2019-01-31, 22:32
Medlem
Senaste nytt!
I Belgien skolkade 30.000 ungdomar om klimathotet, på initiativ av vår Greta "Malala" Thunberg, ungdomar över hela världen reser sig!
Källa: TV4.

2019-02-01, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Greta 16 år, hoppat av skolan och åker europa runt med sina plakat.
Den lilla flickan (jo jag tycker inte man är så livserfaren som 16-åring), ser inte ut som en sextonåring av vår tid. Greta är helt osminkad. Att vara osminkad är inte fel, men de flesta i den åldern är det ändå. Ser man till åldern och att hon är osminkad och noterar klädseln som mer liknar en 12-åring än en 16-årig flicka i puberteten blir hela saken för dum.
Greta är ingen forskare och hon är inte insatt i den världsvida klimatforskningen, Det vet vi.
Greta är en talesperson men vilken mentor eller mentorer som ligger bakom budbäraren, det vet vi inte.
Jag hoppas någon tar hand om Greta innan verkligheten går upp för henne, innan klapparna i salongerna och mjuka händer på hennes huvud upphör. Det kommer en dag då det inte räcker att vara en övertygad 16-åring som vill se ut som en 12-åring. Det är lite kul ett tag till men inte länge till.
Jag vädjar till föräldrarna. Ta ert ansvar för Greta NU!

Tycker du att svensk psykiatri ska användas, för att få tonåriga tjejer som Greta att sminka sig, och i övrigt bli "normala"?

Har du någonsin tänkt på att det kanske är vissa av de "normala" svenskarna som har fel och lever fel?

Det jag har sett av Gretas beteende är förresten INGET onormalt beteende hos ungdomar, att bry sig om miljön och framtiden. Det onormala är nog snarare hennes föräldrar tänker jag, att de kanske har tänkt att hon har rätt när det gäller vissa saker, och att de INTE har varit självgoda som föräldrar ofta är. Vi är alla barn egentligen.
2019-02-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Senaste nytt!
I Belgien skolkade 30.000 ungdomar om klimathotet, på initiativ av vår Greta "Malala" Thunberg, ungdomar över hela världen reser sig!
Källa: TV4.

Ingen skolplikt där eller var det gymnasieelever? Att skolka från gymnasiet/högstadiet drabbar bara individen själv för övrigt.
2019-02-01, 04:21
Bannlyst
Citat:
Den lilla flickan (jo jag tycker inte man är så livserfaren som 16-åring), ser inte ut som en sextonåring av vår tid. Greta är helt osminkad. Att vara osminkad är inte fel, men de flesta i den åldern är det ändå. Ser man till åldern och att hon är osminkad och noterar klädseln som mer liknar en 12-åring än en 16-årig flicka i puberteten blir hela saken för dum.
Greta är ingen forskare och hon är inte insatt i den världsvida klimatforskningen, Det vet vi.
Greta är en talesperson men vilken mentor eller mentorer som ligger bakom budbäraren, det vet vi inte.
Jag hoppas någon tar hand om Greta innan verkligheten går upp för henne, innan klapparna i salongerna och mjuka händer på hennes huvud upphör. Det kommer en dag då det inte räcker att vara en övertygad 16-åring som vill se ut som en 12-åring. Det är lite kul ett tag till men inte länge till.

Citat:
Ursprungligen postat av a987
Tycker du att svensk psykiatri ska användas, för att få tonåriga tjejer som Greta att sminka sig, och i övrigt bli "normala"?

Har du någonsin tänkt på att det kanske är vissa av de "normala" svenskarna som har fel och lever fel?

Det jag har sett av Gretas beteende är förresten INGET onormalt beteende hos ungdomar, att bry sig om miljön och framtiden. Det onormala är nog snarare hennes föräldrar tänker jag, att de kanske har tänkt att hon har rätt när det gäller vissa saker, och att de INTE har varit självgoda som föräldrar ofta är. Vi är alla barn egentligen.

Jag håller dock med dig om att det finns en risk med Gretas beteende. Hon kan komma att råka illa ut om hon fortsätter så här och retar upp människor världen över. Vi har sett vad som har hänt med en massa svenskar när de har varit utomlands. Och just därför tänker jag att det är bättre att hon fokuserar på miljön i Sverige, och stannar i Sverige, för sin säkerhets skull.
Donald Trump kan komma till Sverige, eller iallafall till Europa, och prata klimatförändringar med Greta.

Sätt INTE er fot i USA överhuvudtaget om ni är svenskar!
Jag hugger nästan hellre av mig foten och skickar den till USA, hellre än att åka till USA!

Julian Assange kanske INTE håller med mig om att Sverige är säkert dock. Men hans situation är ytterligare ett bevis för att man bör stanna i sitt hemland.
Senast redigerad av a987 2019-02-01 kl. 04:40.
2019-02-01, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Greta är en smått efterbliven tjej med en rad diagnoser, bla Asperbers. Vad tror ni hon har för kunskap inom miljö? Sannolikt noll. Hon kommer dock att bli en ikon utan att prestera något annat än att säga att miljön är viktig och jag åkte tåg 35 timmar till Davos. Kommer ni ihåg Malala som fick Nobels fredspris, hennes enda bedrift var och är att hon blev skjuten i huvudet av en taliban. Så jag skulle inte bli förvånad om nästa års Nobelpris går till en efterbliven flicka som curlats av sin framgångsrika mamma.

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om hon kommer in i riksdagen nästa val för Mp och blir Mp:s talesperson i klimatfrågor. Simsalabim så har man skapat en karriär åt en mentalt handikappad flicka.

Man är för fan inte efterbliven för att man har Aspergers - man är då minst lika intelligent som snittet oftast mer intelligent men med andra svårigheter ex förstärkt perseption gör att ljud och ögonkontakt är jobbigt.

Hon är mycket påläst inom området och det var hennes släkting Svante Arrenius som kom fram till att jorden skulle vara i snitt -18grader om det inte vore för klimatgaserna - och koncentrationen av dessa framförallt CO2 har aldrig under människans historia tidigare varit så höga.
Det är vetenskap ingen tro tyvärr...
2019-02-01, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Att folkökning är ett av problemen håller jag med om. Läs gärna Roslings Factfulness , där ges en inblick i befolkningsfrågan.

Men industrialiseringen är bra för miljön tycker du, eller?

Faktum är att skolstrejker som Greta har tagit initiativet till, de är jättebra för miljön, eftersom ju färre barn som går i skolan, desto färre utbildade människor som kan jobba inom industrin.
Senast redigerad av a987 2019-02-01 kl. 05:10.
2019-02-01, 05:16
Medlem
Citat:

Vad tycker du ? Vill du kunna köra bil ? Vill du ha kylskåp och tvättmaskin ?

Även om vi skulle vilja kan vi inte stoppa asiaternas färd mot västerlandets välstånd.
2019-02-01, 05:34
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:

Tyvärr är Greta där hon är pga och inte trots sina föräldrar, inte minst den narcissistiska Malena Ernman.
Om några år, max 5, när kändisarna tröttnat på den lilla tjejen som inte tittar folk i ögonen men rapar upp förenklade banaliteter om miljön kommer Greta att lacka ur.
Jag hoppas att hon bara skadar sina föräldrar och inte omgivningen då. Och att inte någon cynisk halvpeddo ”kändis” utnyttjat henne sexuellt innan.
2019-02-01, 05:41
Bannlyst
Citat:
Vad tycker du ? Vill du kunna köra bil ? Vill du ha kylskåp och tvättmaskin ?

Även om vi skulle vilja kan vi inte stoppa asiaternas färd mot västerlandets välstånd.

Sverige har väl klarat sig bra utan kineserna en gång i tiden? Vad är skillnaden nu?

Jag skulle klara mig utan bil, flyg och tvättmaskin iallafall.
2019-02-01, 05:46
Medlem
Citat:
Sverige har väl klarat sig bra utan kineserna en gång i tiden? Vad är skillnaden nu?

Jag skulle klara mig utan bil, flyg och tvättmaskin iallafall.

Om alla haft så låga krav som du verkar ha hade den globala uppvärmningen vari mycket måttlig.Men så är inte fallet.
2019-02-01, 06:06
Bannlyst
Citat:
Om alla haft så låga krav som du verkar ha hade den globala uppvärmningen vari mycket måttlig.Men så är inte fallet.

Jag tror du har fel där. Om det INTE fanns tex flygresor till Thailand., då skulle människor INTE kräva sådana produkter. Man skulle vara nöjd med att vara hemma och lågkonsumera. Så det är troligen väldigt få som har några egentliga krav, mer än mat för dagen och sådana saker.

Så att det produceras miljöfarliga produkter, det är det stora problemet. INTE människors krav.
Men samtidigt produceras ju produkter för att människor vill köpa dem. Så det egentliga problemet är att människor INTE kan stå emot sitt köpbehov.
Men samtidigt skulle människor INTE ha något köpbehov, om det INTE fanns några produkter att köpa. Så det egentliga problemet är att det produceras produkter.
Eller?

Hur som helst så behövs det människor som Greta, som klarar att stå emot sitt överdrivna köpbehov, och nöjer sig med mat och sådant livsviktigt.
Senast redigerad av a987 2019-02-01 kl. 06:12.
2019-02-01, 07:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Faktum är att skolstrejker som Greta har tagit initiativet till, de är jättebra för miljön, eftersom ju färre barn som går i skolan, desto färre utbildade människor som kan jobba inom industrin.
Miljön var kanon i Sverige på 1800 talet. Nedhuggna och nedbetade skogar. Nästan inga klövvilt, utrotad bäver och vildsvin. Varg och björn i princip utrotade i Syd och Mellansverige.
Supermiljö, verkligen.
Greta lär inte bry sig, hennes kunskap sträcker sig till att läsa rubriker och få ångest.
Rentzhog gnuggar händerna och knuffar henne framåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in