2019-02-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Ärligt talat, om Greta funnit en mening i livet och vill kämpa för miljön, vad spelar det för roll om hon har rätt eller fel?

Fast det intressanta är här hur föräldrarnas bristande engagemang omedvetet skickar barn som nyttiga idioter till ideologier.
2019-02-04, 09:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Den som pissar på henne är du och dina klappmongon till likar.
Är zigenare utanför ICA engagerade de med måhända. Ingemar Rentzhog använder ett barn för att kampanja för grönmögelidéer av sämsta sort.
Ett barn som har svårare att värja sig än barn generellt.
Obehagligt och kväljande, men jag kan förstå hur Sverige hamnat i dagens läge när vänsterpacket är dummare än spån.

Här har vi Mp-hitler själv förutsägandes Vasaloppets död 2022. Den typen av ” experter” Imgemar Rentzhog och stollekärringen Ernman bygger sitt engagemang på.
https://www.expressen.se/nyheter/sno...na-for-alltid/

Jag är övertygad att GT t.ex. klarar av att skriva ett begripligt inlägg på FB, till skillnad från dig.

Det skulle vara intressant att veta vad drevet här gjorde när de var 15-16 år. De yngsta satt väl och hatade på nätet redan då, men det lite mognare gardet, vad gjorde ni?
2019-02-04, 11:08
Medlem
Snubchurps avatar
Medans 16-åringarna skickar snapchatts på biologilektionerna, pratar om senaste dokusåpan på TV och argumenterar om bästa sminket, ja då gör Greta detta.

Helt plötsligt hyllar ni svensk skola till skyarna från att tidigare kallat den vänsterflumskola. Hur ska ni ha det?
2019-02-04, 11:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
95% av klimatforskarna säger sig behöva mer bidrag för vidare forskning. De får stöd och vinklar sina resultat efter önskemål från donatorerna, annars blir de arbestslösa. Follow the Money.

Greta behöver inte det här. Hon verkar ju leva i skräck. Skicka henne på en av de där klimatångestkurserna.

Åter igen och återigen, miljöproblematiken är så mycket större än bara klimatfrågan och allt hänger samman. All forskning handlar inte om follow the money. Greta pratar inte enbart om klimatförändringarna. Det går inte enbart prata om klimatförändringen i en sån här gigantisk fråga.
2019-02-04, 14:36
Avstängd
Citat:
Här har vi den kristallklara logiken bakom Gretas engagemang.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...limatforskarna

Var nånstans i artikeln läser du att det är människan som påverkat klimatet? Dom ska ta prover ännu längre bak i tiden för att titta på klimatcykelns naturliga gång.
2019-02-04, 14:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Var nånstans i artikeln läser du att det är människan som påverkat klimatet? Dom ska ta prover ännu längre bak i tiden för att titta på klimatcykelns naturliga gång.
Du kan försöka läsa vad som står, CO2 halten var betydligt högre och vi har haft varma och kalla perioder i omgångar.
2019-02-04, 14:56
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Den samlade forskningen säger att förklaringen till den stora temperaturförändringen sen 80-talet inte kan bero på nått annat än mänsklig aktivitet. Man har även simulerat temperaturutvecklingen och den stämmer väl överens med vad forskningen säger och bekräftar även det som skett sen 80-talet. Bevis pratar vi inte om men den samlade forskningen pekar mycket starkt mot det. I min värld väger det tyngre än massa tyckande.

Men tråden handlar om Greta och hennes engagemang, inte klimatforskningen. Hon har i varje fall mycket data och forskning bakom sig som är svår att sticka hål på. Dessutom är miljöproblematiken ett gigantiskt område. Så är man klimatförnekare så har man enormt många andra områden som man måste förneka också eftersom allt hänger samman. Exempel att BT-kemi var en bluff, hormoslyret likaså, Rhoca Gil i Hallandsåsen även det en bluff. Då talar vi ett fåtal skandaler bara i Sverige. De flesta klimatförnekare är ju också miljömotståndare och miljöförnekare. Varför man är det begriper jag inte.
2019-02-04, 14:58
Avstängd
Citat:
Du kan försöka läsa vad som står, CO2 halten var betydligt högre och vi har haft varma och kalla perioder i omgångar.

Det var ju precis det jag skrev. Saknar du kunskap i läsförståelse?
2019-02-04, 14:58
Medlem
ppp333s avatar
Läste fel när skummmade förbi trådrubriker... Greta Thunberg klimakterieaktivist.

Tycker någon borde ta den titeln. Här finns massor att göra!
2019-02-04, 15:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Den samlade forskningen säger att förklaringen till den stora temperaturförändringen sen 80-talet inte kan bero på nått annat än mänsklig aktivitet. Man har även simulerat temperaturutvecklingen och den stämmer väl överens med vad forskningen säger och bekräftar även det som skett sen 80-talet. Bevis pratar vi inte om men den samlade forskningen pekar mycket starkt mot det. I min värld väger det tyngre än massa tyckande.

Men tråden handlar om Greta och hennes engagemang, inte klimatforskningen. Hon har i varje fall mycket data och forskning bakom sig som är svår att sticka hål på. Dessutom är miljöproblematiken ett gigantiskt område. Så är man klimatförnekare så har man enormt många andra områden som man måste förneka också eftersom allt hänger samman. Exempel att BT-kemi var en bluff, hormoslyret likaså, Rhoca Gil i Hallandsåsen även det en bluff. Då talar vi ett fåtal skandaler bara i Sverige. De flesta klimatförnekare är ju också miljömotståndare och miljöförnekare. Varför man är det begriper jag inte.

Det är ju märkligt att du och alla andra klimataktivister inte tycks vara eniga om vad den samlade forskningen faktiskt har kommit fram till. Jag vill gärna upplysa dig om vad över 9 000 forskare har kommit fram till så länkar en informativ film nedan som du kan ta del utav.

https://youtu.be/eiPIvH49X-E
2019-02-04, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Det är ju märkligt att du och alla andra klimataktivister inte tycks vara eniga om vad den samlade forskningen faktiskt har kommit fram till. Jag vill gärna upplysa dig om vad över 31 000 forskare har kommit fram till så länkar en informativ film nedan som du kan ta del utav.

https://youtu.be/eiPIvH49X-E
2019-02-04, 15:05
Medlem
Jag fattar inte varför man hela tiden ska hoppa på västländerna som gör något åt gretas upplevda problem. Det finns liksom länder som är 10000 ggr värre

Pollution is killing more people in Afghanistan than armed violence. https://ceobs.org/the-slow-violence-...n-afghanistan/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in