2019-02-10, 19:18
Medlem
krutows avatar
Hej
Har kört några kurer Nandrolone (Deca) tidigare i livet med gott resultat, men upplever nu något märkligt annorlunda

Förr ca 200mg / vecka ca 8 veckor, minst 10kg viktökning, inga biverkningar värda att nämna

Nu kört igång med 250mg, känner mig väldigt orolig, både fysiskt i form av krånglande mage, känns gasig och förstoppad, trots jag inte är det. Samt lite ångest.

Dessa obehag kom i princip direkt, äter mestadels högproteinkost med lite kolhydrater, det gjorde jag dock inte på "den gamla tiden"

Undrar bara om någon känt liknande ? Någon som har ett gott råd? Förutom att sluta då så klart..
Citera
2019-02-10, 19:25
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nandrolone kan ha oönskade effekter på psyket, inget supervanligt men likväl faktum.
Låter dock lite märkligt att det gick så snabbt på en sådan långsam ester och förhållandevis låg dosering.

Svårt å säga så mycket mer än så med så ringa fakta kring dig som individ i övrigt.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-10, 19:38
Medlem
krutows avatar
Hej, tack för svar
Jag är drygt 40 år, har tränat i perioder sedan ca 15 års åldern

Körde ca 4-5 kurer mellan 21- 30års ålder 183cm 101kg 10% kroppsfett
Nu ca 80kg och ca 17% kroppsfett

Prövat Testo, tålde inte alls, efter 100mg testoviron (organon) fick jag sånt tryck att jag inte kunde ligga platt, fick sova halvsittandes i några nätter tills det äntligen släppte.
Winstrol 50mg var 3e dag funkade bra, enbart lite finnar och hett temperament som följd.

Men Nandrolone funkade väldigt bra, inga biverkningar alls som sagt

(Allt ovan alltså i 25års åldern)

Kanske är det så att kroppen nu blev lite schockad.

Låg väldigt lågt i testoseronvärde, (12) fritt testo i blodet
Jag känner nu väldigt mycket mer effekt i form av ...ja, du vet.. :9 sexlust

Det har nu gått 4 dygn sedan injekt 250mg Deca, 3e dagen kändes bättre, men nu rätt illa igen

Känner liksom mig lite svimfärdig, tror att jag måste se till att få i mig mer kolhydrater, det känns verkligen som att metbolismen kickat igång rejält

Jag återkommer med updatering
Citera
2019-02-11, 10:21
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Ja nu tänkte jag väl kanske lite mer på fakta kring dig och din vardag, inte vad du gjorde för 15 år sedan.
De symptom du beskriver faller ju in i rätt många diagnoser om man säger så.

Lite nyfiken på det du skriver om att du inte tål testo..? Du vet att du har testo i dig 24/7 visst?
Vad menade du med att du fick sådant tryck att du inte kunde sova liggandes?`Fattar ingenting.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-11, 13:23
Medlem
Nu vill jag inte vara sån, men är du säker på att du har ett problem och inte bara nybörjarnoja?

Steroider ger effekter i ökat blodtryck, vilket kan kännas lite kymigt om man normalt inte har några problem med det.
Din utsaga om att du håller på att svimma skulle kunna vara relaterat till detta.
De bot jag känner till mot högt prepp-blodtryck är:
håll igen på carbs,
asprin och
ai.
Men du vill ju ha ett högt blodtryck, det boostar ju din träning och ditt tryck.
Vidare tar du upp din ämnesomsättning - grattis, du har nu en superämmnesomsättning. Även detta var något du ville ha, medvetet eller omedvetet, när du bestämde dig för att preppa.

Min take är att du är känslig för prepp (vilket är bra) och inte riktigt vet vad du skall förvänta dig. Du skall förvänta dig det du upplever.

Ta nu och träna, ät o sov! 😀
Citera
2019-02-16, 19:35
Medlem
krutows avatar
Angående testosteron, jo, jag vet vi har det i oss 24/7..
Jag hade dock lågt, den gång jag testade att ta testo, 100mg blev det kännbart, fick problem att andas när jag låg platt på rygg. (kärnfrisk fysiskt)
Tror jag alltså är känslig för konstgjort testo (icke kroppseget)

Nu efter drygt 9 dagar på Nandrolone mår jag bra, inledningsvis blev kroppen lite schockad men har nu hämtat sig alt vant sig
Träningen går bra, tipset att vara försiktig med kolhydrater var bra, känner ganska kraftigt puls och blodtryckshöjning vid större intag av sådant, protein och fett går bättre

Jag blev lite nojjig då effekten av deca satte in tämligen omedelbart, det hade jag inte riktigt väntat mig, därav lite oro

Men nu som sagt mycket bättre
Citera
2019-02-17, 07:40
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutow
Jag hade dock lågt, den gång jag testade att ta testo, 100mg blev det kännbart, fick problem att andas när jag låg platt på rygg. (kärnfrisk fysiskt)

Nu efter drygt 9 dagar på Nandrolone mår jag bra, inledningsvis blev kroppen lite schockad men har nu hämtat sig alt vant sig
Träningen går bra, tipset att vara försiktig med kolhydrater var bra, känner ganska kraftigt puls och blodtryckshöjning vid större intag av sådant, protein och fett går bättre

Jag blev lite nojjig då effekten av deca satte in tämligen omedelbart, det hade jag inte riktigt väntat mig, därav lite oro

Och jag tror att symptomen du uppvisar är psykosomatiska. Förutom blodtrycket och kolhydraterna, för det blir du känsligare för med åldern och dom symptomen verkar logiska. Har du åldersdiabetes i släkten eller högt blodtryck?
Citera
2019-02-18, 21:02
Medlem
krutows avatar
Nop, ingen ålderdsiabetes (typ2) eller hypertoni i släkten, ej heller jag själv

Dock märker jag som sagt stort samband mellan hög puls o blodtryck med högt kolhydratintag, men det beror nog mycket på att jag är van med LCHF kost

Men det känns bättre nu ca 10 dagar in, så ja, mycket nojja kanske...
Citera
2019-02-24, 10:13
Medlem
Citat:

Det där är inga kända bieffekter av testosteron och absolut inte runt 100mg/Vecka är du säker på att det verkligen var testosteron du satte?

Du borde verkligen verkligen inte köra deca only speciellt absolut inte i din ålder då den stänger ner dig styggt.
Citera
2019-02-25, 11:16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Det låter snarare som du injicerade luft tillsammans med oljan, alternativt fått skit på nålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in