2019-01-26, 14:57
Medlem
brutefishs avatar
jag fattar inte varför hennes rektor sanktionerar detta.

hon går under skolplikt eftersom det gäller grundskola, vilket betyder närvaroplikt.

vilken annan unge skulle få ok på att vara borta varje fredag?

ja just det, kändisbarn som gör en "bra grej".
2019-01-26, 15:21
Medlem
Töntigt att strejka för klimatet. Alla dör ju ändå
2019-01-26, 15:51
Moderator
easy_dans avatar
Vill man diskutera klimatet finns trådar för det. OT Raderat

/Mod
2019-01-26, 16:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
16 år? Hon ser ut som 12 år, haha.

Haha har reagerat på det också. Eller inte ens det. Snarare typ 10. Hon måste ha någon annan sjukdom också som gör att hon är så pass sent utvecklad. Undrar om hon ens fått mens än.
2019-01-26, 16:05
Medlem
Zabuzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
16 år? Hon ser ut som 12 år, haha.

Med kläder som en åttaåring.
2019-01-26, 16:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag fattar inte varför hennes rektor sanktionerar detta.

hon går under skolplikt eftersom det gäller grundskola, vilket betyder närvaroplikt.

vilken annan unge skulle få ok på att vara borta varje fredag?

ja just det, kändisbarn som gör en "bra grej".

Skolans rektor begår tjänstefel som låter henne skolka. Ledighet som sträcker sig längre än 10 dagar per läsår får bara ges i synnerliga skäl och jag har svårt att tänka mig att klimatpropaganda räknas som det. Någon borde kolla upp rektorn och dennes politiska tillhörighet.
2019-01-26, 16:14
Medlem
Är så trött på att denna jävla skitunge som inte kan mer än vem som helst utmålas som nån expert. Hon utnyttjas av föräldrarna aktivisterna sen är det hela påhittat av en PR byrå. Jag spy snart bara jag ser denna skitunge.
2019-01-26, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Haha har reagerat på det också. Eller inte ens det. Snarare typ 10. Hon måste ha någon annan sjukdom också som gör att hon är så pass sent utvecklad. Undrar om hon ens fått mens än.

Såg henne på Idrottsgalan, då hade hon en ganska åtsittande tröja. Hon hade inga bröst överhuvudtaget. Har inte tjejer på 16 år fått bröst? Hon ser ut att vara max 10 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Skolans rektor begår tjänstefel som låter henne skolka. Ledighet som sträcker sig längre än 10 dagar per läsår får bara ges i synnerliga skäl och jag har svårt att tänka mig att klimatpropaganda räknas som det. Någon borde kolla upp rektorn och dennes politiska tillhörighet.

Kändisbarn har egna regler.
2019-01-26, 16:25
Medlem
Rebusbuses avatar
Fruktansvärt obehagligt att svensk massmedia helt okritiskt har svalt denna PR-produkt utan någon som helst analys. Då pratar jag inte om klimathotets vara eller icke vara, utan att Greta är buktalardocka åt cyniska vuxna som slår mynt av hennes tid i rampljuset.
För övrigt kan man ju undra vad någon som inte ens gått ut högstadiet ska ha att säga till om när det kommer till komplexa samhällsfrågor.

Har väldigt lågt förtroende för svensk gammelmedia, men det här måste ändå vara ett nytt lågvattenmärke. Just den här typen av ideologiskt vansinne som gör att man lägger undan all form av granskning, god journalistik och analys känns nästan religös, typ som de där barnpredikanterna i Amerikanska södern.

P.S Relevant läsning för de som har missat det https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinn...reta-thunberg/
Senast redigerad av Rebusbuse 2019-01-26 kl. 16:29.
2019-01-26, 16:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Såg henne på Idrottsgalan, då hade hon en ganska åtsittande tröja. Hon hade inga bröst överhuvudtaget. Har inte tjejer på 16 år fått bröst? Hon ser ut att vara max 10 år.

Kändisbarn har egna regler.

Jo. De flesta tjejer på 16 år har ganska välutvecklade bröst, men Greta har förmodligen någon mer sjukdom förutom Asperger som gör att hon är extremt sent utvecklad. Även hennes ansikte är ett barns.
2019-01-26, 16:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebusbuse
Fruktansvärt obehagligt att svensk massmedia helt okritiskt har svalt denna PR-produkt utan någon som helst analys.

Det är obehagligt i den meningen att hon är omyndig och att hon exponeras på ett sätt som hon inte själv kan förstå vidden av. Vi vet ju alla hur problematiskt det kan bli för barnskådespelare när de exponeras alltför mycket med omgivningens förväntningar.

Tycker faktiskt att det är tragiskt att se hur en värld tillåter att problem och lösningar på global nivå ska tolkas genom en 16-åring. Det är väl i sig beviset för att de politiska system vi har de facto slagit knut på sig sjävla och inte förmår annat än att cirkulera runt sig själv.

Det finns ju ett talesätt som säger: av fyllon och barn får man höra sanningen. Väntar härnäst på att någon a-lagare ska få möjlighet att ge sin syn på tillstånden i världen.

Något i den här stilen:

https://www.youtube.com/watch?v=jUAbzWV-TEg
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-26 kl. 16:56.
2019-01-26, 16:53
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag tycker det är dåligt att använda sitt / sina barn för politiska ändamål. Jag är så lycklig för att jag har två välskapta och intelligenta ungar som dock nu är vuxna...Väntan på barnbarnen är olidlig
Senast redigerad av Knivur-273 2019-01-26 kl. 16:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in