Jo, men de mest kända finns i USA och om de lyssnar på Greta och själva agerar så kommer deras fans också att påverkas att inse att invandringen av CO2 i atmosfären har gått för långt.
Jo, men de mest kända finns i USA och om de lyssnar på Greta och själva agerar så kommer deras fans också att påverkas att inse att invandringen av CO2 i atmosfären har gått för långt.
Det där är ett bra uttryck och slogan som kanske även går hem i högerkretsar:
Menade snarare att hennes mamma lade sin yrkesverksamhet åt sidan och ägnade åratal åt att få samhället att diagnosticera hennes dotter med den diagnos hon redan hittat åt både sig själv och henne (som innebär självhittepå om hög intelligens och arv efter ur-europeer ) Varför det är så viktigt att få den officiella diagnosen är att barnet får resurser, och hamnar i "superskola". Och i det här fallet ta med sig sin egen lärare.
Svenska samhället har naturligtvis sin gräns för när det inte funkar att kämpa mot stollar. Billigare att ge dem vad de vill ha.
Jag skulle vilja se den lärare som klarar av att sätta ett medelmåttigt eller undermåligt betyg på Malenas dotter.
Visst kändes det skönt för dig att skriva det där? Och inbilla dig att du är överlägsen Greta och Malena? Tråkigt för dig att medelmåttor inte efterfrågas mer.
Nej, faktiskt inte. För mig handlar det om ärlighet. Om vetenskaplig redlighet. Sådant betyder faktiskt väldigt mycket för mig. Under lång tid trodde jag att klimathotarna faktiskt var ärliga (men bara hade fel). Hösten 2009 läcktes tusentals dokument på Internet (Climategate) där man kunde läsa kommunikationen mellan klimathotarna som inte var menat att allmänheten skulle få se. Sedan dess vet jag att de ljuger medvetet. Samma människor som utåt hävdade att uppvärmningen inte hade avstannat, diskuterade inbördes vad den avstannade uppvärmningen kunde bero på. Uppmaningar till varandra att radera avslöjande kommunikation (vilket skulle vara olagligt att göra), diskussioner om hur bäst dölja information från granskning, etc. Sedan dess vet jag att de ljuger. Och jag tror inte att det finns något som Greta ™ kan säga för att ändra min uppfattning på den punkten.
Visst kändes det skönt för dig att skriva det där? Och inbilla dig att du är överlägsen Greta och Malena? Tråkigt för dig att medelmåttor inte efterfrågas mer.
Visst förstår dig, och tack så mycket för att du checkar ut från den här debatten. Menade inget illa men måste tyvärr säga som det är. Hoppas ni tar detta som en input att komma upp på en seriös bana igen.
Åker båt till USA, kritiserar Trump, bär kläder med vänsterextrema symboler. Trump kritiserar vänsterextrema. Kan man på ngt sätt tipsa myndigheter i USA om hennes och mamsens vänsterextrema sympatier så att de nekas inresa i USA?
Hon ska inte bara vara i USA. Hon ska även till Sydamerika.
Hon skulle göra mer nytta i länderna jag räknade upp. Men där är inga kändisar. Det var väl klimatet hon ville förbättra och inte att synas med kändisar? Hon borde åka till Kina för att ge dom handfasta råd hur dom kan minska klimatavtrycket i sina fabriker. Men det är klart har man ingen kunskap så är det svårt. Indien kommer att bli nästa land för den stora industrialiseringen och därefter blir det Afrika. Börjar hon redan nu med att åka dit och bo där så att hon prata med dom om framtiden och klimat utsläpp så börjar hon i rätt ände. Men där finns inga pengar att hämta så det är inte intressant.
Det är hur mycket folk som helst, kända och okända som hyllar Greta för att det är pk och modernt men i själva verket skiter dom totalt i alltihop och gör som de alltid gjort.
Åker båt till USA, kritiserar Trump, bär kläder med vänsterextrema symboler. Trump kritiserar vänsterextrema. Kan man på ngt sätt tipsa myndigheter i USA om hennes och mamsens vänsterextrema sympatier så att de nekas inresa i USA?
Nu åker hon med pappa och jag vet inte vilka sympatier han har. Men visum och uppehållstillstånd kanske behövs för dom båda. Borde gå klanderfritt om inte pappan har blivit dömd för något i Sverige.
14 dagar, minst. Och jag tror heller inte att hon klarar det. Men Svante och Malena har gett sin tillåtelse till detta omyndiga barn att företa sig denna resa så ansvaret ligger på dom om det händer nåt.
14 dagar.....på denna racer. Helt galet, vad är det för jävla idioter till föräldrar.
Hon borde åka till Kina för att ge dom handfasta råd hur dom kan minska klimatavtrycket i sina fabriker. Men det är klart har man ingen kunskap så är det svårt. Indien kommer att bli nästa land för den stora industrialiseringen och därefter blir det Afrika. Börjar hon redan nu med att åka dit och bo där så att hon prata med dom om framtiden och klimat utsläpp så börjar hon i rätt ände. Men där finns inga pengar att hämta så det är inte intressant.
Hon kanske åker till Asien sen. Vem vet?
Indiens premiärminister har hon redan läxat upp i klimatfrågan:
Citat:
Teen activist’s message to Modi: Climate change serious, act now
In her first interview to an Indian newspaper, 16-yr-old Swedish girl Greta Thunberg, who last year bunked school and sat alone in protest in Stockholm, turning soon after into one of the world's most compelling voices on environment, talks to TOI's Naomi Canton about her message to Indian kids, Prime Minister Modi, her tryst with stardom and living with Asperger's.
. . .
What steps should India take to address climate change?
- First of all, start treating this as a crisis and try to make people aware, and of course reduce emissions. But since India is a developing nation, countries like Sweden need to go first and reduce emissions more than India.
What is your message for Prime Minister Narendra Modi?
- Take this seriously and act. Otherwise in the future you will not be taken seriously. You have such a big responsibility and if you don’t do something, you will be much blamed for this crisis.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!