• 2
  • 3
2019-10-11, 16:25
Medlem
Huntsmans avatar
Kör med en HDS Rotary, bästa lampan jag haft men så kostar den därefter. 284 USD + frakt.
Citera
2019-10-17, 12:13
Medlem
Har en olight warrior nånting som jag använde under en längre tid tills jag på chans beställde en ficklampa från wish med zoom funktion, efter det köppte ja 6st lika dana. Absolut bästa lampan och ljuset jag haft. Visst, dom är inte skottfasta men för hemmabruk, ute i skogen är dom hur bra som hellst till ett skitbilligt pris. Alltid varit skeptisk mot sådana prodikter från asien men här får ja faktiskt backa. Se har ja en ohligt baton lampa i edc väskan som är super och tar liten plats och bra ljus
Citera
2019-10-18, 16:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dmdryg
blf forumet har ju ficklampor dom specat själva och fått tillverkat, en del av dom är bra
frågan är först vilka batterier man ska välja
ex r6 eller 18650

blf a6 är bra som instegslampa som lyser rätt bra, kostar lite över 200 spänn o tar 18650 prisvärd som fan. jag har ett antal olika lampor båda billiga budget o dyrare olight med 25 000 lumens på högsta så jag kan ett o annat om ficklampor ifall nån undrar nåt så kan ni skriva här.. är lite av en nörd o samlare hehe.

i fickan har jag själv oftas en olight i3t eller en s10 baton, duger rätt bra utan att blända ihjäl sig..
Citera
2019-10-18, 16:18
Bannlyst
acebeam x45 här
Citera
2019-10-19, 04:36
Medlem
Onanikrems avatar
Köpt ett helt gäng XML T-6 lampor från Kina innan postnordtullskatt avgiften, köpte först en och den funkade utmärkt så köpte 6 - 7 st till... kostade mellan 30 - 50kr utan batteri.
Batteri är 18650, köpte också från Kina men de var av sämre kvalite eller så fastande de i tullen för de fick inte flygas...
Slaktade några uttjänta lapptop batterier och tagit ut 6st 18650 fungerande ur varje lappbatteri.

Sista lampan jag köpte från Kina var en T-7 och den lyser som ett jävla extraljus, men den kostade en styv hundring tacka postnord för det! Men behövde en lite mindre lampa till formatet.
Citera
2019-10-21, 12:40
Medlem
En nyckelring med ficklampa. Finns överallt och lyser upp väldigt bra, bättre än man tror.
Citera
2019-10-25, 10:44
Medlem
PaulPaljetts avatar
Lumonite compass r pannlampa.
Går att fläska på 1200 lumen vid behov. Annars kan man snålköra i 600h i moonlight-läget vilket är tillräckligt för att sitta och läsa exempelvis.

Pannlampa är överlägset allt iom att man får händerna fria.
Citera
2020-02-07, 14:50
Medlem
Isnatts avatar
Behöver tips om dels pannlampa och dels en bra 'ha i bilen-lampa'. Båda ska förvaras i bilen och pannlampan ska jag använda om det är nåt som jag måste ut och kolla medan ficklampan gärna får ha lite längd så jag kan använda den som tillhygga om nån försöker nåt. Det händer att jag parkerar sent/hämtar tidigt och det är mycket märkliga människor ute..
Citera
2020-02-07, 15:38
Medlem
scoremaxs avatar
Jag kör vanliga pannlampor av olika modell, har inget krav på några högre lumen, utan dessa köps i lite antal, så alla har minst ett par tillgängliga, så har man händerna fria.

I min EDC har jag en surefire X-300 (äldre med 170 lumen)
Den har picatinnyfäste, så jag kan sätta den på en picka vanligtvis.

Dom är dyra, men bra.
Idag finns det ju lampor som är nästan lika bra, men mycket billigare....
Citera
2020-02-15, 11:28
Medlem
Den ficklampa som jag använder mest är Silva spotter, och det är den bästa ficklampan som jag någonsin använt. Jag köpte den för 200 kr under mellandagsrean. Nedan följer ficklampans egenskaper:
  • 300 true lumen.
  • Helt vattentät (IPX7).
  • Drivs av 2XAA.
  • Tre ljuslägen: vitt svagt, vitt starkt och orange. Det senare används för att bevara mörkerseende, t.ex. vid kartläsning.
  • Tillverkad av solid aluminium.
  • Stöttålig.
  • Bra grepp, den glider ej i handen.
  • Det finns enbart en knapp, den är stor och sitter längst bak. Knappen är enkel att använda även med handskar.

Sedan har jag även en handfull andra lampor i varierande storlek, exempelvis är jag väldigt nöjd med PERELs handlampa 16x LED från Kjell.

Strutsfantast.
Citera
2020-02-15, 17:04
Medlem
Nitecore mh12gt 1000 lumen 320m kastlängd (teoretiska)
Mycket nöjd med den faktiska prestandan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in