2019-07-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
https://notrickszone.com/2019/03/19/...ld-be-a-crime/

http://www.theartofannihilation.com/...trial-complex/

t.ex.
Några bloggar..?
2019-07-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Läser du inte vad Greta påstås skriva? Hennes uttalanden om behovet av minskade CO2 utsläpp är ett klockrent exempel på att hon inte fattar.
Citera så att jag kan bedöma själv. Jag är inte säker på att du förstår, men att Greta gör det.
2019-07-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Har mamma och pappa vinkat av henne på
Slussen innan hon började sin resa till USA
och Sydamerika genom att ta Djurgårdsfärjan?
Sen blir resrutten och antalet byten så många
att man blir helt konfys innan jag på sid 43
noterar att hon skall anlända till Santiago i
Chile i dec just innan jul.. Jag fick resplanen
av MP i ett mail med gröna glosor. Rosor
menade jag ju.
Greta har ingen färdplan. Du ljuger. Hon vet nämligen inte om hon kan hitta ett lämpligt sätt att ta sig över Atlanten.

Ni är Gretas raka motsats, lögnaktiga, dumma och elaka.
2019-07-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
När Greta åker omkring och påverkar folk så minskar utsläppen av CO2 i atmosfären.

Om de följer hennes uppmaningar, ja. Men i vilken utsträckning gör de det?

Precis som att det är ganska ointressant om den engelske prinsen uppmanar folk att följa Greta på sociala medier. Den dagen han går ut och lovar att aldrig mer flyga/åka bensindriven bil/äta animaliska livsmedel är det en annan femma.

Spel för gallerierna. Dubbelmoral. Hyckleri. ”Godhetssignalerande”. Mycket snack och lite verkstad. Fattar de inte att planeten går mot sin egen undergång? Varför når Gretas budskap inte fram?

Mycket mer troligt att folk håller på att tröttna på henne än att hajpen fortsätter växa. Kanske har ”Peak Greta” redan nåtts och passerats?

Och att det blåser ”högerfärdiga” vindar över västvärlden är ingen nyhet. Bara att bita i det sura äpplet.
2019-07-09, 17:04
Medlem
Picamagpies avatar
Är det så klimatsmart av Greta att äta importerad mat?
2019-07-09, 17:25
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Gretas resor är CO2-negativa medan du borde gå till fots barfota.
Du kan sälja din motorcykel och köpa en med trampor istället
2019-07-09, 17:49
Medlem
Citat:
Greta har ingen färdplan. Du ljuger. Hon vet nämligen inte om hon kan hitta ett lämpligt sätt att ta sig över Atlanten.

Ni är Gretas raka motsats, lögnaktiga, dumma och elaka.

Då ska vi se om det här funkar:https://kontakt.naturskyddsforeninge...oxidutslappen/

Vet inte om det framkommit tidigare? Men varför "sprattlas" det så förbannat om vad vi gör eller inte gör i lilla svedala. Vi skitar ju inte ned speciellt, men beskattas ska vi ta mig f-n till förbannelse. Man kan ju inte höra eller se på något media längre utan att det tjatas om vad vi gör eller inte gör i "klimatomställningen" Lägg ner idiotin!!

PS och nej ni får läsa själva DS
2019-07-09, 18:36
Avstängd
Mad monks avatar
Bard har tydligen sagt att Greta är "det sista vi behöver". Kan bara hålla med. Fan vad vettigt sagt jävla idiotunge som bara vill skrämma folk.
2019-07-09, 18:39
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta lever i lyx. Hon äter importerad mat som transporterats halva jordklotet och tuggar kosttillskott på burk. Vi kan gott klara oss på inhemsk mat utan piller. Jag kan det om det behövs. Kan Greta det?

Men nu går du ju rätt i fällan och väljer att tro på klimatlögnen. Sanningen är att Sverige är ett litet land och har väldigt liten påverkan på klimatet.
2019-07-09, 18:42
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nog tycker jag allt hon gjort något med sitt liv. Hon är bara 16 år och har redan:

- Blivit nominerad till ett nobelpris
- Fått mängder med andra väkända priser från olika länder
- Kvalat in sig på Times lista med världens 100 mest inflytelserika personer
- Hamnat på Times omslag
- Blivit utsedd till hedersdoktor i Belgien
- Fått ungdomar i över 2000 städer världen över att strejka/demonstrera för något hon tror på
- Fått kineser att strejka/demonstrera
- Träffat kända politiker som Theresa May och Macron
- Träffat USA:s ex-president Obama
- Samtalat med påven
- Hållit tal i EU-parlamentet
- Hållit tal i det brittiska parlamentet
- Hållit ett föredrag i TED-talk
- Talat på ett FN-möte
- Druckit kaffe med Arnold Schwarzenegger

Och till hösten släpper hon en bok.

Vad hade du åstadkommit när du var 16 år gammal?

Ja och inget av detta hade varit möjligt om hon inte haft rika föräldrar samt en media uppbackning som troligen finansierats av folk som gillar att fiska i grumliga vatten. För mig är hon en symbol för att världen i stort är fubar.
2019-07-09, 19:00
Medlem
Yallas avatar
Jag är en 50+, vit man, lagomt lönnfet och lat, men inte ens jag är så korkad att jag inte begriper att Greta faktiskt har rätt i sak, vi måste göra någonting nu för att undvika att våra barn och barnbarn hamnar i en situation som inte går att komma ur. Skit i att hon är 16 år, skit i att hon har kända föräldrar som både hon och dom drar nytta av och säkert tjänar en skön slant också. Bara genom att ta cykeln till macken en gång i veckan för att köpa snus gör skillnad, skit i att USA tillsammans med Indien och kina är riktiga miljösvin. Om du väljer bort bilen en gång i veckan så gör du skillnad och dessutom mår din kropp bättre också av att röra på sig, då har du iallafall gjort något.

//Yalla
2019-07-09, 19:02
Medlem
Citat:
Citera så att kan bedöma själv. Jag är inte säker på att du förstår, men att Greta gör det.
Varför låtsas du inte förstå, är det fler som skriver under samma nick? Du har själv debatterat CO2’s logaritmiska påverkan vid högre koncentration.

Ring Greta och berätta hur det förhåller sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in