 15:55
Medlem
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Greta kanske bara gick till Saluhallen på Östermalm, för att njuta av dofterna och miljön! Däremot bryr hon sig inte ett dugg om status som tur är.

Det stämmer dock, att Greta gärna äter utomhus i den friska luften. Det har hänt att jag då har varit med och vi har haft trevligt tillsammans.

Om Greta ger lov, ska jag lägga ut julsången hon sjöng. Greta kan sjunga och dansa långt bättre än vad hon har gjort på F4F-galorna. Hon har skämtsamt inte velat visa vad hon egentligen kan.
Ja det var ju ett bra försök att få det att låta bra.Någon julsång kommer inte vi får höra,ingen Portugal resa blir av, ingen Trondheim resa.Men i drömmarna kan allt hända Hade hon seriöst haft bra sångröst och kunnat dansa bra,så hade hon visat det officiellt för länge sedan.Nu efter boken så kommer hon att komma bort ifrån rampljuset.
2022-10-24, 15:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Tror du verkligen att miljön inne på östermalms saluhall är något som tilltalar Greta? Och lukterna ifrån chark och fisk delarna.
Du har ju inga videos så Greta behöver inte ge nåt lov. Du är ju blockad till henne har vi ju förstått både via mejl och twitter.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-10-24 kl. 16:00.
2022-10-24, 16:55
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Greta har nog fel: (FB) Människan har aldrig varit proaktiv Miljörörelsen är LAPPRIi!!!

Fel i vad? Att folk åker ill Thailand har inget med Greta att göra. Likaså att man inte åker dit. Det finns de som är emot Gretas upphaussning och emot Gretas ideologi - som aldrig ens skulle kunna tänka sig åka/flyga till Thailand.
2022-10-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Fel i vad? Att folk åker ill Thailand har inget med Greta att göra. Likaså att man inte åker dit. Det finns de som är emot Gretas upphaussning och emot Gretas ideologi - som aldrig ens skulle kunna tänka sig åka/flyga till Thailand.
Hon har fel ia att hon tror att mänskligheten kan vara proaktiv. Det kan den inte. Den är bara bra på att vara reaktiv.

Hur många paddlar har du i vattnet??? En skulle jag tro eftersom din kanot bara går runt, runt . . .
2022-10-24, 17:00
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tror du verkligen att miljön inne på östermalms saluhall är något som tilltalar Greta? Och lukterna ifrån chark och fisk delarna.
Du har ju inga videos så Greta behöver inte ge nåt lov. Du är ju blockad till henne har vi ju förstått både via mejl och twitter.

Precis, om Greta är lika känslig som inspiratoeren påskinar (vilket hon iofs kan vara) så är definitivt inte en saluhall lockande - med alla lukter och ekon som studsar åt alla håll och kanter. Även om Greta lärt sig hantera sin perceptuella (över-)känslighet så är det troligen en miljö som skulle köra slut på henne på nolltid.
2022-10-24, 17:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon har fel ia att hon tror att mänskligheten kan vara proaktiv. Det kan den inte. Den är bara bra på att vara reaktiv.

Hur många paddlar har du i vattnet??? En skulle jag tro eftersom din kanot bara går runt, runt . . .

En som kan paddla kanot tar sig fram med en paddel utan problem. Har ingen lärt dig paddla? :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in