Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-04-16, 11:25
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition
Jag som trodde att studenter i Japan inte fick jobba? Eller det var vad en kompis sa till mig iaf.
Pa studentvisum far du jobba 20h i veckan

Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition
Har en kompis som ska flytta till Japan nästa höst och vistas där på turistvisa i ett år genom att förnya sitt turistvisum hela tiden. Enligt honom ska det inte vara några problem att fixa svartjobb, men det kan inte vara några roliga jobb man får som outbildad svartarbetare i Japan. Jag har sagt att han han förmodligen kommer bli diskare eller inkastare på någon sunkig turistkrog precis som outbildat folk får nöja sig med i turistorter i sydeuropa. Nu kan han visserligen helt okej japanska, men finns det verkligen några vettiga svartjobb att hitta i Japan??

Haller med Dot har; detta blir nog svart... Det har blivit tjafs varenda gang jag rest in i Japan (aven fast jag haft studentvisum). Ribban ar satt ratt hogt pga alla kineser och koreaner som vill in. Dessutom tror jag inte att din kompis kan fa jobb som svartarbetare sadar jattelatt, eftersom det finns ett antal kineser som han i sa fall tavlar om dessa jobb med. Missforsta mig inte har dock; det ar latt att fa jobb som svensk om man har studentvisum, men da tavlar du inte om samma jobb som kineserna.


Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition
Hur mycket tror ni det kommer kosta att "leva" i Japan under 2 veckor som turist förutsatt att man kan bo gratis och vill uppleva en del saker. Vad kostar mat, resor, museumbesök, krogen, konserter, evenemang i förhållande till Sverige?

Jag skulle gissa pa att det kostar ungefar som 2 veckor som turist i Sverige for dig.
Citera
2023-03-21, 20:34
  #26
Avstängd
Är det en myt att tt japaner lever in i sin roll i arbetslivet? Det intryck jag fick var att de var stolta över sina arbeten. Kan vara utgå från restauranger och hotell.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f301960

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback