Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hon hade en märklig unken och muggig doft om du förstår vad jag menar?
Klädde sig i lump också.
Låter som klassisk uteliggarlukt.
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
:-)
Ah, en doft som även apor skulle fly ifrån, antar jag. Bra doft för covidtider och för att signalera klimatmedvetenhet. Ingen ska väl få gå miste om Gretas signaler och hennes "commitment" för klimatet.

Med tanke på doften så skulle Greta kanske kunna spela en inte helt obetydlig roll vid eventuella fredssamtal mellan Ukraina och Ryssland: om man släpper in delegationerna först, sedan Greta och sedan låser dörren, hur lång tid går det då innan avtal tecknas?
Det finns internationella konventioner som förbjuder kemisk och bakteriologisk krigföring.
2023-02-19, 14:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det syns väldigt tydligt,särskilt håret. Samma tröja i stort sett jämt är inte särskilt trevligt Sen tål du inte någon som helst kritik eller åsikter som inte gynnar henne. Så lägg ner.
Jag menar att det är grundlösa påståenden att hon skulle lukta illa bara för att hon rufsig i håret.
Jag har många gamla favoritplagg som inte luktar illa. En vadmalsväst tex, som gått i arv i tre generationer.
Ser man på bilderna ifrån gyttjebrottningen med poliserna i Tyskland. Så är hennes svarta munkjacka ren nu. Dessutom så såg hon nyduschad ut med borstat hår och en ny uppsättning kläder dagen efter i Davos.
2023-02-19, 14:49
Medlem
Citat:
Så enkelt är det inte. Nu måste jag ta Greta i försvar: jag har hört en Aspergertjej säga att långt hår saknar syfte och därför kan man klippa det kort. Att tvätta hår hela tiden saknar syfte om man inte är intresserad av att fånga en kille, dessutom så är det snabbare att tvätta kort hår än långt hår. Osv osv - allt sådant som får oss andra att gapa stort och undra hur personen ifråga tänker.

Tänk om Greta resonerar likadant, till sin egen glädje och andras stora förtret?
Japp.Fast jag står fast vid mina åsikter som jag tidigare skrev
Det spelar nog ingen roll om Greta har kort eller långt hår. Skaffa kille är hon alldeles för barnslig för ännu iallafall
2023-02-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag menar att det är grundlösa påståenden att hon skulle lukta illa bara för att hon rufsig i håret.
Jag har många gamla favoritplagg som inte luktar illa. En vadmalsväst tex, som gått i arv i tre generationer.
Ser man på bilderna ifrån gyttjebrottningen med poliserna i Tyskland. Så är hennes svarta munkjacka ren nu. Dessutom så såg hon nyduschad ut med borstat hår och en ny uppsättning kläder dagen efter i Davos.
Jag tycker att hon ser ut son en uteliggare på många bilder och se definitivt inte alls fräsch ut. Samma tröja i stort sett jämt.Det är riktigt snuskigt Sen är håret inte bara rufsig utan smutsigt och ser du inte det så beror det på att du inte vill.
Senast redigerad av tindraninni 2023-02-19 kl. 15:02.
2023-02-19, 15:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag tycker att hon ser ut son en uteliggare på många bilder och se defentivt inte alls fräsch ut
Hon ser väl ut som vilken ung person som helst.

https://images.ladbible.com/resize?t...8c/2KEAF52.jpg

Du kanske mer gillar Bianca Löwengripstilen med ett klädkonto ifrån lyxfälllan.
Kan du inte visa dina tre bästa bilder där Greta ser ut som en uteliggare?
2023-02-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon ser väl ut som vilken ung person som helst.

https://images.ladbible.com/resize?t...8c/2KEAF52.jpg

Du kanske mer gillar Bianca Löwengripstilen med ett klädkonto ifrån lyxfälllan.
Kan du inte visa dina tre bästa bilder där Greta ser ut som en uteliggare?
Du kan själv gå in och titta på bilder och ser du inte det så beror det på att du inte vill se. Nej hon ser inte alls ut som en 20 åring. Däremot som en 13 åring. Dessutom ser hon ut som en uteliggare.
Sen tycker jag att du kan gå in och kolla hur ofta hon har på sig den svarta tröjan med dragkedja framtill

