2019-08-01, 16:52
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
hela familjen går in i väggen innan det sker:

I intervjun under berättar Malena berättar om psykiska sjukdomarna här som råder i familjen, enda som verkar fri från detta är pappan, men Malena, Greta och hennes syster har flera diagnoser,
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...nos-som-vuxen/
Jag placerar även pappan i denna kategori, eftersom han ställer upp på det hela.
2019-08-01, 16:55
Medlem
Naturligtvis är det vissa barn, som delar de drömmar som Greta hade som mindre, men jag tror inte att de är så vanliga!
2019-08-01, 16:55
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om inte tiden stannar så är hon väl myndig inom kort. Själv hade jag redan flyttat hemifrån i hennes ålder.
Hon är väl 16 fortfarande. Då arbetade jag för fullt för att spara till eget boende, som jag fixade vid 18. Nu är ju förutsättningarna annorlunda för vanligt folk, men det här är inte vanligt folk.
2019-08-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag hoppas på enkla hotell utan luftkonditionering och utan fläkt.

Det går. Jag har provat. Gäller bara att dricka mycket vatten. Och ta en dusch då och då. Duschen hindrar att man blir omtöcknad av värmen.

Ja, det är klart att det går. Tror absolut inte att Greta har något emot att bo enkelt.

Jag tänkte lite mer på säkerhetsaspekten. Är inte så dum att jag inte inser att det skiljer sig mellan land till land och område till område. Men faktum kvarstår: stora delar av Central- och Sydamerika är farliga. Vet bl.a en kollega som flyttade till Brasilien och lever gott i ett Gated Community, men som utsatts för rån och andra tråkigheter utanför som naiva och godtrogna svenskar kanske inte räknar med. Sorry for OT.

Stora, dyra hotellkedjor har kanske lite fler vakter, lite bättre hygien. Färre kackerlackor och språkkunnigare personal.

Sen förstår jag inte varför du missunnar Greta en svalkande fläkt! Låter nästan som om du vill att hon ska plågas av värmen. Kranvattnet kan hon ju ändå inte dricka och PET-flaskor har säkert ett stort CO2-avtryck.

Tror faktiskt inte att det blir något av Chileresan. Vi får se.
2019-08-01, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Kändisskvaller?

Passar nog bättre i Olyckor & Katastrofer.

Jag hörde att hon riskerar IG i alla ämnen och när hon fyller 25 och precis ska gå om mellanstadiet så kommer hon förmodligen se sina gamla vänner som numera är vårdbiträden, postmän, brandmän, poliser, läkare och forskare - och ingen bryr sig om klimatet, och alla såg genom bluffen.

Då kommer hon bli en sån där rejält dryg jävel precis som den där kompisen som efter varje scen frågar vad som händer i filmen. Skillnaden är väl att Greta kommer fråga "Varför blir det sååå?" när hennes kompis står och steker ägg typ, eller startar en låt på mobilen.

Hon är redan rik och kändis världen över. Så ingen klass kamrat kommer varani närheten av hennes budget sen hade hon MVG i alla ämnen utom två där hon fick VG men du vara nära iaf
2019-08-01, 17:07
Medlem
Nej, jag vet bara vissa bitar om Greta, jag vet inte på långa vägar allt om henne, det skulle jag inte göra ens om jag träffade henne varje dag! Utanför talarstolen är Greta en rätt blyg tjej, som behåller mycket för sig själv! Någon önskan om, att jag skulle bli någon slags extra förälder till henne, har hon heller aldrig talat om med mig, vilket även skulle behöva hela familjens samtycke. Tror att Greta är helt nöjd med de engagerade vänliga föräldrar, som hon har!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-01 kl. 17:11.
2019-08-01, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, det är klart att det går. Tror absolut inte att Greta har något emot att bo enkelt.

Jag tänkte lite mer på säkerhetsaspekten. Är inte så dum att jag inte inser att det skiljer sig mellan land till land och område till område. Men faktum kvarstår: stora delar av Central- och Sydamerika är farliga. Vet bl.a en kollega som flyttade till Brasilien och lever gott i ett Gated Community, men som utsatts för rån och andra tråkigheter utanför som naiva och godtrogna svenskar kanske inte räknar med. Sorry for OT.

Stora, dyra hotellkedjor har kanske lite fler vakter, lite bättre hygien. Färre kackerlackor och språkkunnigare personal.

Sen förstår jag inte varför du missunnar Greta en svalkande fläkt! Låter nästan som om du vill att hon ska plågas av värmen. Kranvattnet kan hon ju ändå inte dricka och PET-flaskor har säkert ett stort CO2-avtryck.

Aktivister är inget att tycka synd om när de är så hjärntvättade så det blir komiskt. Vill hon leva som man gjorde för 150år sen så får hon heller inte använda mikrofon när hon pratar till massan för det hade man inte förr så hon fuskar. Sen åker hon buss vilket är fel då hon ska rida häst så klimat aktivist är hon inte till 100% och då är det lika bra lägga ner vad hon håller på med. Till vilken nytta för samhället är hon då hon bara kostar onödiga pengar för samhället
2019-08-01, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om inte tiden stannar så är hon väl myndig inom kort. Själv hade jag redan flyttat hemifrån i hennes ålder.

Hur går det till när man bara är 16bast. Hur får man ett boende i den åldern, ett jobb när man inte är myndig. Sen om man ändå på något knepigt sätt flyttar så är det max en en rummare på 21kvm utan badrum och ett litet kokvrå. Vem vill leva så här som en luffare utan då stannar man hellre hemma 5år till och snyltar på föräldrarna vilket gamlingarna får infinna sig i. Därför man skaffar barn för att försörja till 22-25åra åldern allt annat är otänkbart för en förälder

Annars är Greta en söt liten flicka och älskar hennes namn då jag döpte min egen unge till samma. Finaste namnet som finns
2019-08-01, 17:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Hon hälsar nog på Arnold i Kalifornien, sen om hon åker båt på västkusten så blir det väl värsta lyxsemestern, några stopp i Montezuma, Costa Rica, Columbia, Equador, Peru så är hon framme.
2019-08-01, 17:24
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, jag vet bara vissa bitar om Greta, jag vet inte på långa vägar allt om henne, det skulle jag inte göra ens om jag träffade henne varje dag! Utanför talarstolen är Greta en rätt blyg tjej, som behåller mycket för sig själv! Någon önskan om, att jag skulle bli någon slags extra förälder till henne, har hon heller aldrig talat om med mig, vilket även skulle behöva hela familjens samtycke. Tror att Greta är helt nöjd med de engagerade vänliga föräldrar, som hon har!
Klart hon är nöjd, hjärntvättad som hon är. Hon vet inte bättre. Troligtvis kommer ungen aldrig tillåtas att vakna och försöka bli självständig. Nya projekt väntar säkert efter detta. Det är inte bara föräldrarna som är inblandade i det hela.
2019-08-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viduret
Hon är redan rik och kändis världen över. Så ingen klass kamrat kommer varani närheten av hennes budget sen hade hon MVG i alla ämnen utom två där hon fick VG men du vara nära iaf
Jag kan garantera dig att hon inte fått vare sig MVG eller VG i något ämne. Den betygskalan finns inte längre. Idag används A-E som godkända betyg.
2019-08-01, 17:56
Medlem
Tagelapas avatar
När hon ändå är ute och åker båt så kan hon väl ta en sväng i Adenviken. Det kan behövas lite klimathysteri där nere i krokarna också. Alla ska med.......eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in