2019-02-09, 21:05
Medlem
Gustav-Vs avatar
Ålder: 40år

Vikt:82kg

Längd:184cm

Uppskattad BF% 18%

Medicinska problem: Kronisk prostatit, förstorad prostata. Kommer och går men är för det mesta under kontroll.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Bänk 100kg
Böj 120
Mark 160kg

Nuvarande kostupplägg: under kontroll men med några enstaka fuskdagar månaden.

Träningserfarenhet: Tränat till och från under hela livet. I yngre dagar friidrott och på äldre dagar kampsport och Crossfit. Även en del gymmande.

Tidigare kurer: Ostarine samt två anavarkurer första 40/40 och den andra 70/50 med en pct på 30 dagar nolva 50mg. Samtliga kurer har varit lyckade och jag har fått behålla om inte allt så i alla fall 95%

Eget förslag till kur: Nu är jag sugen på att testa något lite mer hardcore och har funderat på OT 60/50 för massa och styrka samt EQ 400mg EW för cardio. Anledningen till att jag vill köra lågandrogena prepp är som jag skrev mina prostata problem som jag förstår kan bli förvärrande av högandrogena prepp som testo. EQ har jag förstått ligger någonstans mellan hög och lågandrogena. Därtill kommer rädsla för håravfall.

Eget förslag till PCT: Clomid. 30-60 eller vad tror ni? Känner inte av några bieffekter av Clomid över huvudtaget så det känns som ett bra val. Jag kommer även ha Nolva hemma i fall problem uppstår.

Mål med kuren: Utvecklas i min Crossfit och försöka jämna ut mina stats en aning. är ganska stark i överkropp men ben, mage och chins är hopplöst eftersatta trotts intensiv träning.

Kom gärna med feedback. Vet att OT och EQ inte är en vanlig kombo men tror ni att den kommer ge resultat?

Mvh

Gustav
Citera
2019-02-09, 22:26
Medlem
Du skrev inte hur länge du ska köra EQ. Mvh Pfloyd
Citera
2019-02-10, 06:41
Medlem
Gustav-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfloyd
Du skrev inte hur länge du ska köra EQ. Mvh Pfloyd

Sorry, tänkte köra EQ 16 veckor. Iom att jag hört att det tar cirka 6 veckor för EQn att börja ge resultat så tänkte jag köra EQ v1-8 sedan vecka 8 köra på med OT.
Citera
2019-02-10, 14:03
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Hej,

1) EQ och Crossfit är enligt min mening en värdelös kombination. Varför? Jo för att EQ'ns effekt på kollagensyntes är av sådan art att syntesen uppregleras, dvs kroppen tillverkar fler protein/kollagen-fibrer men varje fiber blir svagare. Detta betyder alltså att i en sport som Crossfit som redan i grunden är rätt idiotisk ur perspektivet hälsa så ökar du skaderisken ganska rejält. Även om du lyckas undvika större skador så kommer du utsätta leder och fästen för större slitage. Inte alls en bra kombo alltså.

2) Om du redan har prostata-problem så skulle jag nog avråda kurande på din nivå. Om du ska kura så måste du dyka djupare i kunskapen om hur du håller nere prostataförstoring samt hur du preppar smart med detta i åtanke.

3) Att köra EQ och OT utan något testo låter som en riktigt riktigt tråkig upplevelse i mina öron. EQ tar tid att verka och bör knappast köras under kortare perioder än 8-10 veckor. Detta kommer innebära att du mår som en roadkill under sista halvan av din kur pga noll testo.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-10, 15:13
Medlem
Gustav-Vs avatar
Tack Karl Alfred för tipsen!
Skulle OT only vara ett bättre alternativ Eller bör man fortsätta med anavar som bevisligen inte har haft några biverkningar?

EQ låter inte om ett bra alternativ när jag läser vad du skriver.

Jag får grotta ner mig lite på ett upplägg för prostatan. Kan sådana mediciner köpas inrikes eller får man leta utomlands?
Citera
2019-02-10, 16:02
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-V
Tack Karl Alfred för tipsen!
Skulle OT only vara ett bättre alternativ Eller bör man fortsätta med anavar som bevisligen inte har haft några biverkningar?

EQ låter inte om ett bra alternativ när jag läser vad du skriver.

Jag får grotta ner mig lite på ett upplägg för prostatan. Kan sådana mediciner köpas inrikes eller får man leta utomlands?

Finns säkert proscar och dylikt att finna inom rikets gränser.

Ja varför byta ett fungerande koncept? Om anavar funkar så kör på. OT kan väl också funka, jag har dock inte så stor erfarenhet av OT själv, främst pga den ökända pumpen i ländryggen som inte lirar bra med mina gamla skador.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-10, 17:38
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-V
Läs om en SARM som heter rad140. Jag brukar inte provat, men den är utvecklad för ändamålet.
Citera
2019-02-10, 21:19
Medlem
Gustav-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Läs om en SARM som heter rad140. Jag brukar inte provat, men den är utvecklad för ändamålet.
Tack för tipset! Ska kolla upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in