2019-06-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Kommer Greta att besvara frågor som dyker upp här?
Hon kanske redan har besvarat dem?
2019-06-23, 12:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hur ska jag kunna veta vilka forskare som Greta lyssnar mest till? Men de ska vara verksamma inom IPCC enligt vad hon säger. Att hitta klimatforskare som anser att det är fara på färde är löjligt enkelt. Då är det betydligt enklare att ange namn på professionell klimatforskare som inte anser att det framtida klimatet är hotat. Så det är bättre att du anger ett namn på någon.

Du och många andra vill inte att det ska vara allvarligt så därför förnekar vissa farorna utan att ens veta något av värde.
IPCC står inte bakom Gretas skräckpropaganda.
2019-06-23, 12:28
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna veta vilka forskare som Greta lyssnar mest till? Men de ska vara verksamma inom IPCC enligt vad hon säger. Att hitta klimatforskare som anser att det är fara på färde är löjligt enkelt. Då är det betydligt enklare att ange namn på professionell klimatforskare som inte anser att det framtida klimatet är hotat. Så det är bättre att du anger ett namn på någon.

Du och många andra vill inte att det ska vara allvarligt så därför förnekar vissa farorna utan att ens veta något av värde.

Vill inte att det skall vara allvarligt, förstår att din bubbla är löjligt snäv i och med förnekelsen att Greta är en produkt, kan det vara att vissa är realister?
2019-06-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jo! https://www.ipcc.ch/sr15/chapter/sum...policy-makers/
2019-06-23, 12:41
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Hon kanske redan har besvarat dem?
Har hon ett konto här?
2019-06-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vill inte att det skall vara allvarligt, förstår att din bubbla är löjligt snäv i och med förnekelsen att Greta är en produkt, kan det vara att vissa är realister?
Var finns realismen i att ivrigt förneka en eventuell fara (high to very high confidence)?
2019-06-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Har hon ett konto här?
Nej, men hon har hållit ett antal bejublade tal, som ger svar på många frågor.
2019-06-23, 12:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jo! https://www.ipcc.ch/sr15/chapter/sum...policy-makers/
Ha ha nej, du hänvisar den politiska sammanfattningen inte vad forskarna säger.
Gretas fantasier är just fantasier.
2019-06-23, 12:53
Medlem
Citat:

Som forskarna kommit fram till eller Greta & company?
2019-06-23, 12:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
För en oinsatt, vad är det som skiljer dem åt? Vad jag förstår utför IPCC inte någon egen forskning utan sammanställer den forskning som finns och som är kvalitetsgranskad. IPCC anser också om jag förstått det rätt att det är den globala uppvärmningen till största delen beror på mänsklig påverkan, dvs. utsläpp av främst koldioxid i luften. Det är väl Gretas bild också? Vilken är "skräckpropaganden" som Greta för fram?
2019-06-23, 12:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
För en oinsatt, vad är det som skiljer dem åt? Vad jag förstår utför IPCC inte någon egen forskning utan sammanställer den forskning som finns och som är kvalitetsgranskad. IPCC anser också om jag förstått det rätt att det är den globala uppvärmningen till största delen beror på mänsklig påverkan, dvs. utsläpp av främst koldioxid i luften. Det är väl Gretas bild också? Vilken är "skräckpropaganden" som Greta för fram?
Nej, den mänskliga andelen av CO2 utsläppen beräknas vara ca 25 %. 75 % kommer från naturliga källor.
2019-06-23, 13:03
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Nån frågade Greta vad hon tycker om kärnkraft. Svaret blev ungefär: -Sånt vet jag inget om, jag är ett barn. Senare har hon sagt att kärnkraft behövs inte, för det har FN:s klimatpanel sagt. Slutsats: Hon har inga svar själv. Varför behöver vissa en liten flicka som säger vad andra säger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in