En annan sak. Tycker du på fullt allvar att hon ser ut som en 20 åring?
Senast redigerad av tindraninni 2023-02-19 kl. 15:51.
2023-02-19, 16:14
Medlem
Hon är en produkt av vad Sveriges fåniga vänster agenda. Inget unikt här verkar som att hon kopierar sin mammas frustration över klimatet och männen i samhället. Runt 50 år och torr där nere så passar hon på att hjärntvätta sin dotter och få sin röst hörd via Greta. Mycket sorgligt.
2023-02-19, 16:28
När blev hon av med oskulden? Innan eller efter kändisskapet?
2023-02-19, 16:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Där är vi överens: det behöver inte ens vara konspirationsteori, bara vanligt sunt bondförnuft. Men när man påpekar det så får man "hat"-stämpeln mitt på pannan.
Bondförnuft? Varför skulle spekulation vara bondförnuft? Man kan ju också spekulera i att orginalversionen ligger nära sanningen. Att det fanns en plan att göra filmen med en ensam Greta och att föräldrarna mobiliserade alla sina kontakter. Och att ursprungsplanen fick en turboostart när Arnold S twittrade till Greta.
2023-02-19, 16:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du kan själv gå in och titta på bilder och ser du inte det så beror det på att du inte vill se. Nej hon ser inte alls ut som en 20 åring. Däremot som en 13 åring. Dessutom ser hon ut som en uteliggare.
Sen tycker jag att du kan gå in och kolla hur ofta hon har på sig den svarta tröjan med dragkedja framtill

En annan sak. Tycker du på fullt allvar att hon ser ut som en 20 åring?
Du hittade alltså ingen bild som styrker ditt påstående?
Vad spelar det för roll om Greta har samma munkjacka ofta. Själv har jag också bara en munkjacka som mellanplagg under den kallare säsongen. Det är ingen som har anmärkt på det. Det är bra tycker jag att Greta uppmanar till att använda kläder ofta istället för att köpa nytt varje vecka.

Thrifting kallas det modet som ökat bland unga post-Greta. Och det är bra att unga (och deras föräldrar) inte nödvändigtvis ska behöva känna ångest över att alltid ha det nyaste. Greta hade säkert om hon velat kunna få vilka kläder hon vill av Malena och Svante.

Citat:
Following in the footsteps of 16-year-old activist Greta Thunberg.......

....everyone from parents and babies to teachers and students of all ages came together in lower Manhattan, joining the call for climate justice.

With colorful protest signs in tow, some young people painted their faces while others broke out their favorite thrifted threads for the occasion. Why? Vintage and second-hand clothing is becoming more popular recently and for good reason — thrifted clothes don’t just look cool (after all, all things nineties and noughties are back!) it's also because young adults care more about how their shopping habits impact the earth.
https://www.teenvogue.com/gallery/se...te-strike-2019
2023-02-19, 16:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det syns väldigt tydligt,särskilt håret. Samma tröja i stort sett jämt är inte särskilt trevligt Sen tål du inte någon som helst kritik eller åsikter som inte gynnar henne. Så lägg ner.
Syns det på bilderna hur hon luktar?

För att mobba tillbaka lite: jag får en konstig bild av dig beroende på hur du skriver; lite grand som ett kvinnoporträtt av Piccaso...
2023-02-19, 17:02
Medlem
Greta, en ung kvinna som under sina uppväxtår vanvårdats så gravt av sina föräldrar så att hon har tagit fysisk och psykisk skada. Detta kan alla lätt konstatera genom att se hur hennes kropp ser ut och hur svårt hon har att bemöta frågor på ett naturligt och friskt sätt. Hysteriskt fnitter och dumma överdrifter är inte något en frisk hjärna presterar, däremot en skadad hjärna. Gretas stora sömnbehov, som ofta tas upp av hennes anhang här i tråden, är även det en sak som även det är ett tydligt tecken på skada. Istället för att hjälpa Greta till ett sunt friskt liv underblåser föräldrarna en skadlig kost, vegan, som gör att Greta inte har samma möjligheter som andra till ett friskt liv.

Här på Flashback finns de som genom fantasier och även egna egoboosters skadar Greta. Sluta upp med att skriva skit Insp... , Giga.... och Jesu.... .

greta™ är däremot ett fenomen som måste bekämpas med alla lagliga medel. Därför vore en offentlig granskning av allt som Gretas föräldrar och andra parasiter, som t ex Rockström, gjort verkligen på sin plats. Allt för att skydda andra barn som kan komma att utsättas för samma vidriga beteenden som Greta har blivit.

Hoppas Greta kommer ur klorna på parasiterna snabbt, börjar äta sunt (= blandad kost) och får ro i sitt sinne (=inga djävla klimatalarmister kring sig) då kanske har hon möjligen ett bra liv framför sig!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in