Citat:
Ursprungligen postat av
St.Smith
Min MacBook Pro med retinaskrm frn 2014-ish r trasig. Datorn vill inte starta/boota. Skrmen r svart, men nr jag kopplar i laddsladden blir skrmen (oftast) mrkbl. Nr jag trycker ner startknappen hrs startljudet, men det hnder ingenting mer; p skrmen hnder ingenting, och Apple-loggan syns inte. Flkten fungerar, likvl som lampan i capslock-tangenten, men det hnder ingenting i vrigt nr jag knappar p tangentbordet eller styrplattan.
Jag antar att det kan finnas 100 saker som orsakar detta, men r det ngon som kan tipsa om vad jag kan gra? Jag har testat att starta den i Recovery mode och gra en safe boot, men utan framgng. Jag ska ocks tillgga att jag r vldigt okunnig nr det kommer till datorer.
Om jag inte lyckas lsa detta sjlv: tror ni att detta r en enkel sak att ordna fr en kunnig person, och vad skulle det kosta att lmna in datorn?
Tack p frhand!
(Jag har letat efter en passande trd, men inte hittat ngon. Moderator fr grna flytta trd om han eller hon anser det lmpligt)
En kort beskrivning p engelska, in p discord
https://discord.gg/NWuBUxC
Louis Rossman's discord, sitter jvla massa ldre tonringar och yngre mn dr hela dagarna och babblar Apple. Dr fr du hjlp i realtid.