Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-13, 21:25
  #1
Medlem
bloodbrothers avatar
Hej!

Jag skulle vilja övervaka min andra dator så osynligt som möjligt. Den får gärna logga allting även om jag inte kan övervaka när enheten används.
Försökt hitta någon programvara men finner bara skräp rent ut sagt.
Pluspoäng för funktioner såsom att starta webbkamera etc.

Har inte fått napp i DNScachen men misstänker ändå att det är obehöriga inloggningar på maskinen. Vill alltså fånga på bar gärning.

Något open-source borde väl finnas 2019.
Mod får gärna flytta om tråden ligger fel.

Tack på förhand.
Citera
2019-02-13, 21:37
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Inloggningsdata finns förmodligen redan sparat.

Det räcker alltså med att köra last:
Kod:
last
Badabing

För att maila:
Kod:
last | mail -s logs user@gmail.com


Och det mesta som hänt på datorn finns redan i journalctl.

Open source och redan förberett åt dig
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2019-02-13 kl. 21:52.
Citera
2019-02-13, 22:59
  #3
Avstängd
Ardamax Keylogger 5.0
https://www.ardamax.com/keylogger

Eller på piratebay.

Skickar allt till din email hur ofta du vill eller sparar lokalt.

Keylogger.
Skärmdumpar.
Spelar in mikrofon.
Och lite till.


För att gömma programmet så att det inte syns att den är startad måste du installera nånting extra.
Googla "hide started programs"
__________________
Senast redigerad av Firmi 2019-02-13 kl. 23:01.
Citera
2019-02-14, 08:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Ardamax Keylogger 5.0
https://www.ardamax.com/keylogger

Eller på piratebay.

Skickar allt till din email hur ofta du vill eller sparar lokalt.

Keylogger.
Skärmdumpar.
Spelar in mikrofon.
Och lite till.


För att gömma programmet så att det inte syns att den är startad måste du installera nånting extra.
Googla "hide started programs"
Detta äger! Kan varmt rekommendera TS detta program.
Citera
2019-02-19, 17:48
  #5
Medlem
bloodbrothers avatar
Har tittat lite åt keyloggers men hittar inget direkt vettigt. Ardamax gick inte att ordna vad jag kunde hitta.
Citera
2019-02-21, 00:48
  #6
Medlem
choppingblockeds avatar
Vill påminna alla som delar med sig råd i den här tråden att stalkerware numera är en favoritstrategi bland personer som idkar sig åt familjevåld, förföljelse av ex osv. Personligen känner jag mig inte etiskt bekväm med att ha de här konversationerna med personer jag inte känner.

Dessutom är mycket stalkerware osäkert och läcker info till tredje parter.

Jag brukar råda kvinnliga vänner som är påväg ut ur tunga förhållanden att byta lösenord, ominstallera datorer och resetta telefoner.

Vice/Motherboard har en riktigt toppen artikelserie om ämnet. https://motherboard.vice.com/en_us/t...pies-come-home
__________________
Senast redigerad av choppingblocked 2019-02-21 kl. 00:53.
Citera
2019-02-21, 20:37
  #7
Medlem
bloodbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choppingblocked
Vill påminna alla som delar med sig råd i den här tråden att stalkerware numera är en favoritstrategi bland personer som idkar sig åt familjevåld, förföljelse av ex osv. Personligen känner jag mig inte etiskt bekväm med att ha de här konversationerna med personer jag inte känner.

Dessutom är mycket stalkerware osäkert och läcker info till tredje parter.

Jag brukar råda kvinnliga vänner som är påväg ut ur tunga förhållanden att byta lösenord, ominstallera datorer och resetta telefoner.

Vice/Motherboard har en riktigt toppen artikelserie om ämnet. https://motherboard.vice.com/en_us/t...pies-come-home

Ser inte hur detta är relaterat till att jag vill ha bättre övervakning på en av mina egna maskiner? Eller hur det tillför något vettigt till tråden?
Om du nu är obekväm med vad som diskuteras kanske du skulle hålla det för dig själv.

OnT så har jag börjat kika på VNC, finns nog tillräckligt med funktioner där.
Citera
2019-03-03, 21:30
  #8
Medlem
choppingblockeds avatar
Ja, VNC på lokalnät är mindre sannolikt att bjuda på otrevliga överraskningar jmf med med specialicerade svarsjukeprodukter. Kom dock ihåg att VNC tenderar att inte krypteras som standard, så du litar verkligen på lokalnätet (om trådlöst används, alla apparater med wifi-lösenord) då du använder standard-VNC

Citat:
Ursprungligen postat av bloodbrother
Eller hur det tillför något vettigt till tråden?

Jag har som sagt sett sådan här mjukvara missbrukas i riktigt otäcka fall. Som it-proffs kan jag av yrkesetiska inte se på den här typen av diskussioner med något diffuse use case utan att bjuda till med lite dålig stämning. Beklagar, men för detta får vi tacka varenda that guy.

Om du nu tycker relevansen i mitt förra meddelande tryter vill jag ännu styrka att kommersiell spyware allt som oftast tillverkas av skrupelfria klåpare som i stort skor sig på obalancerade människors störda impulser, svartsjuka och kontrollbehov. Gå inte ens nära hela produktkategorin.

Exempel:

https://www.zdnet.com/article/spywar...xposed-online/

https://krebsonsecurity.com/2018/09/...itive-records/

Jag vill vara särskilt enträgen med den här uppmaningen att undvika spionmjukvara gällande välmenande föräldrar som känner sig ivriga på att totalövervaka sina barns apparater med färdiga 'produktpaket'.
__________________
Senast redigerad av choppingblocked 2019-03-03 kl. 21:41.
Citera
2019-03-04, 19:43
  #9
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbrother
Ser inte hur detta är relaterat till att jag vill ha bättre övervakning på en av mina egna maskiner? Eller hur det tillför något vettigt till tråden?
Om du nu är obekväm med vad som diskuteras kanske du skulle hålla det för dig själv.

OnT så har jag börjat kika på VNC, finns nog tillräckligt med funktioner där.
Användaren ger nyttiga tips och råd som i högsta grad är relevant för ämnet.

"Om du nu är obekväm med att ditt beteende associeras till negativa saker kanske du skulle hålla det för dig själv"

Det var med detta i åtanke som jag gav dig råd som i högsta möjliga mån ger säkerhet utan att inkräkta för mycket på andras.

Men det solklart att du är ute att kränka andras integritet, ser inte annars varför du är mer intresserad av att titta genom kameran och vad som är på skärmen än de verktyg som faktiskt visar om du haft obehöriga inloggningar?

Eller vill du förklara mer specifikt vad du är ute efter, varför duger inte redan befintliga loggar?
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2019-03-04 kl. 19:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback