2019-06-09, 12:21
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Tror du hon begriper vad hon lär sig utantill då? Aspbergers gör att hon kan lära sig t.ex periodiska systemet utantill men kan hon ha en dialog/diskussion om ämnet? Vet en med diagnos från skolan som kunde allas födelsedagar men att ha en givande diskussion om nåt ämne med denne person var det inte tal om.
Den intellektuella förmågan hos patienter med Aspberger är inte lägre än hos befolkningen i övrigt. Hon kan nog mer än väl dra slutsatser och använda sin kunskap.
Greta har visat att hon även kan föra diskussioner om ämnet så jag tror inte hennes Aspberger är så socialt handikappade som dennkan vara för många andra.
2019-06-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Den intellektuella förmågan hos patienter med Aspberger är inte lägre än hos befolkningen i övrigt. Hon kan nog mer än väl dra slutsatser och använda sin kunskap.
Greta har visat att hon även kan föra diskussioner om ämnet så jag tror inte hennes Aspberger är så socialt handikappade som dennkan vara för många andra.
Jag har själv Aspergers och visst fan kan jag föra en sansad dialog. Däremot kan det vara svårt med det sociala sammspelet men det är inte ett problem när man ska föra en diskution/debatt.
2019-06-09, 12:47
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att en så engagerad unge endast tar del av DN eller dokumentärer? I så fall bör hon friskskrivas från sin aspbergerdiagnos direkt. Människor som nördar ner sig ordentligt i ett ämne läser allt dom kommer över, de med Aspberger gör det i än större utsträckning
Att kunna tillgodogöra sig mer komplexa samband kräver kunskap. Greta saknar den kunskapen, hon verkar inte vilka fördjupa dessa kunskaper då hon tar ett sabbatsår för att flyga jorden runt.
2019-06-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
I Sverige kan man bara leva på vegankost från en utvecklad marknad. Men det är just nu som vi behöver bli veganer för att få ner utsläppen från köttindustrin. Om det blir klimatkaos spelar inte hennes kamp någon roll längre.

Om du på fullaste allvar tror att köttindustrin bidrar till jordens undergång, pga rapande pruttande kossor, då är du bortom all räddning, fast i sekterismens hårda famn för gott.
2019-06-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Vad har diverse modeller, skådespelare eller IT-miljonärer för kunskap om klimat och människans påverkan?
Lika obefintliga som Gretas antagligen? Vad är poängen med mötet?

Godhetspoäng samt likes på sociala medier, ingenting annat.
Spyr på dom allihop!
2019-06-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
+1

Bra med ordet ”avlatsbrev”. Det är ju många som försöker visa likheterna mellan Gretas rörelse och t.ex kristendomen. CO2-utsläpp är syndafloden och Greta själv profeten. T.o.m. frälsaren, enligt några i svenska kyrkan. (Sorry for OT men det förtjänar att diskuteras.)

Gretas föräldrar har slutat flyga och blivit veganer, men för övrigt då?

Att man säger att ”vi ska lyssna på Greta” och ”Greta har ju rätt” och yada yada spelar för f-n ingen roll. Inte att man öser priser och utmärkelser över henne heller.

Jag tror absolut att många känner dåligt samvete och skulle vilja sluta flyga och köra bil, det är bara det att...

Det är mycket möjligt att jag har fel.

Men jag tror Greta kommer bli grymt besviken de närmaste åren.

Då har Arlanda byggts ut kraftigt, hennes jämnåriga fortsätter att konsumera teknik och kläder för fullt och hajpen kring henne lagt sig.

Fast hennes mamma slutade i alla fall att flyga runt till operahus över världen när Greta ätstrejkade och började tillbringa mer tid med familjen.

Så visst har hon haft makt.

Dina inlägg är alltid spot on. Tack!

För övrigt så tror jag att världen är tacksam över att den rabiata kärringen Ernman slutat resa till deras länder för att stå och skrika på en scen.
2019-06-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hehe märks att det är lördagskväll ii tråden.
Men åter till Greta Thunberg.

För mig kan hon få tröttna när hon vill och lägga om riktning helt i livet. Bli snowbpardproffs eller barnmorska eller professor, så länge hon är lycklig och gör det hon vill.
Hon har redan lämnat ett sånt monumentalt intryck så det räcker och blir över, en svensk "månlandning". Hon kommer naturligtvis inte ha samma peakperiod som nu i evig tid.Hon växer och förändras det får vi acceptera och inte tvinga henne i någon roll.

Hahahahaha jämför du helt seriöst med månlandningen, frågan är hur många nya vårdinrättningar det behövs för att ta hand om alla i Greta-sekten när bubblan spricker.
2019-06-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Oljeindustrins linje verkar vara att få forskare att antyda att det inte finns någon växthuseffekt av betydelse, samt att driva linjen att inga åtgärder ska vidtas innan det är bevisat att det är fara på färde. Ungefär som: bromsa inte in för att du tycker dig se ett hinder framför dig på vägen i mörkret, vänta med att bromsa tills du är säker på att det är något där. Det är kriminellt. Självklart ska alla bromsar slås på tills det är bevisat att det inte finns en fara. Det är Greta mot eliten och deras armé av tjänstvilliga storkonsumenter.

Det slog mig idag (först) att vi pumpar upp ett forntida klimat och att det finns ett medvetet hopp att detta ska kunna leda till att istiden upphör. Jag säger som Jesus, fader förlåt dem för de vet inte vad de gör. De för högmodet till dess högsta punkt.

Detta förklarar både den sjuka klimatdebatten och de sjuka kampanjerna mot Greta Thunberg (som naturligtvis inte är resultatet av en omöjlig PR-kupp). Men nu har det svängt, från och med nu har de bytt taktik och kommer att stryka henne medhårs hela vägen till bolagsstämmorna.

Nu blir det allt svårare för lobbyisterna att casha på Greta.

Om vi slår på alla bromsar så kommer ekonomin att krascha vilket leder till kaos och problem som överstiger eventuella klimatproblem 1000 gånger om. Det scenariot vill ingen uppleva.
2019-06-09, 14:08
Bannlyst
Greta har en dagsfärsk uppdatering på Insta

https://www.instagram.com/p/Bycq880ij-c/
2019-06-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Världskändisar till Sverige för stängda möten
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-stangda-moten (FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Festligt också med dessa artiklar i AB och EXP om eventet med världskändisar i Stockholm inkluderat Greta Thunberg - när man samtidigt vet att antal högerknäppisar på nätet, ta t.ex. alla kortbyxade pojkrumsaktivister i denna tråd, jobbar som fan för att upprätthålla jantelagen och går all-in för att försöka sänka Thunberg med debilt jidder.

....................

Dr.h.c. Thunberg (artikelrubrik)
https://www.spiegel.de/wissenschaft/...a-1271567.html

Haha vad har Greta, Paltrow, Kinnaman, Campbell och en snapchatgrundare att tillföra i viktiga frågor, känsloargument och inte mycket mer, patetiskt och löjeväckande. Farsen tar aldrig slut och du är en av de nyttiga idioterna som står och klappar takten.

Rika kändisar som lever lyxliv, det blir inte mycket till liv om de ska följa Greta och leva i henne nya värld, det blir kommunism 2.0
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-06-09 kl. 14:33.
2019-06-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
+1

Bra med ordet ”avlatsbrev”. Det är ju många som försöker visa likheterna mellan Gretas rörelse och t.ex kristendomen. CO2-utsläpp är syndafloden och Greta själv profeten. T.o.m. frälsaren, enligt några i svenska kyrkan. (Sorry for OT men det förtjänar att diskuteras.)

Gretas föräldrar har slutat flyga och blivit veganer, men för övrigt då?

Att man säger att ”vi ska lyssna på Greta” och ”Greta har ju rätt” och yada yada spelar för f-n ingen roll. Inte att man öser priser och utmärkelser över henne heller.

Jag tror absolut att många känner dåligt samvete och skulle vilja sluta flyga och köra bil, det är bara det att...

Det är mycket möjligt att jag har fel.

Men jag tror Greta kommer bli grymt besviken de närmaste åren.

Då har Arlanda byggts ut kraftigt, hennes jämnåriga fortsätter att konsumera teknik och kläder för fullt och hajpen kring henne lagt sig.

Fast hennes mamma slutade i alla fall att flyga runt till operahus över världen när Greta ätstrejkade och började tillbringa mer tid med familjen.

Så visst har hon haft makt.

Grunden till den här dårskapen är att Malena är psykiskt sjuk och inte har kunnat uppfosta sina döttrar samt varit bortrest under deras uppväxt, Svante har också misslyckats och barnvakten blev dokumentärer om mänsklighetens undergång vilket skapade en ångestfylld individ med en A4 med diagnoser. Allting handlar om en hysterisk Malena som inte skulle skaffat barn, hon kan ju inte hantera sin egen ångest, totalt olämplig som förälder.
2019-06-09, 14:30
Medlem
Citat:

Det spelar väl ingen roll Greta missar ju den grundläggande problematiken och attackerar flyget, hon inser inte var hennes väg leder, en avveckling av det industriella samhället skulle orsaka det största lidandet i mänsklighetens historia, vi pratar om 7,7 miljarder människor inte ett litet hippiekollektiv där alla är veganer och lever vid sidan av samhället samtidigt som man är beroende av energi, produktion, transport för att kunna överleva, modern sjukvård m.m.

En sekt som inte har förstått någonting om hur världen fungerar. Ingen av Gretas anhängare skulle vilja leva i henne nya värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in