2019-08-13, 20:52
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och där fick vi lite Kent också. Den här tråden har absolut ALLT
Precis. Kan inte bli bättre.
2019-08-13, 21:03
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ja en "privatskola" va?? Priviligerade endast, inte vilket skit som helst som blir antagna där. Ännu mer distansering från gemene man.

Man kan ju hoppas på att dom får in henne på Lundsberg för där får hon det nog hett om öronen i form av kamratfostran och pennalism. Då spelar det nog ingen roll att hon gastar att hon är ett barn och ska rädda världen.

Gode Gud rädda oss från Greta
2019-08-13, 21:07
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Man kan ju hoppas på att dom får in henne på Lundsberg för där får hon det nog hett om öronen i form av kamratfostran och pennalism. Då spelar det nog ingen roll att hon gastar att hon är ett barn och ska rädda världen.

Har läst något om nåt privat gymnasie i Södertälje. Noll koll på vilket men det är nog tryggt och säkert för Greta, jag vet inte men Hall i Södertälje erbjuder tryggt förvar........
Senast redigerad av BlackBooks 2019-08-13 kl. 21:17.
2019-08-13, 21:12
Medlem
Frammes avatar
Hon ska stå naken inför sanningen. Vi lyssnar på hennes skratt. Denna ungen har grävt sin egen grav tillsammans med den så kallade eliten. Så sorgligt.
2019-08-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Kul! Tack!

Någon som är duktig på sånt här och kan identifiera eventuella följebåtar?
Menar Greta att alla ska resa på det här sättet? Eller när Kungen och Statsministern ska ut och resa. Vem betalar då? Du och jag. Håll i plånboken för kommande skattehöjningar. Lämna spenderbyxorna hemma. Passa på att köpa mycket blodpudding att lägga i frysen när det blir extrapris på den.
2019-08-13, 21:45
Medlem
Tagelapas avatar
Det känns inte ok att veta att hon ska börja resan i morgon. På något sätt känns det som om hon är ensam. Den s k pappan är ju inget att räkna med när det blåser för då hade han aldrig ställt upp på det här spektaklet.
Tänk om hon får tokspel och flippar ur totalt. Dom måste ju haft det med i beräkningarna i alla fall och jag undrar vad dom har för plan när det gäller det.
Malena sitter hemma med lillasyster. Hur tänker hon som mamma? Litar hon blint på att veke Svante ska fixa det här? Det skulle vara intressant att få höra ett uttalande från henne.
Jag kommer nog aldrig att förstå beslutet men tydligen är det så att Sankta Greta har fått bestämma allt mot att hon äter. Hon styr en hel familjs väl och ve.

Hela den här cirkusen verkar helt galen. Lika älskad som hon är av många lika hatad är hon av andra så hon får nog lov att vara lite försiktig.
2019-08-13, 21:51
Medlem
Citat:

Ja där lär hon väl iallafall inte vara allrahögst av alla i rang. Måste finnas någon annan som kan slå henne.
2019-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Det känns inte ok att veta att hon ska börja resan i morgon. På något sätt känns det som om hon är ensam. Den s k pappan är ju inget att räkna med när det blåser för då hade han aldrig ställt upp på det här spektaklet.
Tänk om hon får tokspel och flippar ur totalt. Dom måste ju haft det med i beräkningarna i alla fall och jag undrar vad dom har för plan när det gäller det.
Malena sitter hemma med lillasyster. Hur tänker hon som mamma? Litar hon blint på att veke Svante ska fixa det här? Det skulle vara intressant att få höra ett uttalande från henne.
Jag kommer nog aldrig att förstå beslutet men tydligen är det så att Sankta Greta har fått bestämma allt mot att hon äter. Hon styr en hel familjs väl och ve.

Hela den här cirkusen verkar helt galen. Lika älskad som hon är av många lika hatad är hon av andra så hon får nog lov att vara lite försiktig.
Malena tänker nog inte så mycket just nu. Tycker bara att det är äntligen lite lugnt omkring henne just nu.
2019-08-13, 22:00
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja där lär hon väl iallafall inte vara allrahögst av alla i rang. Måste finnas någon annan som kan slå henne.

Där vore hon ett lätt byte för vargarna.
Nu tror jag dock inte att Lundsberg är något egentligt alternativ utan snarare någon slags Montessoriklass för halvvuxna. Typ. Det måste i alla fall vara i en skola där det är legalt att skolka en dag i veckan och det är det ju inte i det flesta skolor.
2019-08-13, 22:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Nian med i privat. Ja det var säkert tidigare med med tanke på hybris föräldrarna.
Jag snackar annars om GYMNASIET, att det med är privat. Sluta KFKa tråden. Snacka ordentligt.

Jag trodde du syftade på nian. Men ja, det är möjligt att gymnasiet blir privat också. Det lär iaf bli ett gymnasium med ett bra rykte.

Citat:
Är du säker på att hon inte bytte skola förrän i nian? Har ingen aning själv men trodde det var lite tidigare. Det skulle i så fall betyda att hon i princip började på skolan med att skolstrejka.

Ja. Hon verkar ha börjat i den nya skolan i september 2018. Står t.ex här:

Citat:
PUBLICERAD 2019-06-14:

"I september, när strejken fortfarande var färsk, bytte Greta Thunberg skola. Från en skola för barn med speciella behov, till en ”vanlig” skola. Vid sidan av den förändring som följt av hennes engagemang i klimatfrågan, har den nya skolan betytt mycket för henne."

https://www.dn.se/nyheter/greta-thun...-i-alla-amnen/

Citat:
Var hon ”väldigt känd” redan när hon började där?

Inte "väldigt känd" men hon hade börjat synas i TV då. Hon började demonstrera under augusti 2018:

Citat:
"Den 20 augusti 2018 tog Greta Thunberg sin cykel och inledde sin sittstrejk från skolundervisningen utanför Riksdagshuset i Stockholm."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg

Och höll sitt första tal september 2018:

Citat:
"Den 8 september 2018 höll hon sitt jungfrutal tal i Rålambshovsparken på Kungsholmen under Folkets klimatmarsch, och det var då hon meddelade att hon från kommande vecka skulle fortsätta skolstrejken varje fredag tills Sverige uppfyller Parisavtalet."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg

Hon hade redan börjat synas en del i media i augusti och september:

Citat:
Publicerad 21 augusti 2018

Greta, 15, sittstrejkar för klimatet: ”Vår tids ödesfråga”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tids-odesfraga
Citat:
Publicerad 8 september 2018

Greta Thunberg: ”Vi kommer att fortsätta med skolstrejken”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/g...d-skolstrejken
2019-08-13, 22:24
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag trodde du syftade på nian. Men ja, det är möjligt att gymnasiet blir privat också. Det lär iaf bli ett gymnasium med ett bra rykte.

Men va fan det är du som är Gretian, jag vet fan inget om snorisen.

Förövrigt så inledde jag konversationen med ordet Gymnasiet i detta inlägg. Som du citerade, spela inte dum.
2019-08-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast forskarna är i stort sett överens i denna fråga:

https://www.ipcc.ch/
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/

Menar du att Greta ska börja besöka obskyra bloggar och YouTube-kanaler där många icke forskare säger saker som helt saknar vetenskaplig förankring? Typ sådana som Tony Heller och Heartland Institute?

Det vore väldigt olikt Greta. Eller som Greta sa i ett tal:

Klokt sagt. Eller hur?
Forskare är inte överens, du och andra alarmister påstår att forskarna är överens. Det är inte samma sak som att de är överens. Ett fullkomligt befängt påstående inom vetenskapen för övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in