Citat:
Om du är väktaren som var på plats. Så har jag fått uppgifter av andra som
Var på plats att du inte gjorde så mycket alls?
Har filmer från hallen där L och M ligger på golvet och Linnea och en till tjej tar hand om dem. Ingen vuxen i sikte.
Ser lugna metodiska ungdomar som är helt fantastiska, har pratade dessutom med alla iblandade väldigt tidigt efter händelsen och har detaljerade berättelser från Linnea
Var på plats att du inte gjorde så mycket alls?
Har filmer från hallen där L och M ligger på golvet och Linnea och en till tjej tar hand om dem. Ingen vuxen i sikte.
Ser lugna metodiska ungdomar som är helt fantastiska, har pratade dessutom med alla iblandade väldigt tidigt efter händelsen och har detaljerade berättelser från Linnea
Att dom var lugna och sansade stämmer inte, iallafall inte när jag dök upp. Då var det mycket gråt/neeej skrik osv. Och vet inte om ”gjorde inget” är hlr i 7 min... Linnea var tvungen att plockas bort ifrån L då hon gallskrek i örat på mig efter att jag sa att L inte hade puls och var grå i ansiktet till polisen.
En av dom vuxna stod vid entrén och tillsammans med Marias son (tror det var hennes son iaf) föste in alla i samlingsrummets direkt till höger om entrén efter att polisen sagt åt mig att se till att ingen lämnade och jag mer eller mindre skrek ut det. Och fortsatte göra hlr en bra stund efter det. När ambulansen sedan dök upp och dom 4 första klev in i rummet så ja, då slutade jag göra något en stund då jag kände mig överflödig och i delvis lite chock innan jag igen började ”jobba” med att ställa mig vid dörren för att öppna/stänga åt polis/ambulans samt hålla föräldrarna borta.
Allt Linnea gjorde från att jag klev innanför dörren var att hålla i en handduk vid L’s högra sida av kroppen.