Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Du kan själv gå in och titta på bilder och ser du inte det så beror det på att du inte vill se. Nej hon ser inte alls ut som en 20 åring. Däremot som en 13 åring. Dessutom ser hon ut som en uteliggare.
Sen tycker jag att du kan gå in och kolla hur ofta hon har på sig den svarta tröjan med dragkedja framtill
En annan sak. Tycker du på fullt allvar att hon ser ut som en 20 åring?
Du hittade alltså ingen bild som styrker ditt påstående?
Vad spelar det för roll om Greta har samma munkjacka ofta. Själv har jag också bara en munkjacka som mellanplagg under den kallare säsongen. Det är ingen som har anmärkt på det. Det är bra tycker jag att Greta uppmanar till att använda kläder ofta istället för att köpa nytt varje vecka.
Thrifting kallas det modet som ökat bland unga post-Greta. Och det är bra att unga (och deras föräldrar) inte nödvändigtvis ska behöva känna ångest över att alltid ha det nyaste. Greta hade säkert om hon velat kunna få vilka kläder hon vill av Malena och Svante.
Citat:
Following in the footsteps of 16-year-old activist Greta Thunberg.......
....everyone from parents and babies to teachers and students of all ages came together in lower Manhattan, joining the call for climate justice.
With colorful protest signs in tow, some young people painted their faces while others broke out their favorite thrifted threads for the occasion. Why? Vintage and second-hand clothing is becoming more popular recently and for good reason — thrifted clothes don’t just look cool (after all, all things nineties and noughties are back!) it's also because young adults care more about how their shopping habits impact the earth.
https://www.teenvogue.com/gallery/se...te-strike-2019